Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Is het een goed idee om een laptop uit de VS te kopen (gezien lage koers van de dollar)?
Wat zijn de potentiële nadelen?
Het enige waar ik momenteel aan denk is de 220 V vs 110 V in de VS, en het feit dat er waarschijnlijk geen azerty versie is.

Bedankt voor feedback!
Spoc.
 
de service
is bij ons ook zo,toestellen die in het buitenland gekocht zijn van het zelfde merk,dus die ingevoerd werden hebben een nadelige service(trager)
 
Ik zou het niet weten, op dvd moet je dat toch niet nyltjetweety
 
hangt af van de douane: als ze beslissen te kijken wat erin zit moet je wel taxen betalen, maar dan nog denk ik dat het goedkoper uikomt.
 
hangt af van de douane: als ze beslissen te kijken wat erin zit moet je wel taxen betalen, maar dan nog denk ik dat het goedkoper uikomt.
Nee dat is niet zo... boven een bepaald bedrag moet men invoerrechten betalen.
Hoevel in Belgie dat is weet ik niet.
En... tegenwoordig de voedingen kunnen 110-240v aan en daarmee ook 50-60hz, dacht ik
 
Het enige nadeel denk ik van de frequentie is de vermogensafgifte van de voeding.
In de states koop je een toestel voor 50hz, als je op ons net met 60hz dit toestel zet kan het zijn dat de voeding wat minder performant word omdat de impedantie (weerstand in ohm) door de hogere frequentie wat hoger word, het gaat maar om enkele %
Een gamer-pc zou ik daar niet kopen, maar de meeste laptops hebben toch maar een beperkte grafise kaart terwijl de voeding voldoende berekend is hiervoor.
Een laptop is om mee te nemen, in de auto, op de trein, in het vliegtuig, dus daar is geen probleem.
 
Wil niet vervelend zijn hoor, maar vanmiddag nog koop ik een apparaat waarop staat 110v/240v-50/60hz.
Die kan ik hier of in america in de stopkontact stoppen.
Of denkt er iemand anders over?
Als die man goed naloopt wat er voor voeding bij de laptop geleverd wordt dan is toch geen vuiltje aan de lucht behalve dat ie waarschijnlijk boven de 400,- of 500,- euri belasting moet betalen.

herstel: denk dat die bedragen veel lager liggen dus wat vrij geimporteerd mag worden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan