Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Goede dag, Ik heb een notebook van Medion 96290 en de DVD lezer-schrijver zou moeten mijn disks met Light Scribe kunnen beschrijven. Daartoe staat het programma Nero Essentials geïnstalleerd. Ik kan mijn foto invoeren, maar wanneer ik opdracht geef om de foto af te drukken via Light Scribe dan krijg ik het bericht dat de " parameters onjuist " zijn. In het volgende scherm waar de opdracht gegeven wordt, wordt mijn writer niet vermeld.Dit vak blijft blanco ! Derhalve kan ik niet afdrukken.

Ik las in het Helpmij.nl forum het volgende : door in het register de waarde HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\allocatecdroms te veranderen van "1" in "0" zou het probleem moeten opgelost zijn.
Ik wil dit wel even proberen maar hoe geraak ik in dit register. Het stuurprogramma van Windows is Windows Vista Home en daar vind ik nergens de opdracht " uitvoeren" terug waarin ik het register zou kunnen openen via "regedit ". Weet iemand de oplossing ??? Bedankt bij voorbaat.
 
Monne, Bedankt voor je tip. Uitvoeren staat nu inderdaad bij het menu start. Gemakkellijk toch !. Ik kan nog steeds geen Lightscribe disk beschrijven. Ik krijg het bericht " parameters onjuist " en in het afdrukschermpje staat mijn DVD schrijver niet ingevuld. Ik werk met een Notebook 96290 van Medion.
Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen. Dank bij voorbaat
 
Hallo, Als ik maandag avond thuis ben ga ik het eens nakijken, Ik heb er thuis nog geen problemen mee gehad, hopelijk kan ik je dan een oplossing aanreiken.
(maar echt interessant vind ik die lightsribe niet, mijn mening hé maar dat doet niets ter zake aan je probleem)
 
Lightsribe

Lightsribe

Ik heb de gebruiksaanwijzing voor LightScribe op mijn site geplaatst,
ik vermoed dat die je op weg zal helpen.
Hier staat ze.
Misschien ook interessant om ze op Pctuts te plaatsen ?
 
Lightscribe

Lightscribe

Monne bedankt voor je uitleg, maar die had ik ook. Dit lost het probleem niet op. Ik blijf het
bericht krijgen " parameters onjuist ". Ik hb op de klep van de witer gekeken en daar staat
duidelijk op dat de functie Lightscribe op deze writer aanwezig is. Bij het proberen om af te drukken, krijg ik het bericht " interne fout ".Wat mij te doen staat weet ik niet. Jij of iemand anders misschien wel ??? Graag hulp indien het kan. Bedankt en groeten
 
Staat de juiste speler ingesteld ?
Zie eens in je lightsribe control panel en daar in systeeminformatie welke speler ingesteld is, vanuit dit panel kan je ook de laatste updates downloaden.
Is dit goed en werkt het nog niet dan zoek ik wel eens verder wat fout kan zijn.
 
Lightscribe

Lightscribe

Dag Monne, Het pobleem is dat er geen speler wordt vermeld. Onder dit lege vakje staat dat de speler "klaar" is.?? Ik begrijp er niets mer van!!!
 
Lightscribe

Lightscribe

Dag Monne, Vooraf dank voorje hulp. Ik kan zowel CD's als DVD's ( zelfs dubbellayer) branden.Ik begin te vermoeden dat de funcie Lightscribe niet op deze writer zit. ?
 
Is er een LightScribe-logo of het woord “LightScribe” op de stationslade of de computer zelf aangebracht?
Indien ja dan is de functie aanwezig, indien neen dan heb je die functie niet.
Graag een antwoordje alvovers verder naar een oplossing te zoeken.
 
Lightscribe

Lightscribe

Dag Monne , Dank voor je hulp en je geduld. Ik werd op een verkeerd been gezet doort Medion zelf, die beweerde dat als de software op mijn notebook stond dat ook betelkende dat de writger daarvoor geschikt is. Zij zegden da de software anders NIET zou geïnstalleerd zijn. Vandaar mijn zoektocht en de nodeloze aankoop van DVD's die kunnen beschreven worden met lightscribe. Zij stuurden mij zelfs nieuwe software waarbij de writer zeker moest werken.!!! Pas in mlijn laatste contact met de helpdesk wist een dame mij te zeggen dat zij het even zou opzoeken om mij dan mee te delen dat writer niet geschikt is om te werken met Lightscribe. U begrijpt mijn ontgoocheling niet alleen over een niet werkend toestel, maar evenzeer over de ondeskundigheid van de helpdesk van Medion. Jouw blijf ik bedanken
voor je hulp en ik vind het spijtig dat het tot niets moest leiden. Diit was voor ons beiden tijdsverlies, waarvoor ik mij verontschuldig. Met herhaalde dank en groeten.
 
Hops probleem opgelost waar er eigenlijk geen was hé en over dat tijdverlies hoef je niet in te zitten.
Wel spijtig van je onnodige aankoop van de DVD's, maar dat de functie niet op je schrijver zit moet je geen spijt hebben, je behaalt een behoorlijk resultaat maar in mijn ogen weegt dat resultaat niet op tegen de duurdere CD's en DVD's.
Wat de software betreft die er geïnstalleerd bijgeleverd werd zoals in jouw geval Nero essential zit standaard die functie bij zoals in nog brandprogramma's (Roxio) ...
enfin dat doet niets ter zake als je om inlichtingen vraagt hadden ze je aan de hand van je model nummer direct kunnen zeggen dat die functie niet op je schrijver zat.
Dus dit hoofdstuk kan afgesloten worden,
Nog groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan