Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop van Compac (Presario CQ57) Waarop Windows 7 Home stond. Ik heb deze geüpgraded naar Windows 10. Maar nu zit ik met het probleem als ik hem opstart op de batterijstand dat ik geen draadloos internet heb. Steek ik de stekker in het stopcontact en start ik hem op dan heb ik wel draadloos internet. Weet er iemand waaraan dit zou kunnen liggen. ik heb al gegoogeld op dit probleem maar niet onmiddellijk een oplossing gevonden. Tijdens de upgrade is de oude driver vervangen door een nieuwe driver voor Windows 10. Dus opstarten op de batterij = geen draadloos internet. Opstarten op het elektriciteitsnet = wel draadloos internet.
 
het lijkt er op dat je batterij dan niet voldoende voltage kan leveren om dan ook de draadloze verbinding aan te maken ..bij het opstarten ..
vraagje word de draadloze verbinding dan wel aangemaakt eenmaal de laptop opgestart is of blijft deze verbroken !
 
Als Ik de stekker in het stopcontact steek en start hem op dan heb ik draadloze verbinding en die blijft ook behouden eenmaal de laptop is opgestart. Ook als ik de stekker uittrek eenmaal de laptop is opgestart en draadloze verbinding geeft blijft de draadloze verbinding ook op batterijstand.
 
Lijkt mij ook wel een te lage spanningsprobleem. Ik heb hier ook zo een probleempje en dat enkel als mijn volume te hoog staat. Dan krijg ik ook geen draadloos internet op batterij. maar als mijn volume op normaal staat ( is op 50 bij mij ongeveer), dan heb ik geen enkel probleem, niet op batterij en niet op stroom.
 
Laat je batterij eens volledig opladen voor je draadloos gaat surfen. Laat eens weten of het probleem zich dan ook voordoet.

Bij mij maakt dit niets uit, Als mijn volume te hoog staat heb ik het vlaggen, dan heb ik op batterij geen wifi. Krijg ik ook niet meer aan de praat zonder een heropstart, dan wel eerst volume zakken natuurlijk. Het is wel een LI-ION batterij en dat zit in de meeste laptops/netbooks tegenwoordig en die geven langer een constante voltage af en dus een volle of een half volle accu maken op zich voor de spanning niet zo gek veel uit.
 
Als de laptop opstart vanaf de batterij wordt er geen draadloze verbinding aangemaakt. Het rare is dat ik dit probleem niet had bij Windows 7. Volgens mij moet het probleem dus bij Windows 10 liggen.
 
Probleem met te lage spanning lijkt me vrijwel onmogelijk. Dit is een typisch software/driver probleem met de detectie van voedingsbron. Wanneer op battery modus gaat bepaalde hardware op energy saving modus. WiFi gaat dus mogelijk ook in vermogen dalen. Uiteraard zorgt de driver hiervoor in samenwerking met het OS. Dus daar moet het probleem gezocht worden. Nieuwe WiFi drivers dedicated voor Windows 10 lijkt me al een stap vooruit als die bestaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan