Kan XP niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bird71

Gast
Heb een oude pc staan, waar ik xp op wil zetten. De harde schijf is in twee partities verdeeld en wil xp op de C partitie zetten. Elke keer dat ik het probeer, krijg ik de melding partitie niet geschikt. Heb het ook op de E partitie geprobeerd, zelfde verhaal. De patitites zijn zeer zeker groot genoeg. Formatteren tijdens de installatie helpt ook niet en partities verwijderen en er een schijf van maken, haalt ook niks uit . Kan ik doen om de schijf wel weer geschikt te maken, of is er iets veel ergers aan de hand?
 
Heeft uw een instal dvd van windows 7 of vista zo ja start daar eens van op en neem formatteren. Lukt dit dan kan je weer de cd van xp gebruiken.
 
start eens op met een opstart cd van kildisk om deze HD leeg te maken ...
ben er dan van overtuigd dat je de xp kunt installeren ..

Kildisk free gebruiken ...

Er is een manier om de gehele harde schijf leeg te maken ....
Dit kan bijvoorbeeld met :



http://software.lsoft.net/boot-cd-iso.zip

deze brand je met imgburn naar een schijf ..(write image file to disk )
en je start ermee op ...de gratis versie van kildisk heeft maar 1 optie om te wissen maar is ruimschoots voldoende ...

kildisk opstarten ....

1.Start Active @ KillDisk vanaf de opstartbare cd
2.Het gedetecteerd fysieke apparaten verschijnt.
Alle systeem harde schijven en USB / floppy drives worden weergegeven in het linker deelvenster
en het systeem informatie wordt weergegeven in het rechter deelvenster.
3.Selecteer de gewenste partitie of de gehele schijf
4.Druk F10 of klik Kill. het Kill dialoogvenster verschijnt.
5.Set wismethode en stel andere parameters voor het wissen.
(je heb hier maar 1 optie om te wissen )
6.start het wis proces op **door " erase-all-data " te typen en op " enter " te klikken
7.wees geduldig ....afhankelijk van de grootte van de schijf en tevens van de hoeveelheid er werd weggeschreven kan dit wis proces uren duren !

is het wissen gedaan plaats je de xp installatie cd en herstart je de pc ...
de xp zal nu worden geinstalleerd

Opmerking :
de gehele HD word gewist .....dus ook de E partitie word gewist ....deze gegevens zijn dan ook niet meer terug te halen !
 
Laatst bewerkt:
Wat is een "oude pc"? Graag de specificaties. Snelheid, geheugen, processer, harde schijf, videokaart.
Je schrijft dat er al eens xp op gestaan heeft. Maar werkte die dan behoorlijk of was het van wachten en wachten tot hij verder wou gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan