Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Het marktaandeel van Windows 8 is in januari gestegen naar 2,36 procent. Tegelijkertijd zakt het aantal Windows 7-gebruikers, dit is voor de eerste keer sinds de introductie van de software.

Het marktaandeel van Windows 8 zit nog altijd in de lift, met een plus van 0,58 procent in een maand tijd.
Stijging van het aantal Windows 8-gebruikers was al voorspeld, maar de groei van het marktaandeel valt toch tegen.
Het einde van de introductieperiode in januari zou een grotere piek veroorzaken, doordat de prijs van het nieuwe systeem sinds gisteren ongeveer vijf keer hoger ligt dan voorheen.

318611_10e08798.png

Windows Vista blijft gestaag zakken en komt deze maand uit op 5,24 procent, met een verlies van 0,43 procent ten opzichte van de maand ervoor.
Windows XP-gebruik stijgt opvallend genoeg met 0,43 procent, maar herstelt daarmee nog niet volledig van de daling van 0,74 procent in december.

Afgelopen december was de eerste in zes maanden waarin Windows geen marktaandeel verloor, maar door de daling van Windows 7 geeft de software ook in januari weer toe aan concurrenten OS X en Linux. Spannende tijden voor Windows dus. Het is de vraag wat er met het marktaandeel van Windows 8 gaat gebeuren nu een upgrade stukken duurder is geworden.

Bron: Techzine
 
zal nog harder zakken met de verkoop van win8 de prijzen al gezien amai het driedubbele nu als ik me niet vergis van 119 tot 279 euro tegenover 59 euro in het begin;!
 
Bedrijven zullen niet zo snel investeren in hun computerpark door alle besturingen te vervangen met Windows 8. Zoiets is veel te kostbaar in deze economische crisis. Ik kan me ook voorstellen dat er andere prioriteiten zijn binnen een bedrijf.
Particulieren willen nog wel eens een gokje wagen, maar dan spreken we over 1 of hooguit 2 computers en dan zijn de kosten nog te overzien.

Maar probeer nog eens een nieuwe pc aan te schaffen met Windows 7, dat wordt zoeken ! De grootste groei zullen we daarom moeten zoeken in de verkoop van nieuwe PC's.
 
ja dat word dan moeilijk als je al een volledige versie van win8 moet(279)moet kopen ben je beter af met een nieuwe pc heb eentje zien staan een asus ram8gb schijf 500gb voor 599 euro
en inderdaad bedrijven zullen zich daar aan onthouden
 
en zeggen dat linux gratis is !

Een volledige integratie met Linux in een groot kantorencomplex met een computertje of 1000 is een zéér kostbare zaak. Ondanks dat de besturing gratis is. Elke pc zal opnieuw geinstalleerd en geintegreerd moeten worden in het bestaande netwerk. Ook heb je met bestandsuitwisseling te maken tussen Windows programma's en software dat denkt hetzelfde te kunnen onder Linux.
Men zal liever met de bestaande besturing (en) en programma's blijven werken.

Het lijkt interessant, maar dat is het niet.
 
Een volledige integratie met Linux in een groot kantorencomplex met een computertje of 1000 is een zéér kostbare zaak. Ondanks dat de besturing gratis is. Elke pc zal opnieuw geinstalleerd en geintegreerd moeten worden in het bestaande netwerk. Ook heb je met bestandsuitwisseling te maken tussen Windows programma's en software dat denkt hetzelfde te kunnen onder Linux.
Men zal liever met de bestaande besturing (en) en programma's blijven werken.

Het lijkt interessant, maar dat is het niet.

groot gelijk.ik ging er van uit dat je de overschakeling zult doen als je echt uw systeem moet vernieuwen.
iemand met een goed draaiend system op win 7 of zelfs xp (zo zijn er nog veel) zal dit zeker niet doen
 
Een overschakeling op Linux is praktisch onbegonnen werk voor een bedrijf dat op Windows draait. Windows servers kan je niet zomaar vervangen, als het al kan/bestaat, door een Linux variant. Microsoft heeft die markt in handen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan