Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede namiddag
Ik werk al enkele jaren met outlook (office2010) als mail program. Nu ben ik er achter gekomen dat outlook gegevensbestand.pst nogal wat ruimte inbeslag neemt op mijn c schijf.
Dit gegevensbestand staat in gebbruiker appdata lokaal microsoft outlook.Kan men dat zomaar verwijderen.
enige hulp aub
frans1
 
In die PST gegevens bestanden staan al je emails gecached. Wanneer je POP als protocol gebruikt hebt om je emails te ontvangen, gaat dat de enige locatie zijn waar je emails opgeslagen zijn. Verwijderen resulteert dus in het verlies van al je emails, contacten, calender items, tasks items,...
Wanneer je IMAP gebruikt, gaat het verlies van een PST minder dramatisch zijn, maar dan nog gaat verwijderen niet de manier van werken zijn.

In volgende KB lees je hoe je de mailbox kunt verkleinen. Op voorwaarde dat je eerst grote kuis houd in welke emails je echt wilt houden en welke niet. Ik zie nogal dikwijls mensen met duizenden emails met PowerPoint presentaties bij... hint...

https://support.office.com/nl-nl/ar...rkleinen-e4c6a4f1-d39c-47dc-a4fa-abe96dc8c7ef
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie.Ik gebruik imap; maar voor mij zijn deze berichten emails niet belangrijk meer.Nemen wel veel inbeslag15gb .Als ik ze verwijder blijft mijn outlook dan nog werken.
dand u
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie.Ik gebruik imap; maar voor mij zijn deze berichten emails niet belangrijk meer.Nemen wel veel inbeslag15gb .Als ik ze verwijder blijft mijn outlook dan nog werken.
dand u

Het is inderdaad het beste die bestanden gewoon te verwijderen als je ze toch niet meer nodig hebt. Het doet niets aan de verdere werking van Uw Outlook.
Vergeet ook niet de map met verwijderde items leeg te maken. Je kan ook instellen dat je de map verwijderde items wissen als je outlook afsluit. Het systeem vraagt dan bij het afsluiten van Outlook om bevestiging om die map te wissen.
 
Let wel, ook al verwijder je die items in Outlook. Je PST bestand gaat in grootte ongewijzigd blijven. Je moet achteraf je databestand (PST) comprimeren. Uitleg staat in de gegeven link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan