Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb mapjes met slotjes erop
hoe kan je alles gelijk op de zelfde persoon op machtigen op de map te lezen

kun je dat alleen rechtsklik en dan beveiliging

kun je ook standaard 1 gebruiker overal veranderen
 
Dag djtoetta, ik kan niet zeggen of het identiek probleem is, maar hier heb ik ongeveer zelfde probleem kunnen oplossen. Hier waren de mappen door een virus versleuteld.

Wil je het stappenplan ter controle eens uitvoeren en de logjes hiervan in een nieuw antwoord bijvoegen.
 
ik zal je ff uitleggen precies heb diverse bestanden met mapjes met slotje erop

het ligt aan machtiging van persoon die ik heb aangemaakt ? zie afbeelding
bestand beheer.PNG

hoe kan ik instellen dat alle bestanden zonder slotje komen te staan
wat ik nu doe iedere bestand het slotje weghalen ?
ik heb mapjes met slotjes erop
hoe kan je alles gelijk op de zelfde persoon op machtigen op de map te lezen

kun je dat alleen rechtsklik en dan beveiliging

kun je ook standaard 1 gebruiker overal veranderen
 

Bijlagen

  • vraag 1.PNG
    vraag 1.PNG
    3.1 KB · Weergaven: 123
Laatst bewerkt:
dan dien je volgens mij ....je niet in te loggen als de gewone admin , maar dien je ,je telkens in te loggen met de verborgen Admin....
maar ook hier weer teld de Waarschuwing ....denk 2x na vooralleer je ,je hier aan begint !
immers hebben ze deze verborgen zodat je deze kunt aanroepen als jij niet met de gewone admin de pc kunt herstellen ....
want eender welke verrandering je uitvoerd met deze verborgen Admin , alleen met deze verborgen Admin kan je die dan weer ongedaan maken !
 
Een Administrator account is een Administrator account. Noemt die accountje Jefke of Administrator dat maakt niets uit. Het is niet zo dat de "verborgen" Administrator account meer of minder rechten en/of mogelijkheden heeft dan een andere account met administrator rechten.

Betreffende de mapjes met slotjes op. Laat dat zo staan! Tenzij je een goede reden kan aanhalen op welke map en waarom...
Windows werkt met accounts (gebruikers). Er zijn accounts voor reële gebruikers en er zijn accounts voor systeem toepassingen. Indien een map vergrendeld is met een slotje, is dit met een goede reden gedaan.

Wanneer is het nuttig die machtigingen aan te passen? Indien er bijvoorbeeld in de gebruikersprofielen zulke map aanwezig is van een gebruiker die er niet meer is, en je wilt toegang tot die profiel folder.

Wanneer blijf je er best gewoon vanaf? Als je niet weet wat die map is of als dit een systeem folder is!

Geef ons dus een goede reden waarom en waar en dan kunnen we je raad geven. Maar niet; "ik wil alle slotjes weg". Dat is ziets als; ik wil al de vijzen van men auto kunnen losschroeven...
 
Dan dien je je gebruikersaccount toe te voegen aan die folder en rechten toe te kennen (desnoods Volledige controle).
Rechtklikken op die folder - Beveiliging - Toevoegen - <account> selecteren - Bevestigen - Rechten toekennen - Bevestigen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan