Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Mijn mediaplayer staat aangesloten op mijn TV, mijn pc staat in de andere plaats.
Bij mijn mediaplayer zat ook een Wi-fi USB connector Wireless 11n.
Ik kan deze op de mediaplayer aansluiten via usb, nu is mijn vraag, kan ik vanuit mijn pc-verkenner de harde schijf zien van de mediaplayer, en eventueel deze gebruiken voor eventueel wa muziek over te zetten?
Ik heb op mijn mediaplayer bij de instellingen voor het netwerk mijn ip adres en paswoord ingegeven, maar op mijn pc moet er geloof ik ook wat veranderd worden denk ik, heb er wel nie al te veel verstand van, daarom mijn vraag?
Bedankt voor een reply !!!
 
Ja, de Media Player zou te benaderen moeten zijn via de PC.
Dat is juist ook de bedoeling van zo'n ding.

Hij moet wel een IP adres hebben of krijgen van de router en dit IP adres moet eventueel op een softwarematige firewall op de PC op veilig staan.

Sommige Media Players kun je via het Menu een IP adres geven, maar dit moet dan wel in dezelfde range vallen als de router.
Als de router op DHCP staat, zal de Media Player een IP adres toegewezen krijgen.

Kijk daarom eens in het config of setup scherm van de router en kijk welk lokale IP adres hij gekregen heeft en Ping eens naar de Media Player.
 
Ik heb het ip van de router gevonden, maar vind niet hoe ik in de firewall de ip toegang moet geven, zal morgen eens proberen deze eerst in de mediaplayer in te geven.
Bedankt voor de info
 
Ik heb het ip van de router gevonden, maar vind niet hoe ik in de firewall de ip toegang moet geven, zal morgen eens proberen deze eerst in de mediaplayer in te geven.
Bedankt voor de info

Gebruik altijd de optie om een IP adres automatisch te verkrijgen ipv het zelf in te voeren. Ook mag je niet zomaar een actief IP adres (vb van je router) toekennen aan een ander netwerk apparaat! Elk IP adres is uniek in eenzelfde netwerk.
Zet om te testen je Windows firewall uit. Als alles naar behoren werkt kan je deze terug aanzetten en indien nodig deze configureren.
Aangezien je sowieso NAT gebruikt gaat je netwerk beschermd zijn tegen inkomend verkeer.
 
Dit lukt me niet, Samba staat aan.
Op de mediaplayer bij Draadloze Instelling staat verbindingsmodus ophalen, als ik daar op Infrastructuur(AP) klik dan komt voor "kan geen SSID verkrijgen.
Als ik daaronder op Peer to Peer(AC Hoc) klikdan komen er nog andere instellingen voor zoals draadloze SSID en gedeelde sleutel.
Ik denk dat het voor mij te moeilijk wordt en zal moeten wachten tot iemand in mijn omgeving dit eens kan komen oplossen.
Toch bedankt voor jullie info.
 
Hen nog iets anders geprobeerd ook zonder resultaat.
Ik heb aan de mediaplayer een kabel aangesloten via LAN en een ethernet bakje die onder mijn router staat, deze kabel zat in mijn telenet recorder voor internet op de TV (wat in orde was).
Nu heb ik bij de player-Netwerk instellingen de ip automatisch laten kiezen, maar toch zie ik niks veranderen in mijn pc-verkenner...
 
Hen nog iets anders geprobeerd ook zonder resultaat.
Ik heb aan de mediaplayer een kabel aangesloten via LAN en een ethernet bakje die onder mijn router staat, deze kabel zat in mijn telenet recorder voor internet op de TV (wat in orde was).
Nu heb ik bij de player-Netwerk instellingen de ip automatisch laten kiezen, maar toch zie ik niks veranderen in mijn pc-verkenner...
 
Hen nog iets anders geprobeerd ook zonder resultaat.
Ik heb aan de mediaplayer een kabel aangesloten via LAN en een ethernet bakje die onder mijn router staat, deze kabel zat in mijn telenet recorder voor internet op de TV (wat in orde was).
Nu heb ik bij de player-Netwerk instellingen de ip automatisch laten kiezen, maar toch zie ik niks veranderen in mijn pc-verkenner...

Die UTP kabel in je telenet digicorder zit rechtstreeks via een switch op je modem. Deze mag je niet gebruiken voor je intern netwerk. Achter je modem zit je WiFi router welke NAT toepast op je intern netwerk. Je mag wel een kabel van je WiFi router LAN segment verbinden met die media player.
 
Deze is verbonden via het elektriciteitsnet, ik weet niet hoe het noemt maar deze witte kleine bakjes steek je in het stopkontakt, het 1 is verbondne met het ethernet bakje het andere in de kamer ernaast met de mediaplayer.
Het ip adres van de player heb ik automatisch laten zoeken, zodus dit zou moeten in orde zijn
 
Ik kan het nu niet uittesten, omdat de vrouwen hier naar de tv aan kijken zijn zijn, en ik heb hier nie veel te zeggen (thuis) ik geloof dat ik in de instellingen de ip kan zien. Ik geloof dat ik wel verbinding heb, maar in de verkenner op mijn pc zie ik niks veranderen.
Wel bedankt hoor mensen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan