Is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vraag: Ik zou graag mijn 4gb ram(2x2gb) upgraden naar een 8gb (2x4gb). Heb dit gevonden op het net, zou deze passen? Zo niet, wat raden jullie mij aan?

Specificaties:
HP/Compaq Presario Notebook CQ61-302TX

Processor:
Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz 64Bit

Aanwezige geheugen:
4096 MB

Maximaal geheugen:
8GB (4GB max with current Kingston products)

Totaal aantal sloten:
2 Socket
Geheugenslot 1:
2048 MB (DDR SO-DIMM PC2-6400)
Geheugenslot 2:
2048 MB (DDR SO-DIMM PC2-6400)

Dit heb ik gevonden:
Kingston 4 GB DDR2-667 Kit D2S4GB667-5K2 KVR KVR667D2S5K2/4G

Intern geheugen: 4096 MB
Model: 200Pin SO-DIMM
Kloksnelheid bus: 667 Megahertz
Geheugenbus: 64 Bit
CAS latency: 5
Module configuration: 256M X 64
Geheugenlayout: 2 x 2048 MB
Type geheugen:DDR2
Memory voltage: 1.8 Volt


Alvast bedankt,
Plywoot
 
als de specs van je pc zeggen dat je kan gaan tot 8GB is dat mogelijk. alleen jammer dat je maar 2 sockets hebt. had je er 4 kon je latjes van 2gb bijkopen. dat komt toch nog net ietsje goedkoper uit als 4gb latjes.

ik adviseer echter wel van er eerst maar eentje te kopen, zodat je 6gb totaal hebt. misschien ben je dan al tevreden van de nieuwe snelheid...
 
Dat dacht ik eerst te doen. Maar na opzoeking las ik ergens dat het beter is om de 2sockets op te vullen met latjes van hetzelfde merk en hetzelfde aantal gb. Indien dit niet nodig is hoeft dit zeker niet!!

Heeft u enig idee of die kingston latjes zouden passen?

Plywoot
 
Dat dacht ik eerst te doen. Maar na opzoeking las ik ergens dat het beter is om de 2sockets op te vullen met latjes van hetzelfde merk en hetzelfde aantal gb. Indien dit niet nodig is hoeft dit zeker niet!!

Heeft u enig idee of die kingston latjes zouden passen?

Plywoot

het merk is niet zo belangrijk, als ze maar het juiste type zijn. in de winkel gaat men je zeker verder helpen. idealiter zou je latjes van gelijke grootte plaatsen, maar het moet niet per sé. ( heb hier een pc staan die 2x256, 1x512 en 1x1024 heeft steken, samen 2gb dus) plaats wel de grootste lat in je hoofdslot.
 
mijn negatieve inbreng: compaq Presario Notebook CQ61-302TX blijf eraf! hopelijk geeft dit een " plus " resultaat.

mijne compaq presario 1700 kan misschien afgehaald worden bij: in het containerpark
 
Als je al 4gb er in heb zitten wat denk je extra te bereiken met 8gb.
Het zal je een klein beetje snelheid opleveren maar de processor die blijft bij het oude en zal dus niet sneller worden waar door deze extra gb's bijna niet gebruikt zullen worden.
 
Fantastisch, al die snelle relevante antwoorden!!
Ik dacht het dat het extra geheugen mij zou kunnen helpen om Autocad 2011 sneller te doen draaien. Heb namelijk het probleem dat wanneer mijn cad file te groot wordt dat het programma soms "een kleine pauze neemt".
Uit bovenstaande informatie zal dus het extra geheugen niet zoveel uitmaken, het is een betere processor dat ik nodig heb?? Beter een nieuwe laptop kopen dan hier aan de prutsen zeker???

Plywoot
 
Als je al 4gb er in heb zitten wat denk je extra te bereiken met 8gb.
Het zal je een klein beetje snelheid opleveren maar de processor die blijft bij het oude en zal dus niet sneller worden waar door deze extra gb's bijna niet gebruikt zullen worden.

plywoot geeft aan dat zijn pc 8gb moet kunnen trekken. dan gaat de processor dat wel aankunnen denk ik. butterflyice heeft natuurlijk wel gelijk dat het geen zin heeft om nutteloze upgrades te doen. je kan wel eens proberen met je virtuele geheugen groter te maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan