Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Een nieuwe laptop die een paar jaar niet werd gebruikt. Terug uit de kast gehaald en wil die starten, doch die geeft geen kik meer. Ik heb hem nochtans op de stroom aangesloten. Wat zou daar kunnen mis gaan?
Alvast bedankt.
 
Volgende stap: zie je de interne batterij opladen als je de externe voeding aansluit ? (ik neem aan dat de batterij niet meer helemaal opgeladen was als die enkele jaartjes niet gebruikt geweest is)
Je kan ook het volgende proberen: interne batterij verwijderen en alleen werken met de externe voeding. Daarmee weet je dat het laadcircuit van de batterij geen "slechte" invloed heeft op de externe voeding.
 
Zoals ik schreef;"hij geeft geen kik mee". Hij is zo dood als een pier. Zelfs niets zonder de accu. De HD is in prima staat. Daarom denk ik dat het moederbord stuk is?

Volgende stap: zie je de interne batterij opladen als je de externe voeding aansluit ? (ik neem aan dat de batterij niet meer helemaal opgeladen was als die enkele jaartjes niet gebruikt geweest is)
Je kan ook het volgende proberen: interne batterij verwijderen en alleen werken met de externe voeding. Daarmee weet je dat het laadcircuit van de batterij geen "slechte" invloed heeft op de externe voeding.
 
Is nogal ver om naar Limburg te komen voor het uittesten van die kabel vind ik, maar toch heel erg bedankt voor jou aanbod hoor Karel.
Dit is namelijk een laptop die ik heb gekregen van mensen; zij hadden hem nieuw gekocht en na 3 tal keren gebruikt te hebben liep het reeds fout. Ze hebben hem toen maar een paar jaar in de kast laten liggen en nu is de garantie verlopen.

Hier ligt nog een werkende lenovo, moest je in de vacantie in limburg zijn kan je altijd eens binnenspringen met de dode laptop...
 
Geen lampjes betekend geen voedingsspanning.

Hier is of de accu leeg of defect.
Of de voedingsadapter is defect.
Of een kabel van de voedingsadapter is defect
Of het laadcircuit op het moederbord is defect.
Of het stekkertje op het moederbord voor de voedingsadapter is defect.

Heel veel andere mogelijkheden zijn er niet.


Stapsgewijs alles nagaan met een goede multimeter en eventueel met een goede regelbare voeding van voldoende vermogen, spanning op de laptop zetten in het juiste voltage. Hiervoor dient hij wel opengemaakt te worden, tenzij je het juiste stekkertje hebt met aansluitdraden die lang genoeg zijn
 
Ik denk wel dat een laptop na 2 jaar niet gewerkt heeft, de accu wel volledig leeg zal zijn hoor. daarom dat ik hem aan het net aansluit. En wat bedoel je met een laptop zonder moederbord?? Je zal toch wel geen nieuwe laptop zonder moederbord kopen vind ik.

Kan een laptop zonder moederbord batterij opstarten ?
Misschien is die leeg
 
Kan een laptop zonder moederbord batterij opstarten ?
Misschien is die leeg

Dan krijg je in ieder geval een opstartscherm en omdat de klok dan helemaal teruggegaan is naar januari 1900 kan het gebeuren dat door bepaalde instellingen de besturing niet goed op zal starten. Ook beveiligingsprogramma's slaan groot alarm als de pc wel door start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan