Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zou het komen dat een laptop niet meer opstart en met niet opstarten bedoel ik dat het zcherm zwart blijft?
Als ik hem aanzet gaat hij normaal starten denk ik maar 5 sec erna valt precies het opstarten stil. Hij blijft wel aanstaan.
Het is een oude Acer maar ik had er graag nog wat mee wat geoefend maar zolang je niets te zien krijgt kan ik er niks mee. Is het de processor?
Hij werd wel heel erg warm als hij een lange tijd aanstond???
Bedankt op voorhand
Henk
 
werd deze laptop ooit al eens stof vrij gemaakt ....
om deze volledig stof vrij te krijgen volstaat het niet om deze via de verluchtings openingen met zuivere droge lucht zuiver proberen te blazen !
om deze volledig stof vrij te krijgen dient deze gedemonteerd te worden , daar neem je dus best je handleiding bij ...
 
Oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk bij een defecte processor.

Zeker omdat je zegt dat hij erg warm werd, is de kans erg groot dat deze doorgebrand is.

Er kunnen meerdere onderdelen beschadigd zijn, maar omdat je zegt dat alles stopt na 5 seconden is de kans groot dat het de processor is.
 
Weet je dit zeker ?
Een processor op het moederbord van een laptop is meestal d.m.v. smd techniek op de printplaat gesoldeerd. Deze is in dat geval alleen met special gereedschap te vervangen.
 
Weet je dit zeker ?
Een processor op het moederbord van een laptop is meestal d.m.v. smd techniek op de printplaat gesoldeerd. Deze is in dat geval alleen met special gereedschap te vervangen.

Heel vroeger werd dit al wel eens gedaan, maar tegenwoordig zijn dit gewoon vervangbare componenten hoor.
 
Ik had ook zo'n model. Weet niet of het exact dezelfde was, maar toch dezelfde reeks. Na een kleine 2 jaar had die de geest al gegeven. Daar zit een Pentium M op. Kan je gewoon verplaatsen/vervangen. Ik heb die zen CPU nog jaren gebruikt in een desktop model. Was socket 479 als ik me niet vergis.
 
als eens geprobeerd om een koeler onder je laptop te zetten als je processor te warm word? probeer eens via je cd-rom je pc te herstellen lukt dit niet doe een systeemherstel naar een eerdere datum tenminste dat je hem kan opstarten.start je pc op duw voor je logo verschijnt op f8 (bij mij is dat esc) zet je player als eerste en klik op enter.duw dan op een willekeurige toets daarna vul je 3 regels in 1 nederlands 2 nederlands-belgie 3 belgisch punt en oke dan zie je staan computer herstellen heb je verschillende mogelijkheden.probeer dit eens uit? of er mankeert iets met je bootmgr? dit zijn maar voorbeelden
 
mocht je hem weg doen haal er de HD er uit en leg deze onder de hamer ....er zijn mensen die het containerpark afgaan om de hd's uit de pc's te halen ( zelf al gezien hier bij ons op het containerpark)
deze zullen eerst trachten info in te winnen over de gebruiker ( u dus ) daarna als ze merken dat de HD het nog doet maken ze deze leeg ...om te gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan