Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb heel wat hardware van iemand gekregen waaronder nog goede interne hd's en ook een paar Lacie's externe schijven. Wist vooraf dat er foute zaken bij zitten :) mag dus niet klagen.
maar een mens kan wat bijleren met zulke zaken.
eentje van de lacie's doet het perfect maar de andere de Lacie cinéma niet.

de pc herkent wel de lacie (is een usb apparaat) en installeert dus zijn stuurprogramma.
als ik met total commander op deze lacie kijk zie ik alle directories staan en kan deze openen
er staan heel wat foto's op deze HD in jpg formaat en wat cs4 lessen in zip formaat
dus niets speciaals qua extenties

als ik op die foto's klik dan gaan ze niet open in mijn programma (faststone viewer)
en ook de lessen kan ik niet starten (unzippen lukt dus niet daar de files niet aanspreekbaar zijn
het berichtje laden verschijnt maar dat is ook alles, geladen wordt er helaas niets

kortom je kan niets aanspreken op de HD

iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn

met dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even de aandacht vestigen op het feit dat je foto's van mensen niet zo maar mag gebruiken, dit ivm privacy.
Kan je die mappen copieren naar j eigen computer, of gaat dat ook niet.
Welk os stond er op de pc va,n vorige eigenaar?
Welk os heb je zelf op je pc staan?
 
Laatst bewerkt:
hallo nyltjetweety,

wat betreft de foto's heb ik met de schenker van de lacie afgesproken dat indien ik de files kan bereiken er een backup zou van maken
is dus helemaal geen probleem met de privacy
toch bedankt om dit even naar voor te schuiven, misschien heeft iemand anders er iets aan

op de pc van vorige eigenaar staat XP en bij mij vista
maar daar ligt het probleem niet want ik heb dus zelf een externe lacie harde schijf en ik ga geregeld op bezoek bij hem met mijn lacie mee
we zijn beide amateurfotografen en bekijken dus onze foto's soms op mijn pc soms op de zijne
voorheen werkte ook zijn lacie feilloos zowel op zijn als mijn pc
de cinéma meld zich keurig aan op beide os'sen en is als zodanig zichtbaar als Hd in de win verkenner of met total comander welke ik steeds gebruik

inderdaad ik kan de files niet kopieeren/verplaatsen naar mijn HD
zoals gezegd zie ik ze wel maar kan er verder niets mee doen

heb intussen het backup programma dat Lacie bijlevert bij de lacie cinéma op mijn pc gezet en via dit prg geprobeerd om te backuppen naar mijn eigen hd
in eerste instantie scheen dit te lukken maar na 30 seconden staat het alom bekende groene balkje stil en dit blijft dan zo
het eigenaardige is dat dan wel de folder die ik wilde backuppen dan wel aangemaakt is op mijn hd maar uiteraard leeg is

wat er intussen ook al voorgevallen is, is als ik de cinéma opstart hij zich aanmeld en weer afmeld en dit verschillende malen
het is precies of dat er een probleem is met usb
ik krijg dan de melding van vista dat het apparaat vlugger kan werken als het aangesloten wordt op een usb2 poort , maar verder geen echte foutmelding
ter info op deze pc zijn alle poorten usb2's
krijg dus de kans met vista om naar de juiste poorten te gaan kijken waar het apparaat eventueel op kan aangesloten worden
heb dus toch maar eens voor alle zekerheid van poort gewisseld ( 3 verschillende) maar met hetzelfde resultaat als gevolg
heb dan ook eens het usb kabeltje vervangen met mijn goed werkende kabel maar ook daar ligt het dus niet aan

als we dit ding niet aan de praat krijgen is dat niet erg hoor 't is gewoon leuk om van alles te proberen ermee en eruit iets te leren en wie weet lukt het toch

bedankt alvast om te helpen zoeken naar een oplossing
 
hoi allemaal,

zojuist nog even die lacie opgestart en nu kan ik plots wel alle files lezen, foto's openen enz zonder enig probleem
foto's enz waren allemaal in orde net alsof er niets aan de hand was
enkel kon ik niet kopieeren en verplaatsen
was al gelukkig ermee maar owee het heeft maar een goed kwartiertje geduurd
lacie melde zich af en weer aan en het was gedaan met het lezen van de files

een eigenaardig fenomeen

btw heb ook dezelfde vraag gezonden naar lacie met de melding wat ik al allemaal gedaan heb dus veranderen van poort, andere voeding aangesloten enz

weet je wat ik als antwoord kreeg, je zal het niet geloven



hier is het, een kopij van hun antwoord

[FONT=&quot]Beste,[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Het is mogelijk dat de voedingsadapter van het toestel defect is of niet meer voor 100% functioneerd.[/FONT]
[FONT=&quot]
Maakt de adapter een zacht piepend of sissend geluid?
Kunt u eventueel het toestel eens testen met een andere (identieke) voedingsadapter?[/FONT]
[FONT=&quot]
U kunt dit ook zeker laten testen bij een LaCie verdeler.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Graag hoor ik uw bevindingen.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Met vriendelijke groeten,[/FONT]
[FONT=&quot]Technische Dienst LaCie Benelux[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]????????? heb toch geschreven dat ik al veranderde van adaptor
[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]mvg aan alle mensen die helpen zoeken naar een oplossing voor dit wel zeer eigenaardig fenomeen
[/FONT]
 
Dan weer uit, dan weer aan. Klinkt inderdaad als een defect.
Onze vriend Mik heeft wel eens zulke schijven open geschroefd.
Normaalkun je die ook aansluiten intern.

Dat klopt, maar als de voeding defect is, kan je best een nieuwe bay kopen en de schijf versteken. Maat best eens aan een andere voeding leggen. Als je al gaat voor een nieuwe voeding, dan beter iets zwaarder nemen dan nodig is. Als je de bay openmaakt, kan je meestal de schijf er uit halen en aansluiten op Uw pc. Is meestal een gewone schijf. Laatste SATA oudere IDE. Je gebruikt dan alles van Uw pc. Als het dan nog dezelfde fout voorkomt, is de schijf defect.
 
Laatst bewerkt:
heb toch al de voeding van andere lacie eraan gelegd met hetzelfde resultaat
en mijn andere lacie's draaien er perfect op, ook voeding van defecte lacie aan andere lacie gezet en deze draait ook zonder problemen
heb het recovery prg op mijn pc gezet zoals aangeraden en laten scannen
na enkel minuten is er geen voortgang meer en in de lijst staat niets anders dan fouten
begrijp dan wel niet dat het zo nu en dan wel gaat zoals eerder op de avond
 
zal volgende week de schijven uitbouwen en testen in andere pc zoals aangeraden
heb nu voor een paar dagen geen tijd daarvoor
ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop
prettig weekend
 
hallo,

toch nog even de tijd gevonden om verder met de lacie te doen

nog een mailtje naar lacie benelux gezonden en als antwoord gekregen eens de HD te testen met HDtune_255 met link naar..... erbij (keurig van hen)
bij de test kwamen niets anders dan bad blocks tevoorschijn en na een halfuur dan ermee gestopt HD kreeg behoorlijk warm, in hdtune zit een metertje die dat aangeeft, ik kwam in de kritieke zone terecht.

toch nog even de HD uit zijn case gehaald en in tweede pc gestopt
pc opstarten en direct was er de schijfcontrole op deze lacie schijf
het ging tergend langzaam en kreeg ook hier niets anders dan fouten zoals map is volledig onleesbaar mapvermelding is verwijderd enz.
HD is nu plots ook niet meer in het systeem te zien
blijkt dus van kwaad naar erger te gaan

resultaat naar lacie gemaild en kreeg als antwoord daar de HD uit garantie is ze hem als dusdanig niet kunnen herstellen onder de garantie voorwaarden ( is normaal, kan ik mee leven) en met kans op verlies van data.
op mijn vraag daarna hoe dit eventueel hersteld kan worden kreeg ik als antwoord dat ik hem bij een dealer ter herstelling kan aanbieden
op een andere vraag reageerden ze totaal niet, ik vroeg of dat er software ter besturing van deze HD staat, is een cinéma, dus zal wel erop staan njet dus !!

nu is mijn vraag als er zoveel bad blocks zijn kan dat dan hersteld worden?
nu als ze bij lacie vragen om hem binnen te brengen is dat misschien mogelijk
maar als zij dat kunnen moet er iemand anders dat ook kunnen
iemand enig idee met wat en hoe het te proberen valt

prettig weekend

ps weet niet of dat ik hier een link mocht plaatsen waar HDtune gratis te verkrijgen is
als iemand het wil weten pm me dan
 
Laatst bewerkt:
Hangt er van af.
Een harde schijf kan je vergelijken met het zilveren vliesje op een cd.
Er is een schrijflaag, maar deze kan versleten zijn, of beschadigd.
Onder die schrijflaag zit een gewone plastic schijfje waar je niet kan op schrijven natuurlijk.
Het kan ook zijn door ouderdom, door verlies van magnetisme.
Als de schrijflaag nog in tact is bestaat er een programma om deze een beetje te hermagnetiseren.
hdd regenerator
In het Nederlands ziet het er zo uit.
Het is wel een betaalprogramma, ik ga eens zoeken naar een free

Er zijn bedrijven die de resterende data kunnen afhalen, ze plaatsen de schijf(ven) dan in een speciaal apparaat die de nog aanwezige data leest als raw data.
Dit kost je 400 euro of meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan