Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn pc is een Medion met Windows 8.1 voor geïnstalleerd.
In de registry key HKEY_LOCAL_MACHINE /Software /Microsoft / Windows NT / CurrentVersion / staat geen subkey Win8.
Met pkeyui vind ik op mijn pc een productkey met een lengte van 25 tekens die vind ik in de registry niet terug.
Via Apparaatbeheer - Systeem vind ik een product-id met een lengte van 20 tekens en die kan ik ook in de registry aflezen.
Wat is het verschil of verband tussen deze twee en kan/mag ik legaal met de dvd die hier aangeboden wordt een installatie uitvoeren?
 
download het onderstaande bestand ..
brand deze op een cd of plaats deze op een usb stick ..
start daarna hiervan op ...en de Windows key word vermeld ...

Download Lazesoft Recovery Suite **gratis voor thuis gebruik !

de key met de 25 tekens is deze die er dient ingegeven te worden ...de product ID is deze die jij destijds diende in te geven om de Windows te registreren ..
en ja indien jij dus de Windows8.1 heb opgehaald dan kun je ook deze gebruiken ...je dient zelfs de key niet in te geven ...
vooropgesteld dat je dus dezelfde Windows versie gebruikt..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Qtex het werkt. Maar de Lazesoft Recovery Suite kan veel meer dan een key opzoeken! Ik vraag me wel af in hoeverre de andere opties betrouwbaar zijn. Heb je die opties al gebruikt?
Ik wilde een image maken van mijn C: maar Lazesoft wil blijkbaar ook de niet gebruikte ruimte in de image steken. De vrije ruimte op de partitie die ik wil gebruiken om de image op te slaan is veel groter dan de gebruikte ruimte op de C: en toch gaf Lazesoft de opmerking dat er te weinig ruimte vrij is.

Mijn zoon heeft ondertussen zijn pc terug mee genomen en gaat hem terug doen naar de Aldi, zijn pc was nog maar 2 weken oud.
 
indien de andere partitie waar jij dus de image naar toe wilde zetten zich ook op de zelfde schijf bevind dan kan dit inderdaad problemen geven met Lazesoft .
je dient dus de image naar een externe schijf te zetten .

*zelf heb ik deze nooit gebruikt en heb enkel je deze aangeboden om de licentie op te halen ...
bijgevolg heb ik dus ook geen idee van al de andere mogelijkheden .

dat je zoon nu ook wel rekening mee houd met het feit dat de Aldi geen support bied ...men zal hem eerder aanbevelen om deze naar Medion toe te sturen ..
 
Het voordeel van Lazesoft is dat je het kan gebruiken ook als de pc zelf niet meer opstart.

Ik verwachtte ook dat hij enkele weken moest wachten maar nee. Zet hem daar maar neer zeiden ze en hij kreeg gewoon een nieuwe mee. Zo'n service had ik niet verwacht.

Qtex bedankt voor je hulp, topic mag gesloten worden.
 
dat is mooi meegenomen dat men hem dan direct een andere heeft meegegeven ...
echter 1 belangrijk punt werd hier over het hoofd gezien !
*wat met de gegevens die aanwezig zijn op de achter gelaten Medion ? (staan daar geen persoonlijke zaken op !).

de manier waarop zij dit afhandelen bevalt mij dus niet ...ok fijn voor je zoon dat hij dus een andere meekreeg maar wie zegt dat deze eerder dan ook niet werd terug gebracht !
de manier waarmee zij dit afhandelen laat bij mij eerder het vermoeden rijzen dat ze best weten dat deze Medion's een foutje bevatten .

normaler wijze ( althans heb ik dit hier in de Aldi gezien ) dienden ze inderdaad de pc in ontvangst te nemen ...maar diende er een overdrachtformulier ingevuld te worden met de beschrijving van het probleem daarop kreeg de eigenaar een tegoed bon dat hij deze heeft binnen gebracht ...van Medion uit zou hij /zij dan op de hoogte gesteld worden en dat hij /zij de Medion terug in de aldi mocht ophalen .
 
de garantie bepalingen worden niet altijd correct nageleefd...
ook de terug name verschilt namelijk ..wat ik eerder schreef betreffende het invullen van een overdracht formulier had hier betrekking op het inleveren van een Medion pc **echter was hier de maand juist 1 dag verstreken meende ik me te herinneren .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan