Status
Niet open voor verdere reacties.
de update SP2 in vista lukt niet omdat hij een foutmelding geeft ( zie andere gebruikers, de X0...... ) . Bij M$ stellen ze voor om via de Originele DVD van vista x64 ultimate ( de mijne dus ) een update de doen over de oude vista ( zodat ik niks kwijt ben ) . Bij die installatie stopt hij bij de melding dat ik eerst Powershell moet verwijderen. Maar Powershell kan je alleen verwijderen via de optie ' Windows Onderdelen in en uit schakelen ' uit het configuratiescherm ( Programma's en Onderdelen ) . Maar wanneer ik dit scherm oproep is deze leeg. Dus ik kan PowerShell NIET verwijderen ( en ook niet opnieuw installeren ). Dan geeft hij de foutmelding dat mijn systeem niet geschikt is , ook al gebruik ik x86 of x64 . Ik heb alle richtlijnen al van M$ gevolgd om dit op te lossen ( SFC/scannow , Restore , en vele andere tips van andere gebruikers) Niks lukt. Iemand nog een idee ?
Dank U
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is een 'gekend' probleem.

op twee manieren zou je daar rond moeten kunnen.

het DOS-commando:

C:\Windows\$NtUninstallKB926139$\Spuninst\Spuninst.Exe

het VB-scripje:

Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
objShell.Run "C:\Windows\$NtUninstallKB926139$\spuninst\spuninst.exe"
WScript.Quit

het doscommand geef je rechtstreeks in in een dosvenster, het vbscript sla je op in een notepad en geeft dat de extentie .bat om het uit te voeren
 
Bedankt voor de info ; MAAR , op mijn C drive staat onder \windows , geen \$NtUninstallKB926139$\Spuninst\Spuninst .Exe
Zelfs zoeken op de string \$NtUninstallKB926139$\ levert niks op.Opties voor het weergeven van verborgen bestanden staat aan. Nog een suggestie ?
 
deze string moet je niet zoeken, het is een doscommando. ga naar start/uitvoren/cmd

in dos dit commando geven
 
C:\>windows\$NtUninstallKB926139$\spuninst\spuninst.exe
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.


is wat hij geeft wanneer ik dit in het DOS venster ingeef.( via start,uitvoeren,cmd ) . Ik heb Vista Origineel met SP1 reeds bij de installatie geinstalleerd.
Mvg
 
je typt de c:\ er toch niet bij hé?

Beste Antwanneke. Het lijkt mss niet zo, en aanvaard alle hulp die mogelijk is ; maar ik ben ook niet van gisteren. Meestal geraak ik zelf uit de problemen,maar voor dit probleem niet. Ik heb een tweetal cases gehad van M$ zonder resultaat.Ik weet dat ik een nieuwe installatie doe, van alle problemen af zijn , maar dat wil ik niet omwille van het vele werk dat dit met zich meebrengt. Ik herhaal nog eens spuninstall.exe is een toepassing die normaal op uw pc staat. Bij mij niet. de KBxxxxxx staan niet op mijn PC , en kan die dus oon niet verwijderen. De \$NuUninstallKB926139$\ die normaal in het blauw staat ook niet. Dus ik zie iets over het hoofd .
 
Heeft Microsoft je al de bijgevoegde commandfile voorgesteld.
Waarschijnlijk gaat de melding over de powershel verdwijnen na het opschonen van je updategeschiedenis. met deze tool.
Wil je weten wat het gaat doen, je kan het inkijken met kladblok door rechtsklik en in de popup bewerken.
 
Beste Antwanneke. Het lijkt mss niet zo, en aanvaard alle hulp die mogelijk is ; maar ik ben ook niet van gisteren. Meestal geraak ik zelf uit de problemen,maar voor dit probleem niet. Ik heb een tweetal cases gehad van M$ zonder resultaat.Ik weet dat ik een nieuwe installatie doe, van alle problemen af zijn , maar dat wil ik niet omwille van het vele werk dat dit met zich meebrengt. Ik herhaal nog eens spuninstall.exe is een toepassing die normaal op uw pc staat. Bij mij niet. de KBxxxxxx staan niet op mijn PC , en kan die dus oon niet verwijderen. De \$NuUninstallKB926139$\ die normaal in het blauw staat ook niet. Dus ik zie iets over het hoofd .

excuses, ik wou niet insinueren dat je er eventueel wat minder van zou kennen hoor. maar we zijn hier gewend van door te vragen tot in de kern, omdat het niet evident is van van op afstand te zien wat je precies doet. in dit geval haalde ik de info van bij MS. misschien toch eens die .bat aanmaken en zien of dat werkt.
 
Kan SP ook niet installeren
Melding : Mislukt - Code 80246007.
Ik begrijp het ook niet meer.Maar met Vista is het altijd iets
 
De problemen met BITS blijven maar komen.
Effe bij microsoft gekeken.
To change or restart the Background Intelligent Transfer Service (BITS)
Ga naar start en type in het zoekvenster " services "
Bovenaan het startmenu verschijnt naast een tandwielicoontje de naam services
Dubbelklik daarop.
Rechtsklik op de service " Background Intelligent Transfer Service (BITS) " en kies eigenschappen.
Zet het opstarttype op " automatisch (vertraagd) en klik op toepassen.
Klik op de knop " starten "
Daarna klik je ok.
Gaat het niet, dan kan het dat je moet opstarten in veilige modus.
Druk gedurende de start van de pc de functietoets F8 herhaaldelijk in tot je het keuzemenu krijgt om in veilige modus op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan