Koeling packard laptop mankeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Tot gisteren op vollast (100%) bleef de temperatuur rond 60°C.
Nu conversie aan het doen van een film, belasting cpu 65 tot 68%, temperatuur loopt steeds op tot 84°C.
Bij 100% belasting tot 88°C.
Het is al 2 maand bij koude start dat de fan soms een ronkend geluid maakte.
Vandaag heeft de laptop een schokje gekregen en het was er weer.
Van dan af gaat de koeling slecht tot zeer slecht.
Stof sluit ik uit, in Julie heb ik hem nog geopend en uitgeblazen.
Is het mogelijk dat de fan te traag draait door slijtage.
Een sensor voor de fansnelheid staat niet op dit lappie, dus daar heb ik geen zicht op.

Hopelijk kan ik een andere fan krijgen, deze zit met schroefjes vast dus zou moeten kunnen denk ik.

In ieder geval, ik heb nog nooit een versleten fan gehad, voor een laptop van 2 jaar is dat maar vreemd.
 
Een laptop van 2 jaar oud is dus nog in garantie als hij maximaal 2 is. Dus vlug eens kijken op factuur. Misschien lukt het nog voor de garantie.
 
Geen factuur hoor. vreemd is wel, ik heb hem eind juni nog uitgeblazen, zelfs de bodem losgeschroefd daarvoor. en toch was het stof. door een schok was het in de ventilatiesleuven geschoten.
Eens geopend geen garantie meer he, trouwens, hij komt niet uit een winkel en is zonder factuur.
War wel vervelend is, packard bell geeft geen onderdelen vrij van de meeste laptop. Deze fan ratelt wanneer ik hem plaats. na enkele tikjes met de top van mijn vinger stopt het wel. zou slijtage zijn. Voor het plaatsen van een nieuwe fan moet hij binnen, kostprijs zou 70 of 80 euro zijn. Kortom, ik zoek een fan voor mijn lappie. In een shop vertelde iemand me dat dit probleem ook bij acer, msi, asus en de rest ook voorkomt. aan een onderdeel opsturen verdienen ze te weinig, je moet opsturen zo kunnen ze rekenen. de commerçanten verd****ç§@#$µ.................................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan