Laptop 90 graden vervolgens trage usb poorten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
He allemaal.
Het gaat sinds eergisteren zeer slecht met mijn laptop.
Ik was wat aan het downloaden, en mijn cpu werd ineens 100% gebruikt.
en mijn cpu was 90 graden!
Ik heb Direct het systeem uitgeschakeld.
De volgende dag zet ik mijn laptop weer aan, en ineens gaat ook een bestandje copieren naar usb zeer traag.
de snelheid was normaal 20 mb, maar nu nog maar 5 mb.
Ik vermoed dat door de hitte de usb poorten beschadigd zijn.
Ik wil dinsdag mijn laptop naar een computerzaak brengen voor controle, en desnoods de ventilator laten vervangen en stof weg te halen etce.

Maar nu is mijn vraag: wat gaat dit geintje kosten?

Mijn laptop is nu 2 jaar oud en 3 maanden.

Ps als mijn laptop niks doet staat ie (soms) al op 70 c.
hittelaptop.png
 
Laatst bewerkt:
Alles wijst hier inderdaad op een koelingsprobleem.

Wat gaat zoiets kosten ?
Meestal wordt hier veel te veel voor berekend.
Als ik zoiets zou moeten repareren, ben ik daar ongeveer een half uur tot 3 kwartier mee bezig.
Ik weet niet hoe de uurprijs in Belgie is, maar ga uit van ongeveer 1 uur werk, dan kan je zelf wel ongeveer berekenen wat zoiets kan kosten.
Er zijn geen materialen en nieuwe onderdelen nog, behalve als er een ventilator vervangen moet worden.

Maak daarom eerst een prijsafspraak zodat je later niet met een veel te hoge factuur zit.
 
als je met een laptop werkt kan je een aparte koeler aanschaffen die je kan aansluiten via je usb poort die blaast onderaan koele lucht die je pc werkelijk laat afkoelen. de cpu bij mij staat soms op 45a50% gr en dan zet ik mijn koeler op en zakt mijn cpu naar 30% en kost niet veel bij aankoop zo,n rond 20a27 euro
 
als je met een laptop werkt kan je een aparte koeler aanschaffen die je kan aansluiten via je usb poort die blaast onderaan koele lucht die je pc werkelijk laat afkoelen. de cpu bij mij staat soms op 45a50% gr en dan zet ik mijn koeler op en zakt mijn cpu naar 30% en kost niet veel bij aankoop zo,n rond 20a27 euro

Dit is geen goede oplossing bij een laptop die onbelast al 70 graden wordt.
Hier is iets aan de hand wat gerepareerd of opgelost moet worden.
 
ja dat kan maar ik moet toch zeggen dat het bij mij helpt.als ge een hele tijd aan je pc zit weet je automatisch dat hij warmer word dan dat zou mogen dus vind ik dat een koeler een oplossing is maar in zijn geval zou het wat meer kunnen zijn. eens laten nakijken?
 
ja dat kan maar ik moet toch zeggen dat het bij mij helpt.als ge een hele tijd aan je pc zit weet je automatisch dat hij warmer word dan dat zou mogen dus vind ik dat een koeler een oplossing is maar in zijn geval zou het wat meer kunnen zijn. eens laten nakijken?

Jouw laptop is 45a50 graden en bij de topicstarter is dit ruim 70 graden. Hij heeft dus een probleem dat opgelost moet worden en hier is een externe koeling niet de oplossing.
 
Het lijkt wel mijn overleden packard briel laptopje geweest. Die had ook soms zo'n idioot hoge temperaturen , terwijl ik eigenlijk niets meer doe dan surfen en mailen . Die van mij was echter wel al 5 jaar oud , plots ging het van kwaad naar erger , zo erg dat hij het zonder uitvallen geen 10 min. meer uithield. Bij mij was het de Processor die de boosdoener was , die was op . Ik heb er maar geen geld meer achter gesmeten , daar het niet meer de eerste keer was dat hij een grote reparatie achter de rug had .
 
Het lijkt wel mijn overleden packard briel laptopje geweest. Die had ook soms zo'n idioot hoge temperaturen , terwijl ik eigenlijk niets meer doe dan surfen en mailen . Die van mij was echter wel al 5 jaar oud , plots ging het van kwaad naar erger , zo erg dat hij het zonder uitvallen geen 10 min. meer uithield. Bij mij was het de Processor die de boosdoener was , die was op . Ik heb er maar geen geld meer achter gesmeten , daar het niet meer de eerste keer was dat hij een grote reparatie achter de rug had .

Een processor is niet snel op, het is eerder de cooler die z'n werk niet meer goed kan doen i.v.m. stof en vuil met als gevolg dat door deze ontstane warmte de processor onnodig slijt.

Leeftijd zegt niets ! De ruimte waar de laptop gebruikt wordt wel.
Een nieuwe laptop kan in een zeer stoffige ruimte al na een paar maanden te warm worden, terwijl dezelfde laptop in een schone stofvrije ruimte moeiteloos vele jaren goed kan functioneren.
 
Pluis , mijn pc en die van mijn vrouw worden door mij persoonlijk onderhouden . Ik kuis (lees stofzuig) onze pc's om de 2 maand uit. Ze staan gewoon in de living , dus echt heel veel vrijgave van stof is er niet . De ventilatoren en koelvinnen worden dan ook onder handen genomen. Dus mijn processor heeft gewoon de geest gegeven , terwijl ik onze pc's regelmatig onderhoud .
 
Pluis , mijn pc en die van mijn vrouw worden door mij persoonlijk onderhouden . Ik kuis (lees stofzuig) onze pc's om de 2 maand uit. Ze staan gewoon in de living , dus echt heel veel vrijgave van stof is er niet . De ventilatoren en koelvinnen worden dan ook onder handen genomen. Dus mijn processor heeft gewoon de geest gegeven , terwijl ik onze pc's regelmatig onderhoud .

Mijn antwoord was ook voor het packard bell laptopje En die haal je hopelijk niet elke 2 maanden uit elkaar.
 
Ik kuiste vroeger ongeveer elke 2 maand haar pc en mijn laptopje helemaal uit . Nu hij stuk is en ik ook een desktop heb , kuis ik nu de 2 desktop pc's elke 2 maand uit . Waarom , mag je een laptopje niet elke 2 maand open schroeven om het stof te verwijderen dan ? Soms vond ik nochtans geen overbodige luxe om dit iedere 2 maand te doen hoor. Ben misschien een beetje te net op de binnenkant van onze pc's . Ik dacht echt dat ik daar geen kwaad mee deed .
 
Zoiets kan natuurlijk geen kwaad, maar ik vind het wat overbodig.
Als je een cooler echt helemaal goed schoon wilt maken, zal hij los van de processor gehaald moeten worden en daarna zal ook de processor schoongemaakt moeten worden om daarna nieuwe koelpasta aan te brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan