Status
Niet open voor verdere reacties.
lokale c schijf loopt over , word te vol en dan zegt ie verwijder iets ?

ik heb laatst windows opnieuw geinstalleerd

nu staat op de lokale schijf 2 oudere iinstallaties windows.old01 en window.old02
kunnen die normaal gesproken verwijderd worden ?
 
die kun je gerust verwijderen ...
dat je deze windows.old mappen bezit ..
laat me vermoeden dat je de C schijf niet geformateerd heb voor de aanvang van de nieuwe installatie .
 
Deze mogen verwijderd worden, maar er kan nog data in staan die gebruikt kan worden met de nieuwe installatie.
 
alleen windows is de laatste installatie
ja dat klopt

ik wil over 1 maand al weer opnieuw installatie doen bestaat er een beschrijving hoe het moet vooral , heb je daar tekst van ?
ik heb windows 7 premium
 
Foto's en afbeeldingen bijvoorbeeld.
Je favorieten en word en excel bestandjes en mischien mp3 of andere muziekbestanden. Eigenlijk alle bestanden die je ooit op hebt geslagen met de oude installatie.
 
Mijn raad is alles goed lezen wat er op je beeldscherm verschijnt tijdens een nieuwe installatie.

Jij hebt de vraag gekregen om Windows opnieuw te installeren en de oude installatie te bewaren in een map of zoiets en heb daar voor ja gekozen. ( Hoe dit er precies staat weet ik even niet, maar zoiets moet er staan, heb al honderden nieuwe installs gedaan en ik lees dit niet meer )

Kies je wat anders dan wordt de oude installtie verwijderd en komt er alleen een nieuwe install.

Als goed lezen dus en niet zomaar ergens op klikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Djoutta,
Alle vorige antwoorden zijn zéér waardevol. Toch zou ik één raad willen geven: Schaf je het boek van Menno Scoone aan. "Schoone PC" "Installeren en optimaliseren van Windows 7". Ik heb er véél uit geleerd, maar als me één raad is bijgebleven, dan is het deze: De persoonlijke bestanden scheiden van de systeembestanden. Dat heb ik gedaan zoals hij voorstelde en ben nu nog altijd dolgelukkig met een C: van 120 GB (je leest het goed!) en hierop mijn OS, mijn programma's (140+) en mijn mail (omdat ik toch alles twee weken bij de provider laat staan) en mijn Data op mijn D: (1 TB). Gebeurt er nu wat dat ik niet gemakkelijk kan oplossen (of het gaat ook niet vlot met help), dan twijfel ik geen moment en zet mijn C:-schijfje van twee weken er voor terug = Systeemkopie of Image terugzetten = ong. 45 GB). En... alles draait weer vlot.
Als je Windows op de juiste manier van je verplaatsing informeert, dan moet je er geen moeite voor doen, al je documenten, Afbeeldingen, Video's en de rest van de rasmattad gaan vanzelf naar D. Als je nu af en toe D kopieert naar een F bvb dan heb je een sluitend backup systeem die niemand kan verbeteren. Je kan ook je C: image op F zetten. Of op D.
Je moet wel de methode gebruiken die Schoone beschrijft, hoewel ctrl-X en ctrl-V ook werkt met een map in D die je naam draagt en een start of ledere map 'Documenten', Afbeeldingen en de andere rasmattad.
Sorry voor dit interludium.
Vg ||| WW
 
Alles is natuurlijk goed om lezen, maar aan het boek van Menno Schoone heb ik het meest gehad. Het staat vol met goede tips en... het scheiden van het OS & Programma's van je persoonlijke bestanden heeft me zeker al veel leed bespaard.
MvG
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan