Laptop Piept bij gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

De titel is niet helemaal duidelijk maar ik ga het zo goed mogelijk uit proberen te leggen.
Als ik een spelletje aan het spelen ben op mijn laptop gaat mijn laptop piepen als hij aan de netstroom is aangesloten. Als ik niet aan het gamen ben heeft de laptop nergens problemen mee en laadt hij gewoon op. Tijdens het gamen veranderd de belichting van de laptop steeds als hij piept. (ik denk zelf dat hij dan niet oplaad).

Ik kan wel fatsoenlijk gamen als ik de accu uit de laptop haal en hem gewoon aan de netstroom leg. Maar dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Wat kan ik hieraan doen?

Het gaat om een Acer Aspire V3 serie.

Alvast bedankt!
 
Accu uit de laptop en het piepen is weg zeg je zelf. De staat van een accu is niet alleen afhankelijk van de leeftijd. Een belangrijke factor is hoe men er mee omgaat.

Tijdens het gamen zal de hardware veel meer stroom nodig hebben dan tijdens een emailbericht versturen. De voeding moet nu dus de stroom leveren aan de laptop en hij probeerd tevens de accu op te laden. Is de accu slecht geworden, gaat hier iets niet goed en kun je dit soort rare dingen krijgen.

Hoe gaat het gamen trouwens met alleen de accu en zonder adapter ?
 
De piep die je hoort, is dat een hoog frequente piep? Dus echt zo'n scherpe toon?
Je vermeld ook dat het enkel bij het gamen is en dat de verlichting van je TFT raar doet dan.
Ik vermoed dat je de spoel van de High Voltage convertor van je TFT hoort piepen op dat moment. Die voorziet je TFT van de nodige (hoog)spanning. Dit samenhangende met battery problemen, vermoed ik dat die laptop toch wel hardware problemen heeft.
RMA sturen met een duidelijke beschrijving van het probleem. Indien je dit via de winkel doet, duidelijk het probleem vermelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan