lijnen automatisch selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Bij gebruik van excel 2007, kan ik zoeken naar een bepaalde waarde.
En dan krijg ik alle cellen aangewezen.
Maar kan ik dan ook alle bijhorende rijen automatisch (of allemaal tegelijk) selecteren om eventueel te kopieren en ergens anders te plakken.

Groeten,
Mr.Ice
 
wat bedoel je juist met "rijen automatisch selecteren"? het is namelijk niet zo moeilijk van de rijen te selecteren waarin aangeduide cellen voorkomen. terwijl je [CTRL] ingedrukt houdt klik je de rijen aan op het volgnummer van de lijn. dan staan ze geselecteerd en doe je verder ermee wat je wil.
 
inderdaad,
Maar veronderstel dat het excel bestand bestaat uit 300 lijnen en na zoeken op die bepaalde waarde,binnen een kolom, krijg je 50 cellen aangewezen. dan is het vrij veel werk om die 50 lijnen (één na één) aan te klikken met CTRL ingedrukt. En bovendien is er kans dat je je vergist.
Dus ik bedoel, kunnen die 50 lijnen allemaal tegelijk geselecteerd worden? Bv is er iets zoals 'zoek ... en selecteer de bijhorende rij'? Of een ander trukske?

Alvast bedankt om er over na te denken.
 
In exel weet ik niet, ik denk dat het zelfde is van open office om dit te doen.
De kolom waarin je wil zoeken, copieer die naar kolom A (indien nodig voeg je een kolom toe).
Zoek wat je nodig hebt, selecteer alle kolommen en alle rijën en sorteer alles van a tot z
Zo staat alles samen waarop je gezocht hebt.
Gaat het in Exel anders, dan even wachten tot Antwanneke wat tijd over heft.
 
Bekijk bijlage tabel2003.xls
In exel weet ik niet, ik denk dat het zelfde is van open office om dit te doen.
De kolom waarin je wil zoeken, copieer die naar kolom A (indien nodig voeg je een kolom toe).
Zoek wat je nodig hebt, selecteer alle kolommen en alle rijën en sorteer alles van a tot z
Zo staat alles samen waarop je gezocht hebt.
Gaat het in Exel anders, dan even wachten tot Antwanneke wat tijd over heft.

even een vb:
mogelijks zo eens proberen
gemaakt in 2007 / doorgestuurd 2003
 
Beste,
Bij gebruik van excel 2007, kan ik zoeken naar een bepaalde waarde.
En dan krijg ik alle cellen aangewezen.
Maar kan ik dan ook alle bijhorende rijen automatisch (of allemaal tegelijk) selecteren om eventueel te kopieren en ergens anders te plakken.

Groeten,
Mr.Ice

Met dank aan Laurek die de moeite heeft genomen van een voorbeeldje ineen te steken en weer zeer snel reageert.

het filteren op waarde is natuurlijk niet 'automatisch selecteren' zoals ik het eerst begreep, maar het is de beste manuele oplossing. zolang je slechts waarden uit 1 kolom nodig hebt natuurlijk. gesteld dat de gevonden waarde in verschillende kolommen had gestaan had dit truukje niet opgegaan.

maar je bent geholpen, dat is het voornaamste ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan