Microsoft geeft Windows Blue update de naam Windows 8.1 mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Er komen al weken geruchten voorbij over een grote update voor het Windows 8 besturingssysteem van Microsoft en in al deze geruchten werd gesproken over Windows Blue. Dit lijkt echter de werknaam voor de update te zijn want vandaag is informatie opgedoken waaruit we kunnen halen dat de update onder de naam Windows 8.1 door het leven zal gaan.
[h=2]Windows Blue is Windows 8.1[/h]Vanmorgen werd op Twitter een link naar een screenshot gedeeld waarin een recente versie van Windows Blue als Windows 8.1 aangeduid wordt. Ook andere bronnen, waaronder Paul Thurrot en ZDNet, weten dit bericht vandaag te bevestigen. ZDNet weet zelfs te melden dat Microsoft de update voor Windows RT onder de naam Windows RT 8.1 – om het lekker makkelijk te houden - door het leven zal gaan. Microsoft zou geen vergoeding vragen voor de update en deze wordt dus naar alle Windows 8 en Windows RT gebruikers uitgerold.
Windows 8.1 is een update voor het Windows 8 en Windows RT besturingssysteem en niet, zoals sommige media melden, een nieuw besturingssysteem. Het moet eerder gezien worden als de Service Packs die bij eerdere Windows versies aangeboden worden. De update brengt, als we kijken naar alle recente geruchten, veel verbeteringen en vernieuwingen. Zo moet de update kleinere Windows 8 tablets mogelijk maken, wordt de Snap View vernieuwd, maakt Microsoft kleinere tegels op het homescreen mogelijk en wordt Internet Explorer 11 geïntroduceerd.
[h=2]Bètaversie in juni[/h]De verwachting is dat Microsoft een eerste bètaversie van Windows 8.1 beschikbaar stelt tijdens de Build-conferentie die in juni plaatsvindt. De uitrol van de update wordt in augustus verwacht.

Bron: TabletsMagazine
 
persoonlijk vind ik dat ze verkeerd bezig zijn met Beta versies uit te rollen ....als off wij allen maar proefkonijnen zijn ...immers waarom testen ze de Beta's niet eerst uit in een gesloten kring.
neem maar aan dat er na deze uitrol van Windows8.1 beta verschillende (lichtjes uitgedrukt) zullen zijn die er problemen mee ondervinden.
hierbij denk ik eerder aan een bepaalde klasse...niet dat ik er wakker van lig , de mijne is legaal, tenminste voor 30€ .
 
Is toch normaal dat er eerst Beta versie(s) uitkomen. Het is dan ook niet de bedoeling om deze in een productieve omgeving te draaien. Deze gaat ook nooit in de Microsoft Updates zitten. Hoe groter het testpubliek, hoe meer kans dat er fouten bovenkomen die ze kunnen patchen/herstellen. Iemand die niet wilt testen moet dit niet installeren en/of deelnemen aan het Beta programma. Je moet je altijd registreren trouwens voor zulke updates. Je kan die niet zomaar downloaden zonder de gevolgen te kennen of hieraan deel te nemen. Is altijd al zo geweest sinds de ontwikkeling van software. En zoals het woord zegt, Beta, dit is een 2de grote testversie na de Alpha versie (welke wel in gesloten kring wordt getest).
 
Ik vind het ook wel goed dat er eerst Béta versies zijn. Het lijkt mij onmogelijk voor een fabrikant om alles met alle mogelijk hardware combinaties uit te testen.
Hoe meer mensen hieraan meewerken hoe beter een product kan worden.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om een Béta versie op een hoofdsysteem te draaien, maar op een test pc.
Tevens zijn Béta versies ook bedoeld voor fabrikanten van hardware zodat zij hun producten eventueel kunnen aanpassen. Denk hier aan drivers etc.
Met een helder verstand installeer je geen Béta versie als hoofdbesturing of programma om daar je dagelijks werk mee te doen.
 
ok dit versta ik best , dat je je verstand dient te gebruiken indien je géén test pc's heb om deze update te testen ...
enkel omdat eerder vermeld stond dat deze (beta update) automatichs werd aangeboden , veronderstelde ik dat deze dus voor iedereen was ...
echter ook dit werd dus recht gezet door de eerdere post van DDragon " dat men een akkoord dient te geven aan microsoft wil men deze beta update testen en installeren .
Dus diegene die niet over een test pc beschikken laten best deze beta update voorbij gaan tot die uitgebreid getest is en veilig bevonden werd.
 
Het gaat meestal fout als dit soort versies publiekelijk ter download worden aangeboden. Zoals in de nieuwsgroepen bijvoorbeeld.
De nietsvermoedende leek zonder verstand van zaken kan dit downloaden en installeren en heeft dan een besturing of programma wat misschien nog maar deels goed werkt. Zonder goede backups is er dan in veel gevallen geen weg terug zonder dataverlies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan