Mededeling : vast lopen verkenner windows8 en Hoe dit te verhelpen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Nadat ik vast stelde dat de verkenner regelmatig niet meer werkte of gewoon vast liep bij het opstarten ....
en ik deze telkens via taakbeheer diende te herstarten , werd het me te veel en moest er een oplossing gevonden worden .....

Wat was hier de oorzaak van ?
en meer nog hoe is dit te verhelpen ...!

Door wat te zoeken op het internet kwam ik HIER op uit...
wel deze oplossing werkt dus ook voor de windows8 (pro)

Download het ShelEXview.zip
start het programma Shexview op

De werkwijze vermeld in de link werd door me opgevolgd en deze werkte uitstekend...

De werkwijze is :
-Standaard worden alle niet-Microsoft items voorzien van een roze kleur.
Je kunt nu deze items tijdelijk uitschakelen, door het item te selecteren en op de rode knop bovenin te klikken.
(of gewoon rechtsklik op de regel en disable selecteren > je dient tevens dit ook te bevestigen .)

-Schakel om te testen alle niet-Microsoft items uit en kijk of Verkenner nog steeds crashed.
Daarna kun je één voor één de items weer inschakelen, totdat je de boosdoener gevonden hebt.
( dit kan dus ook met rechts klik op de uitgezette regel en je kies dan voor enable>ook dit dien je te bevestigen .)

In mijn geval was de boosdoener : deze van Acronis (de Icon Overlay Handler)
Bekijk bijlage 10339
 
nu zijn we 3 dagen verder en de verkenner is niet meer vast gelopen , sinds ik de veroorzakers heb uitgezet ...(zie de vermelding in het vorig bericht )
 
Hier ook nergens last van, al moet er wel bij verklappen dat ik zelden opstart in Windows 8 en deze partitie nog niet toegevoegd is aan mijn Acronis Backup systeem.
 
had eerst ook een dual boot met de win7 ultimate en de windows8 pro ...
daar ik meer de pliek versie gebruikte win8pro heb ik besloten de win7 te upgraden met behoud van bestanden en programma's , wel nu ik heb der géén spijt van en heb de win8 pro (pliek) versie verbannen ....
deze had ik immers maar geinstalleerd om uit te testen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan