Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Joomla! is één van de meest krachtige Open Source Content Management Systemen op deze planeet. Het wordt over de hele wereld gebruikt voor alles van een simpele website tot complexe bedrijfsapplicaties. Joomla! is eenvoudig te installeren, simpel te beheren en betrouwbaar.

Dit artikel zal je meer inzicht geven over Joomla! en Content Management.

Allereerst en boven alles, is Joomla! een Content Management Systeem (CMS). Het is de motor achter je website die het makkelijk maakt content aan te maken, aan te passen, te beheren en te delen.

Er staat een goed artikel op How to evaluate a Content Management System (geschreven door James Robertson) dat in groot detail beschrijft welke eigenschappen een goed content management systeem in zich moet hebben.

Het doel van het Joomla! project is om tegemoet te komen aan de eisen die weergegeven staan in bovenstaand artikel. Elke dag in de ontwikkeling van Joomla! komen we dichter en dichter bij ons einddoel, terwijl tegelijkertijd een solide basis gebouwd wordt welke uitgebreid kan worden door extenties van derden. In de handen van de ontwikkelaars maakt dit Joomla! tot een krachtig platform voor een breed scala aan Internet applicaties die veel verder gaan dan het simpel aanmaken van content.


Wat Joomla! niet is!

Joomla! is geen typische "portal" oplossing.

Hoewel Joomla! aangepast en uitgebreid kan worden voor een dergelijk website is dat niet het doel van het project. Joomla! is meer gericht op kleine of gemiddelde bedrijfswebsites, hobby of persoonlijke websites.


Het Joomla! Development Team richt zich met name op de ontwikkeling van een solide applicatie, in tegenstelling tot het ontwikkelen van zoveel mogelijk extras (zoals dat in veel andere CMS ontwikkelteams wél gedaan wordt). Dit zorgt ervoor dat Joomla! extreem licht en efficiënt is, wat het makkelijk maakt voor anderen om applicaties te maken om Joomla! uit te breiden met meer functionaliteit om aan deze behoeften te voldoen.

Joomla! is een zeer compleet content management systeem dat ingezet kan worden voor vanalles van simpele websites tot complexe bedrijfsapplicaties. Lees verder voor een gedetailleerde eigenschappen lijst.

Source code is completely free.
A large and healthy user and developer community.
Provides a basic level of content approval for registered users.
Online help.
Page caching mechanism to improve performance on busy sites.
Trash manager
Advertising management (banners, etc).
Media (images, documents) upload and management.
Content display scheduling.
Content syndication (RSS).
Search engine friendly (SEF) URL's.
Internationalisation (interface translation).
Content macro language (aka mambots).
Advanced and separate system administation system.
Advanced package/addon/template deployment system.
Simple but powerful template system (written mostly in HTML, no complex templating syntax to learn, just a couple of PHP functions to include).
Heirarchial user access groups.
Basic visitor statistics.
Multiple WYSIWYG content editor support.
Simple polls.
Content voting/rating system.null
Veel meer vrije Joomla! extenties zijn beschikbaar op ~internet. Enkele extenties zijn:

LDAP authenticatie
Uitgebreide gebruikers profielen
Forums
Media gallerijen
Document/download beheer
Templates
Agenda/ calendar
Webshop
en vele, vele anderen...

Wil je de admin gedeelte eens zien?
http://www.opensourcecms.com/cms/joomla/admin.html
Username- admin
Password- demo


Je kan Joomla Hier downloaden en is helemaal gratis.

Hier kan je de nederlandse taal bestanden downloaden.

Dit is een voorbeeld van een joomla site van een vriend dat ik voor hem online geplaats heb Heusdenvtb - Home

Heeft uw nog vragen over joomla dan kan je hier gewoon op antwoorden, ik zal je dan proberen verder te helpen.

Heb je nog geen hosting of domeinnaam dan raad ik je alfahosting aan http://www.alfahosting.be/pctuts.be.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via Telenet gratis webruimte waar ik momenteel ook een website heb staan. Nu zou ik die website willen vernieuwen door een website te maken met joomla. Alleen vraag ik mij af het wel mogelijk is om bij Telenet joomla op mijn webruimte te installeren aangezien je voor joomla ook een database en mysql nodig hebt.
 
Oké, er zal niets anders opzitten dan mijn .com domein over te zetten naar one.com aangezien ik daar ook een website heb staan met een ander domein.
 
Joomla koppel je aan je phpbb forum via een bridge.
Dit is een component die je kan installeren in joomla.
Daarna installeer je je phpbb forum en koppel je het aan je joomla webstek.

Voor meer informatie kan u me altijd een PM sturen..
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is Joomla vele versies verder, stabieler en veiliger geworden en is HIER te downloaden. Ook vind je er de taalpakketen.
 
Ik had nog een extra vraagje met betrekking tot Joomla. Zijn die versies tegenwoordig nog steeds zo'n drama? Dat je bijvoorbeeld niet gemakkelijk van een 2.xx serie over kunt schakelen naar een 3.xx?
 
Ligt er aan wat je allemaal gebruikt met Joomla.
Vele plug-ins, modules en extenties werken niet met een nieuwere versie van Joomla en zal je daarvoor ook een update moeten vinden die wel goed samenwerkt.
Alleen content met de standaard toepassingen die bij Joomla geleverd worden zou een update wel goed moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan