Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...bij Mediamarkt St.-Pieters-Leeuw (en sommige andere) worden gebroken schermen vervangen voor € 100. [vraag 1]

Is dat nog de moeite? Ik hoop van wel, want ik slaag er nog niet in om alles te back-uppen en evtl. in een nieuwe te kopiëren.

Nu "een gebroken scherm vervangen" is dat alléén het glas of meteen ook het LEDjes beeldscherm?

Geen slimme vraag misschien, maar 'k weet anders niet wat te doen. En hoe best te back-uppen? De programma's die ik getest heb zijn moeilijk. [vraag 2]

Bedankt voor het antwoord.

WW
 
De kwestie die me ook bezighoud is de standaardreparatie van een (gebroken) scherm een vervanging van datgene die het beeld vormt, of alleen het glas?
 
Ikzelf zou het alleszins NIET laten doen door "Mediamarkt" , zeer nare ervaring mee gehad...
even Googelen ?
 
Kijk dat doet mijn GSM - en pas na lange tijd aan te staan, verdwijnt het.

Kijk dat doet mijn GSM - en pas na lange tijd aan te staan, verdwijnt het.

P1140010.jpg

Voor de herstelling weet ik wel een kleine zelfstandige met een licentie voor Samsung GSM's.

Maar, nog eens: ik wil weten of de z.g. herstelling van een gebroken scherm ook de beeldvormer herteld of alléén het oppervlakte glas!

Ten tweede een goed back-up programma om eventueel mijn instellingen over te nemen en op een nieuwe GSM te zetten.
 
Over dat back-up geval moet ik u heel erg teleur stellen. Als u toestel geroot is lukt het wel, anders helaas niet. Mijn Moto E valt zelfs niet te rooten. Hoe hard ik ook probeer het lukt me alsnog niet. Een scherm vervangen is iets wat ik niet ken. Ik weet dus niet wat er juist gedaan wordt.
 
Mijn Gsm is iets minder vijf jaar oud. Zijn die dingen dan niet gemaakt om langer mee te gaan?

Jammer dat je niet weet of het 'scherm' vervangen ook de beeld-problemen zou oplossen. Dan moet ik dat eens vragen.

Ik ben verbaast dat je zoiets kunt laten doen in een shopping center bij 'Tallon Minute'. Een schoenmaker...
 
Normaal gezien wel, Als dit het probleem niet oplost is gans je smartphone naar de haaien, want je GPU zit op het moederbordje en dat is naar mijn weten niet te vervangen. WaWa, een smartphone gaat tegenwoordig maar 2 jaar gemiddeld mee. Je heb je smartphone dus al heel lang naar hun normen. Maar als je toestel goed verzorgt is 10 jaar haalbaar.
 
Mmmm. Goed verzorgen... Al 1.000 keren uit mijn hemdzakje gevallen als ik me voorover buig. Glas onderaan gebroken en de behuizing met putjes en bultjes. Geen voorbeeld van goede verzorging, zeker?
Ik laat je weten als het kan gerepareerd worden en/of het beeldprobleem met de schermvervanging kan opgelost worden. Dan weten we dat ook weer.
 
Mmmm. Goed verzorgen... Al 1.000 keren uit mijn hemdzakje gevallen als ik me voorover buig. Glas onderaan gebroken en de behuizing met putjes en bultjes. Geen voorbeeld van goede verzorging, zeker?
Ik laat je weten als het kan gerepareerd worden en/of het beeldprobleem met de schermvervanging kan opgelost worden. Dan weten we dat ook weer.

WaWa, mijn hart bloed als ik zo hoor hoe sommigen waar jij dus bij hoort hun Smartphone zo mishandelen. Mijn Smartphone is altijd bij mij en daar draag ik heel veel zorg voor, het is en blijft een gebruiksvoorwerp, maar ik ben heel erg weiger op mijn toestelletje. Ik ben er heel veel mee bezig, maar ik poets mijn Smartphone ook wekelijks. natuurlijk niet met water, maar hij word weldegelijk gepoetst, net als mijn netbookje. Dat is voor in het weekend.
 
Je hebt overschot van gelijk. Een wonder van de wetenschap verdient echt beter. Met mijn volgende doe ik beter.

Nu daar € 100 aan besteden is een beetje zot. Inderdaad, een Moto E kost nauwelijks meer en het is nieuw. Mijn kleinzoon is er best tevreden mee. Veel muziek staat op zijn Sd'kaartje en met een abonnement op Spotify heeft hij meer dan genoeg. Telefoneren is secondair geworden.
 
Je hebt overschot van gelijk. Een wonder van de wetenschap verdient echt beter. Met mijn volgende doe ik beter.

Nu daar € 100 aan besteden is een beetje zot. Inderdaad, een Moto E kost nauwelijks meer en het is nieuw. Mijn kleinzoon is er best tevreden mee. Veel muziek staat op zijn Sd'kaartje en met een abonnement op Spotify heeft hij meer dan genoeg. Telefoneren is secondair geworden.

Het is niet van zot zijn WaWa, maar van geen budget hebben om meer uit te geven aan iets beters. Als ik dan iets beters vond kwam ik al snel aan het dubbele uit van wat de Moto E koste, en dat was dan terug een Motorola en de G3, want de G2 was net uit de winkelrekken, en die was dan nog net voor ik die van mij kocht verkrijgbaar bij sommige winkels voor 150€. Wilde je daarna nog beter doen dan de Motorola G3 was je daarna bijna verpicht op een Nexus LG 5X te gaan kopen voor net geen 300€, al de rest die er tussen zat kon mij op de ene of andere manier niet bekoren. Samsung komt er bij niet in of het moet een S zijn, dit kan ik mij niet permiteren, Sony vind ik goed, maar de M4 aqua die betaalbaar is is niet goed. dus tot 300€ zit er eigenlijk heel weinig goeds tussen. Zeker voor zo een miereneuker als ik.
 
Misverstand: ik bedoelde wel dat het wat zot is om € 100 aan mijn oud toestel uit te geven, terwijl er voor iets meer een nieuwe kan gekocht worden zoals de Moto E.
Lees maar eens opnieuw wat ik schreef. Goed dat je reageert, want nu kan ik het nader verklaren.
 
@cve Misschien hier off topic maar een Sony Z3 heb je dus al beneden de 300 euro ... Vorig jaar Z2 bij Mobistar 45 euro mits abo van 15 euro voor 2 jaar. Vraag maar eens een blad met alle abo's + smart bij Orange nu. Ze hebben heel wat meer aan aanbiedingen dan hun reclameboekje of wat er in de shop staat. Goed uitkijken is de boodschap en zeker verder kijken dan ons landje alleen
 
@cve Misschien hier off topic maar een Sony Z3 heb je dus al beneden de 300 euro ... Vorig jaar Z2 bij Mobistar 45 euro mits abo van 15 euro voor 2 jaar. Vraag maar eens een blad met alle abo's + smart bij Orange nu. Ze hebben heel wat meer aan aanbiedingen dan hun reclameboekje of wat er in de shop staat. Goed uitkijken is de boodschap en zeker verder kijken dan ons landje alleen

Xperia , een telefoon met abbo was niet ter orde. Dit mocht niet van mijn vrouw. Maar nu heeft ze er zelf zo eentje gedaan met abbo. Nu ja ik heb mijn Moto E en ik ben er eigenlijk wel heel blij mee.
Als ik in de prijs tot 300€ kon shoppen, kocht ik mij een nexus LG 5X. maar mijn budget lag in mijn aller stoutste dromen max aan 200€, daarmee kocht ik helaas geen Sony. Behalve de M4 aqua en die is helaas niet goed. Dan heb ik het bij gesteld naar 150€ en kon ik de Moto G2 krijgen, maar toen mijn vrouw eindelijk ging bestellen na lang zagen van langs mijn kant, was hij helaas niet meer verkrijgbaar. De G3 koste 199€ en dat was te duur, volgens haar mening, dus dan maar gekeken tot 150€ wat er nog goed was, en dan bleek er maar 1 toestel aan al mijn eisen te voldoen. Dat was de Moto E tweede generatie zoals ik dus heb. Ik heb hem aan 99€ gekocht in solden, maar normaal koste die 138€ in December. Dus heb ik er goed aan gedaan om dan toch die paar dagen te wachten en zo bijna 40€ te besparen. Het enige minpuntje aan dit toestel is de camera. Maar ik ga niet klagen. In sommige gevallen neemt hij meer dan behoorlijke foto's, maar vaak zijn ze ondermaats. Maar dat wist ik VOOR ik hem kocht, dus mag ik niet klagen en zagen erover. Ik noem hier nu gewoon zijn minpuntje op. Maar anders is dit een heel leuke vlotte aangename Smartphone voor 99€. Als ik dus meer budget had gehad , was het ook weer een Motorola geweest, maar dan een G. Kon ik tot 300 gaan dan werden mijn stoutste dromen waar en kon ik eindelijk mijn droom verwezenlijken en mij een NEXUS toestel kopen. Natuurlijk zou een NEXUS 6P beter zijn dan een NEXUS 5X, maar ach, een NEXUS is een NEXUS met kale android en beveiligings updates elke maand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan