Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ,
Als ik mijn laptop opstart ( Packard bell Easy notebook ENLE69KB ) met Windows 8 OS krijg ik een schermpje met melding :

Default Boot Device Missing or Boot Failed .
Insert Recovery Media and Hit Any Key .
Then Select ' Boot Manager ' to choose a new Boot Device or to Boot Recovery Media.

Wie kan me hierbij verder helpen ?
Hopend op een positieve afhandeling .

Mvg
 
hey qtex ,
probleem met uitpakken van die win 8 herstel cd
ik heb de drie rar files gedownload en deze ook uitgepakt.
dan komt er een nieuwe rar file met de naam.iso
deze wil ik dan ook unrarren en komt er een melding " no archives found " ??
niet werkende linken meer ?
is trouwens de link die je me hebt gepost hier

mvg
italia
 
hey tuts
het probleem is dat ik eerst die drie rar bestanden uitpak en deze komen in rar.iso
als ik deze rar.iso ook uitpak komt er op no archives found
of moet ik de rar.iso op cd branden ?
lijkt me niet logish want dan heb je een ingepakte .iso bestand

mvg
 
je dient de 3 rar file's op te halen maar je klikt enkel de eerste aan om uit te pakken bijgevolg worden ook de andere 2 in dezelfde map uitgepakt als de eerste ...
nadien open je de map waar dat deze naar toe werden geschreven en je zou hier dus de iso vermeld moeten zien staan met de naam Recovery Disk Windows 8 64bit.iso en deze mag dus niet uitgepakt worden ....
je dient dus niet alle 3 rar's afzonderlijk aan te klikken om deze uit te pakken ...

daarbij heb ik u een pb gestuurd met de rechtstreekse link van uit mijn dropbox...
 
je zou na het downloaden vanaf de rechtstreekse download link de iso moeten verkrijgen zoals in deze onderstaande afbeelding ..
edb734b7f4-Ashampoo_Snap_2014.12.27_17h14m18s_001_.png


indien je de 3 links nam en je heb deze dan ook uitgepakt zoals beschreven hier boven dan zou ook nu de iso moeten verkregen zijn zoals dit te zien is in de afbeelding...
 
ee2d6914a0-Ashampoo_Snap_2014.12.27_17h47m15s_002_.png


jij heb dan waarschijnlijk dan ook geen Poweriso of Ultraiso op je pc staan en je dient dan hier de extensie .rar te hernoemen naar .iso
geef hier voor dan ook de toestemming als dit gevraagd word vanuit de Windows.
 
ok gelukt met power iso , cd gebrand , pc opgestart met herstel cd win 8 , pdf file gevolgd die erbij zat en heb via opdrachtprompt bootrec /fixmbr getypt en gaf als volgt ... het systeem kan het opgegeven pad niet vinden ?
 
dan moeten we het anders gaan aanpakken ... doe het volgende wat hier onder vermeld word ...

Probleem verhelping windows8


Start de windows8 niet meer op of start deze enkel op met een zwart scherm...

druk dan tijdens het opstartproces meermaals op de F8 toets

Je zou het onderstaande scherm moeten zien met meerdere opties (*3 in het totaal)

**** Deze opties zijn ..****

- Door gaan naar de windows 8 ( niet selecteren )
-Problemen Oplossen ( deze optie nemen we dan ook )
- PC uitzetten
e66ebecbd2-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h01m12s_004_.png


Nadat u optie 2 geselecteerd heb “ Problemen Oplossen “
Krijg je ook hier weer een keuze menu te zien..met de volgende opties.(*3 in het totaal )

-PC Vernieuwen ( met behoud van bestanden )
-Fabrieksherstel ( kies je deze optie word alles gewist )
- Geavanceerde Opties
e6760b3ea5-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h03m18s_005_.png


Kies je voor optie 3 “ Geavanceerde opties “ Dan zie je weer een keuze menu ....(*5 in het totaal )

- Systeemherstel
-Herstellen vanaf een eerder gemaakte systeeminstallatiekopie...
-Automatisch herstellen
(ook bij automatsch herstellen word er niets verwijderd van je systeem..)
***Tevens nemen we deze optie om de pc te herstellen .
e67dd1cc2b-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h05m25s_006_.png

-Opdrachtprompt
-Opstart instellingen


**Automatisch herstellen
Als Windows 8 niet meer opstart door bijvoorbeeld een foutieve bootloader of andere opstart problemen ..
dan kan Windows 8 dit zelf herstellen.
Proberen waard bij opstart problemen voordat u backups gaat terugzetten en u mogelijk gegevens verliest.



***wil je echter naar de veilige modus met of zonder netwerkverbinding dan kies je voor de extra opstart instellingen ....
*nadat je de opstart instellingen heb geselecteerd dien je weer te herstarten ....
pas na deze herstart kom je in het menu waar je de veilige modus met netwerkmogelijkheden kunt selecteren ...je klikt optie nr 5 aan "Veilige modus met Netwerkmogelijkheden "

*bevestig deze keuze met enter en je pc zal weer herstarten ....-na deze herstart zal je pc ook opstarten in de veilige modus met netwerkmogelijheden
via de boven staande uitleg heb je 9 keuze mogelijkheden !!! keuze nr5 is de veilige modus met netwerkmogenlijkheid.
247bbaed0d-Ashampoo_Snap_2014.08.30_23h52m06s_005_.png
 
start op met een zwart scherm en dit :

Default Boot Device Missing or Boot Failed .
Insert Recovery Media and Hit Any Key .
Then Select ' Boot Manager ' to choose a new Boot Device or to Boot Recovery Media.

staat dan in een blauw scherm
 
dan kies je toch voor problemen oplossen en je volgt de rest van dat bericht op ...maar aangezien er dus niet vermeld word doorgaan naar Windows ....!
heb ik een vraag ...is deze laptop gevallen geweest of iet te ruw neer gegooit dan kan het probleem ook liggen aan het feit dat wellicht de HDD los gekomen is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan