Status
Niet open voor verdere reacties.

bomma camping

Steunend lid
Vip Lid
Wie kan een volledige leek in gewone mensentaal uitleggen hoe ik met mijn ACR-CPU kaartlezer mijn belastingaangifte kan invullen. Volgens mijn pc werkt dit toestel naar behoren maar ik krijg er wel geen belastingaangifte mee gedaan. Het is momenteel het enige waarvoor ik deze kaartlezer gebruik. Mijn eeuwige dan hebt u reeds.
 
je kan de kaartlezer niet gebruiken om je aangifte in te vullen ..
je kan wel de kaartlezer gebruiken om je in te loggen bij tax on web om zodoende je aangifte in te vullen ...


Installatie werkwijze ACR38 eID Card Reader

Op een windows 8.1 pro

1.Surf naar Taalkeuze/Choix de langue fedict.belgium.be

2..download de eIDquick instal
Windows gebruikers nemen deze HIER

3..installeer de eID quick installer

4..de windows beveiliging springt op en je geeft hier de bevestiging ...

5..de installer heeft gedaan en er word nu gecontroleerd of de software succesvol geinstalleert werd ....sluit de eIDCard Reader nu aan

Er komt een vermelding nu dat java vereist is ...dus gaan we er voor zorgen dat java op de computer aanwezig is ...

6..download java vanaf HIER
Lees de vermelding die je krijgt te zien van java...

7..Installeer java...

8..Let op en zet het vinkje uit voor de extra bijgeleverde software ...
Deze wil je zeker niet op je systeem....

9..Is java geinstalleert krijg je daar ook een melding van ...

10..Sluit de installer af van java ...en herstart je Computer.
Laat de eID Card Reader aangesloten ...en met je ID er in ..

11...nadat de computer opgestart is klik je op de snelkoppeling van de eID Viewer ....
En je zult zien dat deze ook werkt zoals hier het geval is ...

12..de eID Card Reader hoeft niet altijd aangesloten te zijn ...
Echter klik je op de snelkoppeling van de eID Viewer en deze is niet aangesloten ...
Dan zie het een blauw vraag teken ...
Met de vermelding om deze als nog aan te sluiten ..

Plaats je ID in de eID Reader en sluit deze dan aan ....
De gegevens worden opgehaald ...
 
inloggen bij Tax on web ..
surf naar Belgium.be logon
kies vervolgens aanmelden met eID (lees eerst de 4 punten die er vermeld staan ...
vol doe je hier aan dan klik je op " verdergaan ".

je krijgt vervolgens een melding te zien waar verwezen word naar de nieuwere versie 4.0.7 van de eID software .
( deze heb je zeker nodig indien je de IE11 gebruikt )....
is deze versie al aanwezig op je pc dan klik je op verder gaan ....indien deze versie niet aanwezig is dien je deze te installeren.
noteer dat je versie 4.0.7 dient te gebruiken anders krijg je een foutmelding " adres niet gevonden "..!

heb je op verder geklikt dan dien je kaartlezer aangesloten te zijn met je ID er in geplaatst...en je geef je ID inlogcode in om je in te loggen ... deze inlogcode bestaat uit 4 cijfers !
*je ID inlogcode heb je destijds toegestuurd gekregen in een afgesloten kaart voor dat je je ID af kon halen op het gemeentehuis .
 
Bedankt voor je heldere uitleg. Het probleem is dat ik de versie 4.0.7 niet geïnstalleerd krijg. Telkens ik naar de pagina van de fabrikant ga om deze versie te installeren krijg ik de melding "pagina kan niet worden weergegeven". Wanneer ik mij een nieuwe kaartlezer met een hogere versie aanschaf, zou ik dan wel kunnen inloggen?
 
wacht effe ik ga je het installatie bestand bezorgen ...
je hoeft je zeker gene nieuwe kaartlezer aan te kopen ...
welke browser gebruik jij .

**ik ondervind zelf geen problemen met de IE11 , Firefox of met de Palemoon web browsers...
 
hier is de link naar het installatie bestand ..
nadat je deze link aangeklikt heb dien je nogmaals op downloaden te klikken ..

**voor al de anderen deze link blijft maar 7 dagen geldig !
 
Ja, het is me inderdaad gelukt om mijn aangifte te doen. Had tot eind vorig jaar een pc met Windows 7 en toen had ik hier geen problemen mee. Hij begaf het en nu heb ik een pc met Windows 8. Vandaar dat ik nu even in de problemen zat met mijn kaartlezer. Mijn echtgenoot kent helemaal niets van pc's. Dus, die kon mij ook niet helpen. Gelukkig zijn er nog vriendelijke mensen, zoals u, die hun medemens uit de nood helpen. Onze hartelijke dank hiervoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan