Status
Niet open voor verdere reacties.
IK heb een groot registratiesysteem voor mijn school gemaakt waarin alle leervakken zijn opgenomen. Alle beoordelingen die worden ingevoerd, zijn uiteindelijk in een totaaloverzicht (per trimerster) zichtbaar.

Nu heb ik het volgende probleem.
In het totaaloverzicht worden voor een aantal vakken de beoordelingen niet zichtbaar.
Als ik de desbetreffende registratiebestanden open zie ik ze wel in het overzicht te voorschijn komen.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Bij <bestand><opties><geavanceerd> heb ik <koppelingen naar andere documenten> aangevinkt.
 
Klopt.
bv het aantal fouten van taal wordt ingevuld. Een formule berekent de beoordeling uit. Deze beoordeling komt d.m.v. een link (formule) pas in het totaaloverzicht te staan als ik het bestand eerst open.
 
OK, stel je wilt een bepaalde cel in een bestand geplakt in een ander bestand hebben ( totaaloverzicht ).
Zodra de waarde veranderd in het bestand, dan moet deze ook bijgewerkt worden in het andere bestand. ( totaaloverzicht )

Open het bestand waar alles ingevuld wordt en open gelijktijdig het totaalbestand.
Selecteer de cel die gekopieerd moet worden naar totaalbestand en druk op ctrl c ( of kies kopieren)
Ga daarna naar het totaalbestand en ga op de cel staan waar het naartoe gekopieerd moet worden.
Ga daarna naar Bewerken en dan naar Plakken Speciaal en kies Koppeling plakken.

Ik voeg een mapje bij met twee bestanden ( invul en totaaloverzicht), ingepakt met WinRar, dus even uitpakken.
Cel A1 staat ingevuld in het bestand invul. Ik heb hier 5 ingevuld.
Open het invulbestand en maak daar eens 10 van en sla dit op.
Open daarna het bestand "Totaaloverzicht"
Er zal een melding komen om het bij te werken. Doe dit en je zal zien dat daar dan in cel E6 ook 10 komt te staan.

Volgens mij bedoel je dit.

Als je wat anders bedoeld, plaats hier dan de bestanden waar het om gaat dan kan ik er eens naar kijken wat je bedoeld.

Staat er vertrouwelijke informatie in de bestanden, stuur mij dan een PB, dan help ik je privé verder.
 

Bijlagen

  • Voor Statie.rar
    2.6 KB · Weergaven: 159
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat had ik al bij alle formulieren zo gedaan.
Ik ben verder gaan zoeken en .....


Het volgende heb ik gevonden bij <bestand><opties><vertrouwenscentrum><instelling en voor het vertrouwenscentrum> <externe inhoud>

Hier heb ik de volgende instellingen uitgevoerd:
Alle gegevensverbinding inschakelen (niet aanbevolen) en
Automatisch bijwerken voor alle werkmapkoppelingen inschakelen (niet aanbevolen)

Ik weet nog niet of dit het gewenste resultaat zal opleveren.
 
Strange, ik heb hier eens geprobeerd in Office 2007 en werkt goed.

Ik voeg dit als bijlage toe. Probeer jij eens.

Hou om te beginnen beide bestanden in 1 map. Dit is niet noodzakelijk, want het zou zelfs via een netwerk op verschillende pc's moeten werken.
 

Bijlagen

  • Voor Statie.rar
    11.8 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is mijn probleem nu opgelost.
Het bestand rapportoverzicht heb ik geopend. Via <gegevens><kopp.bewerken> heb ik bij <prompt bij opstarten> <De waarschuwing niet weergeven en koppeling wel bijwerken> aangevinkt.
Hierdoor komen de beoordelingen wel in beeld.

Natuurlijk de volgende instelling gehandhaafd <bestand><opties><vertrouwenscentrum><instelling en voor het vertrouwenscentrum> <externe inhoud>

Hier krijg ik wel een foutmelding m.b.t. oude koppelingen.
Deze heb ik verwijderd. Helaas werkte e.e.a. niet meer.
Dus maar alles weer teruggezet.

Misschien dat je daar een oplossing voor hebt.
 
Ik heb vanavond alles geprobeerd onder office 2007 om jouw foutmelding te simuleren, maar is me niet gelukt. Zelfs koppelingen naar de andere pc via het netwerk doen het goed en zonder foutmelding.
Daarom kan ik hierop geen antwoord geven waardoor dit komt. Misschien moet ik het zelf eens zien wat je gemaakt heb, dan is het waarschijnlijk iets gemakkelijker voor mij om dit probleem te zoeken.

Gokje, je zegt oude koppelingen. Misschien moet je deze koppelingen niet verwijderen, maar opnieuw maken en kijken of het probleem daarna opgelost is.
 
Ik heb alles ontvangen en het een en ander bekeken.
Het is behoorlijk complex om alle bestanden en koppellingen na te lopen. Ik denk dat dit er zeker 10000 zijn.

Als ik bijvoorbeeld het bestand overzicht werkhouding groep.xls opent, dan vraag het om de bestanden 04-03.xls en 05-01.xls en 05-02.xls
Ik heb deze bestanden niet van je gehad, dus kan dit wel kloppen, maar ik kan zo snel in het bestand niet vinden welke cellen of bladen hierom vragen.

In het bestand engels.xls moet ook ergens een fout staan. Hier krijg ik een verkeerde koppeling vanuit het namenlijst.xls bestand.
Hier wordt verwezen naar \\NT2000\data\Documenten\2009-2010\digiraport 4.2 groep 6

Zoals ik alle bestanden van jou heb gehad, staat alles in 1 rootmap, dus kan het wel kloppen dat ik daar een foutmelding krijg. Maar ook hier geldt, ik heb geen idee waar deze koppeling staat in het document.
 
Het klopt er zijn heel veel koppelingen in dit systeem.
De bestanden 04-03 e.d. komen van vorige versies. Dit had ik al verwijderd. Op een of andere manier worden die koppelingen onthouden.
Ik heb hiervoor een programmaatje gevonden FINDLINK. Helaas worden niet alle koppelingen verwijderd. Dus hier door blijft de melding steeds weer terug komen.

Ik denk dat ik het beste helemaal opnieuw kan beginnen. Of de melding maar accepteren.

In ieder geval bedank ik je heel hartelijk voor het meedenken en het onderzoeken van mijn systeem.
 
Haal de beveiliging eens van het blad af, sla het op en open het daarna opnieuw. Als het goed is kun je dan wel de koppeling verbreken. Natuurlijk niet vergeten om daarna het blad weer te beveiligen.

Helemaal opnieuw beginnen is volgens mij niet noodzakelijk. Het gaat maar om een paar bestandjes waar oude koppelingen in staan. Eventueel deze opnieuw maken en het zal werken.

Verwijder nooit bestanden waar koppelingen naar verwijzen. Zoiets maakt een verzameling excel bestanden die met elkaar communiceren onbruikbaar en kan veel tijd kosten om alles weer te repareren. Zeker met de complexheid die u gemaakt heeft.
 
Hallo Pluis,
IK heb alle registratieformulieren weer werkend. Waar het mogelijk was heb ik de oude koppelingen verwijderd. Voor de zekerheid heb ik wel een aantal MsgBox in VBA geplaatst. Hierdoor moet men eerst een paar bestanden openen alvorens men naar het rapportoverzicht gaat.

Nogmaals bedankt voor jouw hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan