Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een probleempje en dat is het volgende:

Mijn computer wil niet via een USB Stick booten,hij start wel op maar als het blauwe venster van SETUP komt dan loopt hij vast en gaat niet meer verder,Wie kan mij hierin helpen,hij heeft het altijd gedaan maar nu niet meer,ik denk dat het een BIOS probleem is,maar daar heb ik geen verstand van.:vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken: ik zet hem in de bios wel op 1ste opstart USB.Ik hoor het graag van U.

Mijn computer draait op Windows 10 Pro,heeft een Asrock Z97 Extreme6 moederbord met een Intel Core I5 4690 Processor en 16 gb geheugen(Kingston Hyperx Fury).

Grts: liawi
 
Als het tot Setup komt, start hij dus wel op via een USB stick. Heeft dan niets met het BIOS te maken.

Weet je zeker dat alles volledig en onbeschadigd op de USB stick staat ?
 
ja,weet ik zeker Skippy,bedankt voor je reactie.
Ik heb het besturingssysteem op een DVD gebrand en dan boot deze wel,alleen op een usb stick niet,ik heb hier 6 usb sticks liggen,allemaal geprobeerd maar dan gaat hij bij allemaal tot het setup scherm en dan loopt hij helemaal vast.
 
Hangen er toevallig veel apparaten aan de USB hub waardoor de USB stick niet goed werkt ?

Verschillende USB aansluitingen in een PC kunnen soms dezelfde hub zijn !!
 
Is er een netwerkkabel aangesloten?
Kan idd zoals lange pier lang duren als ie aan t net hangt.
Gaat dan dacht al snel zoeken naar updates.
Als je even wil testen of t verder wel werkt, dan netwerkkabel uittrekken.
Gaat ie dan wel snel(ler) verder... ?

Ben niet 100% zeker dit ook zo is met een clean install vanaf usb, wel als je bv een update vanuit win7 deed.
Netwerkkable ingeplugd en zoeken naar updates kan dan wel even duren.
 
ik zou eerder eens willen weten waarom dat jij nu via een usb stick wenst op te starten !
*is het de bedoeling om Windows 10 geheel opnieuw te installeren ... indien zo dien je helemaal niet op te starten vanaf een usb stick... je kan immers het Windows 10 Refresh tool gebruiken ... voordeel van dit tool is zeker bij een merk pc te zien omdat dit tool er voor zorgt dat de meegeleverde bloatware van zulke merk pc's niet meer geinstalleerd worden .

**je dient dit tool op te starten in Windows zelf ..
 
Hallo Deus,nee hoor hij gaat gewoon niet sneller,hij stopt gewoon,maar als ik de dvd pak dan doet hij het wel,maar waarom op USB niet ?
Ik heb totaal geen idee,en die heeft het altijd gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan