Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste Pctutsers,

De laptop van mijn dochter is raar beginnen te doen...
Deze laptop.
Er zijn voornamelijk twee problemen die zich tezelfdertijd stellen en dat reeds van bij het opstarten (eerste beeld al slecht, maar de opstart zelf duurt niet zo veel langer).

- De pc is traaaaaaag, d.w.z. ik kan de muiscursor verplaatsen maar het duurt zeer lang eer het pijltje verplaatst is. Eigenlijk vanaf het pijltje verplaatst wordt dooft het langzaam uit (duurt enkele minuten) en op de plaats waar het pijltje moet komen te staan verschijnt langzaam het pijltje (dit duurt ook minuten voor je terg iets kan doen), je moet gokken waar het pijltje terecht zal komen.
Een diepe virusscan met een geüpdatet Avast virusscanner toonde geen infecties aan.

- Het beeld! Het wit is veel te fel en zeemt uit (zie foto's), de beelden komen langzaam op en gaan over in elkaar, d.w.z. dat het vorige beeld lang ingebrand zichtbaar blijft in het huidige beeld. hierdoor zijn afbeeldingen niet duidelijk en teksten niet te lezen.

Laptop 002.jpg Laptop.jpg

Er is niet meer met deze computer te werken!
Ik geraak bijna nooit in een applicatie en teksten zijn nauwelijks leesbaar.

Ik denk dat de schermkaart het heeft laten afweten...

Wie weet wat en/of hoe los ik dit op?

Alle suggesties zijn welkom!
 
Zijn de juiste drivers aanwezig voor je grafische kaart ?
Zo ja denk ik dat je grafische kaart zal stuk zijn.
 
De drivers zijn niet veranderd, er is ook geen beginnen aan om te controleren of er conflicten zijn, laat staan de drivers opnieuw te installeren.
De laptop is al twee keer terug gestuurd naar het Medion reparatiecenter omdat het scherm alleen wit oplichtte...
 
rikkie, hoe zit het met de prestaties van de pc? wat geeft je taakbeheer aan? het is toch niet zo dat hij vastloopt door 100% CPU-gebruik? ik zou hem eens opstarten in veilige modus (zonder netwerkmogelijkheden), dan lopen er zo weinig mogelijk processen. stel dat het dan wel vlot gaat is het duidelijk dat er een proces alles laat vastlopen. het is dan kwestie van uit te vissen welk.

hoewel je scande met avast! kan het zijn dat er andere malware aan het werk is die je cpu-mogelijkheden opvreet. scan zeker eens met mbam in veilige modus.

't is maar even meedenken natuurlijk...

en als dat allemaal in orde is stel ik voor van de graka eens te verwijderen en de monitor onboard aan te sluiten. dat gaat uitsluitsel geven over de graka
 
Thx, voor de reactie Antwanneke,

Veilige modus geeft hetzelfde resultaat.
Het slechte beeld manifesteert zich vanaf het eerste beeld bij het opstarten, dus voor Windows opstart.

Taakbeheer, daar raak ik zelfs niet in (reactie van het scherm zeer traag en onduidelijk beeld).


De CPU werkt niet constant alsook HD, beide zijn niet overdreven in actie en worden normaal aangesproken, de laptop gaat in slaapstand als hij een tijdje met rust gelaten wordt.


MBAM krijg ik ook niet geïnstalleerd omwille van bovengenoemde problemen, laat staan scannen en cleanen.


Vanmiddag heeft de laptop heel even normaal gewerkt, hiervan is geprofiteerd om een back-up te maken van persoonlijke foto's.

Daarna liep de boel weer vast.

Een andere monitor kan ik niet aansluiten (geen monitorkabelaansluiting aanwezig).
 
Mijn vermoeden is dat deze laptop een keer te warm geworden is en er iets ernstig beschadigd is geraakt.

Je zou eens een Live CD van Hirens boot cd of Ubuntu kunnen proberen, om te kijken wat de laptop doet als er met een besturing vanaf een CD gewerkt wordt.
 
THX voor de reactie Pluis!

Eerst eens zo'n cd te pakken zien te krijgen, maar omdat het probleem zich stelt vanaf de opstart... Wie niet waagt blijft...
 
Mijn vermoeden is dat deze laptop een keer te warm geworden is en er iets ernstig beschadigd is geraakt.

Je zou eens een Live CD van Hirens boot cd of Ubuntu kunnen proberen, om te kijken wat de laptop doet als er met een besturing vanaf een CD gewerkt wordt.

Het beeld is beter, waarschijnlijk omdat het een zwart scherm met witte lettertjes, maar het scherm reageert nog traag en er is een zeem te zien.
Dus nog steeds...
 
Dan ligt het probleem zeker bij de Hardware en niet bij eventuele drivers of besmettingen.
 
Hardware problemen met laptop''s los je niet gemakkelijk op via een forum. Hier moet meestal de reparateur aan te pas komen.

Maak wel eerst een goede prijsafspraak. De kosten kunnen soms erg hoog oplopen bij laptops, daardoor is nieuwkoop in sommige gevallen goedkoper dan repareren.
 
Ben naar de pc-boer geweest, schermchip is kapot en die is niet te achterhalen, nieuw moederbord dus aan 280€ gerepareerd.
Batterij is ook einde levensduur, nieuwe batterij is 90€.
't Ja
Pluis, beter nieuwe kopen...

P.s.: Deze kan afgesloten worden!


Iedereen bedankt voor de medewerking! :duimop:
 
Valt mij op zich nog mee wat de prijs betreft. Ik heb wel eens hogere bedragen gehoord.
Maar het is ook erg arbeidsintensief om een moederbord van een laptop te vervangen. Zoiets fix je niet een een kwartiertje.

Ik zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan