Office Microsoft Office 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste leden,
Een probleem, mijn Office 365 is door iemand anders geïnstalleerd, alles werkte tot ik een fout maakte en in plaats van Outlook.com af te sluiten heb ik, dommerik, Office 365 afgemeld.
Ik heb mijn paswoord hier voor, echter ik weet niet met welk mailadres de beheerder deze Office 365 installeerde.
Heb ik om deze software altijd een MS account nodig, kan ik ergens vinden welk hij gebruikte.
Ik heb wel een mailadres eindigend op outlook.com, dit is een MS account, toch?
Heb ik altijd een MS account nodig om deze software te installeren of kan dat ook met een skynet mailadres, neen toch?
Hopelijk kan iemand mij wegwijs maken hierin, ik weet wel dat Microsoft graag heeft dat we ook inloggen met een MS account, maar dat wil ik niet, zolang men mij niet verplicht. In het laatste geval kunnen die gasten bij Microsoft gewoon mijn PC blokkeren toch?
Mvg,
Willy
 
Outlook.com en Office 365 maken inderdaad beide gebruik van een MS account.
Om Office 365 te installeren en/of activeren heb je dus inderdaad die MS account (gebruikersnaam = mail + paswoord) nodig.
Het kan niet met een Skynet mailadres. Eigenlijk heeft het zelfs niets met een mailadres op zich te maken, maar MS gebruikt dit nu eenmaal als identificatie, meer is het niet.

Je kan perfect inloggen op een app, en dus ook je mail, en zelfs de ganse Office 365 omgeving en toch blijven aanloggen op je PC met een lokaal account. Zo werk ik hier ook : ik gebruik een Office 365 omgeving van een sportfederatie maar heb daarnaast een Office 2019 én mijn Windows omgeving volledig met een lokaal account geconfigureerd.

PS : Windows Office 365 bestaat niet - het is Microsoft Office 365.
 
Heel erg bedankt Philip, ik heb wel een mailadres eindigend op outlook.com, dat is een mogelijk te gebruiken MS account, echter ik weet niet hoe en met welk e- mail adres de beheerder de 365 installeerde. Kan ik dat ergens vinden?
Zoniet kan ik de 365 niet heractiveren.
Willy
 
Ja, dat kan als je de Office 365 nog kunt opstarten.

Ga dan in het openingsscherm naar het eerste menu-item links :

1669065945019.png

en dan zie je rechts bovenaan iets als dit :

1669066471961.png
In dit geval is DA in het kleine cirkeltje de afkorting van user.
Klik daarop en je ziet de details met onder de naam het mailadres in kwestie.
 
Dank Philip,
Mijn Office 365 werkt bijna volledig.
Ik heb nog het volgende grote probleem, al mijn mailadressen staan in Office 365, maar ze staan niet in mijn adresboek.
Als ik dus een document inscan, dat lukt maar als ik dit wil mailen, het adresboek is leeg?
Hoe krijg ik al mijn mailadressen in dat adresboek?
Willy
 
Bekijk eerst dit om zeker te zijn dat je een correct adresboek aanmaakt, met een voor jou herkenbare naam.
Office 365 wordt ook veel gebruikt door bedrijven en daarom zie je bij adressen die verschillende soorten, maar daar heb je als particulier weinig aan. Het makkelijkst is als je jezelf gewoon een adresboek aanmaakt met een herkenbare naam :


Hoe je er dan één persoon aan toevoegt vind je hierna. Onderaan vind je ook links naar paginas waar wordt uitgelegd hoe je import/export kan doen van adressen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan