kan niet terug naar vorige herstelpunten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Een tijd geleden kon ik nog terug naar mijn vorige herstelpunten. Omdat er een week nadien iets mis was met een programma wilde ik terugkeren naar een herstelpunt.
Na een hele tijd zoeken had ik het een tijd opgegeven en ben ik vorige week weer begonnen met zoeken. ik had systeemherstel uitgeschakeld, al mijn herstelpunten verwijderd en dan systeemherstel weer ingeschakeld.
Daarna heb ik handmatig een nieuw herstelpunt gemaakt om vervolgens de week nadien (deze week) terug te gaan naar dat herstelpunt omdat de windows 7 gadgets niet goed meer wilde werken door een update van windows zelf.

Maar bij elk herstelpunt dat ik handmatig maakte of mijn pc automatisch kreeg ik bij elk herstelpunt dat ik dan probeerde deze melding:

Fout Systeemherstel.png

Heeft iemand een oplossing?

Alvast Bedankt.

Met vriendelijke groet
 
heeft dit betrekking op dit probleem van 8 dagen geleden http://www.pctuts.be/f395/kan-systeemherstel-niet-meer-inschakelen-45155/
indien zo denk ik dat je best eens een sfc /scannow opstart als administrator
deze sfc scan zal je windows systeembestanden scannen en mochten er fouten gevonden worden dan zal hij trachten ook deze te herstellen ...
het herstellen kan vereisen dat je de Win7 dvd plaatst in de drive....

*heeft de sfc /scannow geen resultaat geboekt overweeg je best een nieuwe installatie .
 
Beste qtex,

Ik denk niet dat het komt doordat ik mijn systeemherstel niet meer kon inschakelen. Ik had dit probleem daarvoor al. Maar ik kan deze scan natuurlijk wel proberen of is dat geen goed idee?

Met vriendelijke groeten.
 
de sfc /scannow laten draaien kan geen kwaad .. integendeel zelfs het kan mogelijke problemen met corrupte of beschadigde systeembestanden aan het licht brengen en mogelijks ook deze herstellen !
dit laatste vereist soms het plaatsen van de Win7 dvd ...zoals eerder al vermeld werd .
 
Beste qtex,

Windows is nu bezig met het draaien van sfc/scannow.
u hebt in de vorige berichten vermeld dat soms een windows 7 cd/dvd nodig is.
Maar er is wel een probleem. Toen ik mijn laptop/pc anderhalf jaar geleden online kocht heb ik er geen windows 7 cd/dvd bij gekregen.
En ben vergeten een recovery disk te maken...
Is er dan misschien een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.
 
het betreft dus om een merk laptop vermoed ik ...wel deze heeft normaal gezien dan ook een recovery partitie meegekregen en mogelijks zal de sfc /scannow daar het nodige kunnen vinden om zodoende een herstelling te kunnen doen ..
enerzijds kun je ook via deze recovery partitie de pc weer terug zetten naar de fabrieksinstellingen ...* je verkrijgt hiermee terug de pc zoals deze was bij aankoop !
dus alles wat er op gezet werd ben je kwijt ...ook de updates dien je terug te installeren ...
 
Je kan zulke log openen wanneer je bijvoorbeeld kladblok opend met admin rechten, en dan naar dit bestand navigeerd om te openen. Maar de inhoud ervan is "ruim". Je gaat waarschijnlijk door het bos de bomen nietmeer zien.
Er is een manier om de betreffende bestanden manueel te herstellen, maar dat is een heel huzarenstukje. En geeft dan nog geen garantie dat alles daarna foutloos werkt.
Je moet er ook even bij stilstaan waarom die bestanden gecorupteerd zijn. Fouten op de harde schijf?
Snelste en beste methode is een factory recovery uitvoeren, mits het nemen van een backup van de persoonlijke gegevens.
 
rechtsklik op deze cbs.log en open de tap " beveiliging " (**wees gewaarschuwd dit zijn dus systeembestanden die men verborgen houd !)
in de " beveiliging " ga je een aanpassing dienen te doen om deze te kunnen lezen

Ashampoo_Snap_2013.11.21_19h42m01s_001_.png

ik voeg als voorbeeld een klein fragment van zo een cbs.log er bij ..
Ashampoo_Snap_2013.11.21_19h43m09s_002_.jpg
**deze is zeer lang !!


**neem het advies ten harte van Ddragon om een Factory recovery uit te voeren , eerder ook door mezelf geadviseerd !
 
Beste qtex,

In een vorig bericht heb ik vermeld dat ik geen recovery cd/dvd van windows 7 heb om deze te herinstalleren.
Ik weet echter niet hoe ik deze moet uitvoeren.
De f8 toets heb ik bij het opstarten van windows ingedrukt en kwam op een scherm met verschillende opties.
Daarna heb ik op computer herstellen geklikt en kwam ik weer terecht op een scherm met startup recovery en nog wat andere opties.

Maar nergens kon ik de Factory recovery vinden.
Ik heb een Asus N55S Series laptop.

Zou u kunnen uitleggen hoe ik deze Factory recovery zou kunnen uitvoeren?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Tasja
 
om de Asus recovery te kunnen gebruiken in veronderstelling dus dat deze aanwezig is op je systeem en niet door een ondoordachtzaamheid verwijderd werd !!!

1. Druk op F9 tijdens het opstarten.
2. Druk op Enter om Windows Setup te selecteren EMS Enabled.
3. Selecteer de taal die u wilt herstellen en klik op Volgende.
4. Lees de ASUS Preload Wizard berichten en klik op Volgende.
5. Selecteer een partitie-optie en klik op Volgende.
Partitie opties:
KIES hier de juiste OPTIE :
*...Recover Windows de eerste partitie alleen.
Deze optie verwijdert alleen de eerste partitie en kunt u andere partities te houden, en een nieuwe systeempartitie als station "C" te creëren.
*...Recover Windows op hele HD.
Deze optie verwijdert alle partities van de harde schijf en een nieuwe systeempartitie als station "C".
*....Recover Windows om volledige HD met twee partities.
Deze optie verwijdert alle partities van de harde schijf en maakt twee nieuwe partities "C" (25%) en "D" (75%).
6. Volg de aanwijzingen op het scherm om het herstelproces te voltooien.
 
Om de herstel dvd maken

1..dubbelklik op het pictogram AI Recovery Burner op het bureaublad van windows
( of open deze in de lijst bij start/ program files)
2..plaats een lege beschrijfbare dvd in het optisch stastion en klik op Start

fc0bfe1a3c-Ashampoo_Snap_2013.11.22_21h37m34s_001_.png


3..volg de instructies op het scherm om het maken van de herstelschijf te voltooien

Opmerking : zorg dat je voldoende lege beschrijfbare dvd's in je buurt heb om deze herstel dvd aan te maken ..en nummer ze vervolgens ook van 1 tot 3

Belangrijk : verwijder elk externe schijfstastion voordat u het systeemherstel op uw notebook uitvoert.
volgens microsoft kunt u belangrijke gegevens verliezen wanneer u windows op het verkeerde schijfstastion installeert of een verkeerde schijf partitie fomateerd

Hoe gebruik je de Recovery DVD
1..leg de recovery dvd in het optische stastion .
de notebook moet ingeschakelt zijn ..
2..herstart de notebook en druk bij het opstarten op " Esc"
selecteer het optische stastion ( dit is dus je cd/dvd drive ) met de pijltjes en druk op " enter
om op te starten vanaf de Recovery dvd
3..selecteer OK om het herstel van de image te starten
4..selecteer OK om het systeemherstel te bevestigen
 
Beste qtex,

Ik heb de Factory recovery kunnen starten.
Nu vraagt hij: selecteer hieronder de geschikte

1. Windows alleen op eerste partitie herstellen.
2. Windows op volledige HD herstellen.
3. Windows op volledige HD herstellen met twee partities.

Wat moet ik hierbij aanvinken?

Met vriendelijke groeten,

Tasja.
 
indien je meerdere partities heb dan selecteer je de 1ste optie ..
indien je maar 1 partitie heb neem je de 2de optie..
indien je 1 partitie heb en je wilt er nu 2 hebben selecteer je optie 3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan