klasse niet geregistreerd, hoe krijg ik dit weg? (codec)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voorheen altijd een programma gehad om te chatten. Dit programma heeft een zogenaamde codec, een programma om gegevens naar het specifieke chatprogramma te verzenden. Op mijn oude computer zat windows xp. Ik heb nu net een nieuwe computer gekocht, volledig nieuw, met windows 7. Nu wilde ik datzelfde chatprogramma er weer opzetten. Het chatprogramma download hij wel, maar de bijbehorende codec wil hij niet uitvoeren. Voordat hij het wil uitvoeren (het is onderdeel van het chatprogramma) krijg ik ineens de melding, op het moment dat hij de setup van de codec wil uitvoeren:

VP6VFW Codec:

The Installschield Engine (iKernel.exe) could not be lauched

Klasse is niet geregisteerd



Ik ben al 3 dagen bezig om oplossingen te zoeken (ook via internet) maar niks helpt.

Ik heb de virusscanner en de firewall uitgezet voor en tijdens het installeren. Ik heb het programma als administrator proberen uit te voeren. Ik heb het via compatibiliteitsopties proberen uit de voeren onder de eerdere versie van windows. Ik krijg elke keer bovenstaande melding. Ik heb zelfs de technische ondersteuning van microsoft gebeld (maar die gaan niet over programma's van een ander).



Ik zit met de handen in het haar, want ik heb dit programma nodig voor mijn werk.

Wie weet raad?



PS Het heeft niets te maken met mijn webcam. Die doet het gewoon.
 
ikernel.exe kan niet opstarten omdat één van de volgende bestanden ontbreken in de map Windows\system32:
•Stdole32.tlb ( deze is aanwezig in de win7 x64 ultimate)
•Stdole2.tlb (deze is aanwezig )
•Stdole.tlb (deze ontbreekt )

deze was aanwezig in de xp maar werd om de één of andere reden niet opgenomen in de win7...
als deze echter wel aanwezig is (in de vista ??) ** dit moet ik eens nakijken door een iso te ontleden van vista !!
stel dat deze wel aanwezig is in de vista dan kan deze in de folder system32 van de win7 geplaatst worden ...

[edit] wil je echter deze ikernel.exe verwijderdt hebben !![/edit]
 
Laatst bewerkt:
ikernel.exe kan niet opstarten omdat één van de volgende bestanden ontbreken in de map Windows\system32:
•Stdole32.tlb ( deze is aanwezig in de win7 x64 ultimate)
•Stdole2.tlb (deze is aanwezig )
•Stdole.tlb (deze ontbreekt )

deze was aanwezig in de xp maar werd om de één of andere reden niet opgenomen in de win7...
als deze echter wel aanwezig is (in de vista ??) ** dit moet ik eens nakijken door een iso te ontleden van vista !!
stel dat deze wel aanwezig is in de vista dan kan deze in de folder system32 van de win7 geplaatst worden ...

[edit] wil je echter deze ikernel.exe verwijderdt hebben !![/edit]

Ik wil dat de melding niet meer verschijnt, zodat de codec die ik nodig heb gewoon kan installeren.
Hoe dit te doen?
Ik kan geen dingen 'terugzetten' van andere versies van windows, want die hebben nooit op deze computer gestaan... Kan ik het dan ergens van internet halen?
Wat te doen? Ik ben niet zo technisch...(zw)
 
ik heb zojuist de iso van vista ontleed daar is deze dus ook niet aanwezig...
in de xp iso werd deze wel vernoemd ....(maar vrees dus dat deze niet kan gebruikt worden ....xp /win7 verschil is te groot )

m.a.w. het tool dat je wenst te gebruiken zal nooit onder de win7 kunnen werken ...tenzij



VRAAG :

** heb je de setup.exe met rechts aanklikt en eigenschappen gekozen...
vervolgens de tap compabiliteits modus selecteren...
en het vinkje aanzetten bij "dit programma uitvoeren in de compabiliteitsmodus (eerst dien je een selectie te maken )
daarna vinkje aanzetten en bevestigen met toepassen en ok ( je kan ook een vinkje zetten bij "dit programma als administrator uitvoeren)

als jij die melding weg wil dien je eerst het tool te verwijderen ..
daarna installeer je deze weer maar doe je eerst boven staande **
 
Zoals je in mijn oorspronkelijke bericht hebt kunnen lezen heb ik dit al gedaan.
En anderen die dit programma gebruiken hebben ook windows 7.
Dus dat het nooit onder windows 7 zou werken is ook niet zo, omdat het bij anderen wel werkt. Daarom snap ik niet dat het bij mij niet werkt....
 
je zei in mijn oorsprongkelijke bericht ...
daar sta ik heb het geprobeerdt ....dit laat twijfels open staan !!!

wat ik bedoelde met **
Bekijk bijlage 8316

je zegt bij de anderen werkt het wel...kun je hen niet vragen hoe ze de setup hebben gedaan ...!
 
Laatst bewerkt:
der staat in het groot ...
Operating system: Windows 95/98/Me/2000/XP/NT
windows vista/win7 word niet vermeld
je heb dus de verkeerde ... en een codec werkt alleen maar als er een tool voor geindtalleerdt werd om deze codec te gebruiken
 
De andere dames en heren gebruiken hem ook onder windows 7. Ik heb hen er nooit over gehoord, omdat zij geen problemen ondervinden. Ik heb dit namelijk allang gevraagd op het forum wat erbij zit (bij het webcamprogramma) en ik zou ook niet weten waar ik dan zo'n tool zou moeten kunnen vinden.?? Tips?


PS. Via die site kun je ook een recentere versie downloaden, die wel onder windows 7 draait. Maar die doet het ook niet bij mij, ik krijg dezelfde melding
 
Voer het programma eens in de compabiliteitsmodus uit.

Bijvoorbeeld het exe bestand en dan rechtermuisklik / eigenschappen.
Tabblad Compabiliteit en kies voor XP

compatibiliteitsmodus.jpg
 
Ik zou graag uw mailadres willen. gtex. Zodat ik u mijn inloggegevens van de site kan zenden, met een uitleg daarbij, zodat u zelf de codec kan proberen die ik bij deze bedoel. Alleen kan ik dat hier niet neerzetten, omdat het een gesloten forum betreft.
 
ik kan het eens proberen ..
stuur me de gegevens toe via pb ...
om een pb te versturen klik je op mijn naam...
en mocht je dat niet vertrouwen dan zeg je het maar en ik stuur je gmail adres door via pb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan