Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ,

heb hier een laptop met XP en in het kader van het einde van de xp ondersteuning zou ik er graag een windows 7 opzetten om te zien hoe vlot hij draait. Zou wel de mogelijkheid willen behouden om indien win7 niet goed draait er xp terug op te zwieren. Vind allerhande programmatjes zoals acronis true image, paragon , driveimage, enz. Ik lees ook her en der op dit board dat niet alles vlotjes verloopt bij die programma's.. Welk zou het beste aan mijn behoeftes voldoen en natuurlijk in deze crisisjaren liefst gratis.

alvast bedankt .

Ben
 
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid TrueImage van Acronis. Maar Paragon is ook een goed progje, al heb ik daar zelf weinig ervaring mee.
Driveimage heb ik nooit getest.

Maar je kunt natuurlijk ook een dualboot maken. Als je al twee partities of misschien twee schijven hebt installeer je W7 op de andere partitie of schijf waarop nu Windows XP staat.
Heb je dit niet, zal je eerst twee partities moeten maken als je maar 1 harddisk hebt.
Met een dualboot krijg je een keuzemenu om op te starten. Of met XP of met W7. Deze keuzetijd is in te stellen zodat hij daarna doorstart in de eerste besturing. Je kunt instellen welke besturing als eerste moet opstarten. Zoiets kun je instellen met EasyBCD
 
Bekijk het eerst met de Windows 7 Upgrade Advisor
Windows 7 Upgrade Advisor downloaden en uitvoeren om te controleren of uw pc klaar is voor Windows 7. De hardware, apparaten en geïnstalleerde programma's worden gescand op bekende compatibiliteitsproblemen, u krijgt hulp bij het oplossen van mogelijke problemen en beveelt u aan wat u kunt doen voordat u een upgrade gaat uitvoeren.
Download Windows 7 Upgrade Advisor from Official Microsoft Download Center

Met deze heb ik een kloon gemaakt van mijn Windows 8.1 schijf naar een andere Sata schijf.
Ik heb maar juist de schijf te wisselen en het werkt zonder problemen.
AOMEI Backupper Standard 2.0 FREE Backup Software Protects System & Data of Your PC
Best Free Backup Software for Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Vista, XP
 
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
windows 7 upgrade advisor : zegt dat ik een speciale versie voor 32 bits moet installeren.

Drive image reclameert over een VSSVC.exe die er niet is.

p.s. is een acer aspire 7730G met core2duo T6400 @ 2.00 Ghz
 
heb jij er dan zelf de XP er op gezet want ik geloof dat er eerder standaard de vista home premium 32 bit voorzien was ...klopt dit vermoeden !

*wat bedoel je met een speciale versie ?
 
Via Acer Support kan je alle noodzakelijke drivers downloaden voor Windows 7, dit zowel voor de 32-bitversie als voor de 64-bitversie.

536e2c6781563-drivers.jpg


Hoeveel RAM geheugen is er momenteel aanwezig ? 4GB RAM zou ideaal zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan