Laptop mee op reis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag wat bijstuderen,Exel enzv.Van al die toestanden ken ik niks,wifi,hotspot.Ik weel dat mijn bleuthoot werkt op mijn gsm.Er zal dus mss een zendertje inzitten die werkt met de wifi(ww ja/nee ?) en die hotspot(wat is dat nu weer?).
Batt is 30%,dus niet draagbaar.
Maar kan ik evtl data met usb stick naar internetcafe gaan uitwisselen?
I
 
daar zal wel internetcafe zijn zeker in deze moderne tijd
 
Al bij al moet je niet al te achterdochtig zijn ivm computer security/privacy, maar een internetcafe is daar toch een grote uitzondering op. Je mag 100% zeker zijn dat alles wat je intypt, doorstuurd en leest, gelogged wordt door de beheerder van zulke zaak. Maw, mijd zulke zaken ten alle tijden!

Hetzelfde geld eigenlijk ook voor onbekende hotspots. Sommige zijn te vertrouwen, anderen niet.

Een ander punt, indien je gebruik maakt van een 3G datanetwerk dmv een smartphone of tablet, zet die data traffic dan uit indien mogelijk! Je mag anders een serieuze dure rekening verwachten van je mobile provider (honderden of zelfs duizenden euro's zijn hier niet abnormaal!)
 
Dus de laptop gaat niet janken omdat hij geen internetverbinding heeft of Office crasht.
Mss met de stick wat foto's en e-mails gaan uploaden of zit er dan weer een virus bij of Spaanse blabla.
 
Wat ik lees in de vraag is dat je wat bij wilt leren op vakantie over Excel.

Excel is een onderdeel van Microsoft Office en dit onderdeel heeft geen internet verbinding nodig.

Ik voorzie hier geen probleem.
 
Normaal gezien heeft jouw laptop WiFi aan boord, indien niet kan je dit oplossen door een WiFi-stick die je in een USB-poort plugt. Check de voorzieningen van je verblijfplaats / hotel eens, anno 2013 is de kans vrij groot dat ze draadloos internet hebben voorzien voor de gasten. Rest je nog enkel een compatibel stopcontact te vinden als je een brakke batterij hebt.
 
Al bij al moet je niet al te achterdochtig zijn ivm computer security/privacy, maar een internetcafe is daar toch een grote uitzondering op. Je mag 100% zeker zijn dat alles wat je intypt, doorstuurd en leest, gelogged wordt door de beheerder van zulke zaak. Maw, mijd zulke zaken ten alle tijden!

Hetzelfde geld eigenlijk ook voor onbekende hotspots. Sommige zijn te vertrouwen, anderen niet.

Een ander punt, indien je gebruik maakt van een 3G datanetwerk dmv een smartphone of tablet, zet die data traffic dan uit indien mogelijk! Je mag anders een serieuze dure rekening verwachten van je mobile provider (honderden of zelfs duizenden euro's zijn hier niet abnormaal!)

Ik werk met een stick en 3G in mijn laptop. Medionmobile. Hoe kan ik mijn data trafic uitzetten? Tot hiertoe niets gevonden.
 
Ik werk met een stick en 3G in mijn laptop. Medionmobile. Hoe kan ik mijn data trafic uitzetten? Tot hiertoe niets gevonden.

Als je mobiel abbo op 3G voorzien is dat je in het land van bestemming roaming data ter beschikking hebt, is er geen probleem. Indien je abbo op 3G enkel data roaming voorziet in Belgie, dan moet je oppassen. Nu, data traffic uitzetten op een 3G USB stick voor je laptop heeft weinig zin. Dan is je 3G is enkel voor data traffic bedoeld. Gewoon die stick niet gebruiken dan...
 
Ik heb ginds iemand bezig gezien met zijn laptop.Hij gaat zo dicht mogelijk bij de aanpalende Hostal zijn terras zitten.Hij zocht dan poortjes.
Je kan dan Skypen.
 
Dan denk ik dat hij "lift" op een onbeveiligd draadloos netwerk. Ieder zijn ding, maar het zou niet de eerste zijn die op zo'n manier besmet wordt. Op het moment zelf bespaar je een paar euro's door je "gratis" internet, nadien krijg je misschien gratis voor een paar honderd euro herrie.
 
Dan denk ik dat hij "lift" op een onbeveiligd draadloos netwerk.

Of op een gratis wifi.
Niets aan de hand, dat doe ik ook regelmatig. Voor de zekerheid wel het delen van bestanden uitzetten als je dit gebruikt via je eigen netwerk thuis en er kan niets gebeuren.
 
Of op een gratis wifi.
Niets aan de hand, dat doe ik ook regelmatig. Voor de zekerheid wel het delen van bestanden uitzetten als je dit gebruikt via je eigen netwerk thuis en er kan niets gebeuren.

Hoewel die kans redelijk klein is, mag je toch niet uitsluiten dat gratis wifi niet altijd veilig is. Je kan dit vergelijken met gebruik maken van een public proxy server. Al je internet verkeer gaat op dat moment door een al dan niet gecontroleerd netwerk. In veel gevallen gaat die service gepaard met weinig tot geen overhead en gaat dit in zekere zin veilig zijn. Maar dit is perfect te vergelijken met het gebruik van een public proxy server. De perfecte man in the middle attack als men wilt. En ik kan me inbeelden dat in druk bezochte toeristische gebieden hier wel misbruik van gemaakt kan worden.

De enigste manier om via die weg voor 99% veilig te surfen, is dmv een VPN service gebruik te maken. Vb Roadwarrior VPN
 
Nu de douane nog.Een factuur heb ik niet.
Of in de grote valies steken samen met de TV Vlaanderen ontvanger.Ieder zijn meug.
Mss ook even de duizend mp3's verwijderen en video.
 
Dit moet ik toch even 2 - 3 keer lezen, een TV Vlaanderen ontvanger meenemen op vakantie... -)5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan