Status
Niet open voor verdere reacties.
LG K4

Inleiding
LG had op het CES beloofd dat er 3 nieuwe smartphones in de “K” serie.
Na de K7 en de K10 die al op de planning stond is dit de K4 de eerste in de rij van 3.

Wat mogen we nu verwachten van de LG K4?

scherm
LG heeft de K4 voorzien van een 4,5” IPS LCD scherm met 854x480 pixels wat resulteert in 218 PPI wat niet zo heel erg hoog is. Het voordeel is dat het scherm niet erg veel energie vraagt.

camera's
De LG K4 heeft natuurlijk ook wel een rear camera aan boord, bij de K4 is dit een 5MP camera met ledflits. Het is geen camera met de meeste pixels, maar doet het voortreffelijk. Een frontcamera is tegenwoordig ook standaard en dat is bij deze K4 ook niet anders en dit keer is het een mooie 2MP camera om selfies te maken of om te videobellen.
Chipset
De LG K4 geeft 1GB RAM aan boord en 8GB intern geheugen en kan uitgebreid worden met een geheugenkaartje tot 32GB , ook krijg je voor een low end telefoon ook nog eens snel internet cadeau dus 4G is meegeleverd.

Dit alles word aangedreven door een Mediatek MT 6735 M Quad core die geklokt is op 1,0 GHz Cortex –A53 Mali T720MP2
Deze smartphone is voor de Europese markt bedoeld, en komt binnen enkele dagen weken in de winkel rekken te liggen. De prijs is ook nog niet geweten.

Specs
De specs kan je hier vinden . LG K4 - Full phone specifications
 
Laatst bewerkt:

Beste MIK,
Ik vind het aan de ene kant niet veel geld, maar je krijgt er niet veel voor ook.
Je krijgt een 4" VGA scherm smartphone met MAAR 4GB intern geheugen wat naar mijn mening veel te krap is, want op die 4GB staat ook je Android versie dat in dit geval KitKat 4.4 is en dus al een redelijk verouderde versie is, als je weet dat ondertussen Android 6.0 uit is. Deze smartphone heeft ook MAAR 512MB RAM, wat naar mijn inziens de helft te weinig is om maar een beetje mee te kunnen, dus moet je naar mijn mening minimum 1GB RAM hebben om een smartphone te hebben die een beetje uit de voeten kan. Nog een minpunt wat dus al op 3 grote NEE's komt is dat het een verouderde Qualcomm Snapdragon 200 draait en niet eens een 210 die nog een beetje bij de tijd is. Wat nog een minpunt is, is dat het MAAR een dual core toestel is, het is dan wel weer hoog genoeg geklokt en dat op 1.2GHz, maar dat alleen gaat het niet redden. Dus MIK, laat deze maar mooi in de ALDI liggen. Dat is mijn eind conclusie.
 
Beste MIK,
Ik vind het aan de ene kant niet veel geld, maar je krijgt er niet veel voor ook.
Je krijgt een 4" VGA scherm smartphone met MAAR 4GB intern geheugen wat naar mijn mening veel te krap is, want op die 4GB staat ook je Android versie dat in dit geval KitKat 4.4 is en dus al een redelijk verouderde versie is, als je weet dat ondertussen Android 6.0 uit is. Deze smartphone heeft ook MAAR 512MB RAM, wat naar mijn inziens de helft te weinig is om maar een beetje mee te kunnen, dus moet je naar mijn mening minimum 1GB RAM hebben om een smartphone te hebben die een beetje uit de voeten kan. Nog een minpunt wat dus al op 3 grote NEE's komt is dat het een verouderde Qualcomm Snapdragon 200 draait en niet eens een 210 die nog een beetje bij de tijd is. Wat nog een minpunt is, is dat het MAAR een dual core toestel is, het is dan wel weer hoog genoeg geklokt en dat op 1.2GHz, maar dat alleen gaat het niet redden. Dus MIK, laat deze maar mooi in de ALDI liggen. Dat is mijn eind conclusie.

Was niet van plan van deze te kopen. Gewoon nieuwsgierig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan