Microsoft presenteert en toont nieuwe Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Microsoft heeft vanavond een uitgebreide presentatie gehouden van Windows 8.1. Windows 8.1 is de update van Windows 8 die later dit jaar gratis beschikbaar zal komen voor alle Windows 8-gebruikers. Het eerste wat ons opvalt is dat Microsoft heeft geluisterd naar de feedback van de gebruikers, het besturingssysteem heeft echt op alle fronten een update ontvangen.

Windows 8.1 is niet zomaar een update van Windows 8, het is echt een hele grote update. Microsoft heeft het afgelopen jaar heel goed geluisterd naar de kritieken en heeft daar het zijne meegedaan. Voornaamste kritiek was de introductie van de Modern UI, het nieuwe startscherm met tegeltjes, en het naar achteren verplaatsen van de desktop-omgeving.

Om deze kritieken tegemoet te komen heeft Microsoft de desktop-omgeving weer wat meer betrokken in Windows 8.1, maar het heeft absoluut geen afscheid genomen van de nieuwe Modern UI. Het is in Windows 8.1. mogelijk om niet langer op starten in de Modern UI maar direct door te starten naar de desktop. Ook is de startknop terug te vinden in de desktop-omgeving, alleen wanneer men op deze knop klikt zal men alsnog de Modern UI te zien krijgen. Wat Microsoft echter slim heeft gedaan is de achtergrond afbeelding van de desktop en de Modern UI gelijkgetrokken, hierdoor wordt het meer één geheel.

Microsoft heeft verder vooral het besturingssysteem doorontwikkeld, Windows 8 makkelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt, alle applicaties die standaard bij Windows 8 verbetert en de ondersteuning voor bepaalde hardware uitgebreid. Windows 8.1 is echt een stuk completer dan Windows 8.

Enkele simpele voorbeelden van aanpassingen die Microsoft heeft doorgevoerd; de tegeltjes zijn nu in nog meer formaten aan te passen, in de Modern UI kan je naar beneden scrollen om een lijst te zien van alle applicaties, hiervoor moest je via de rechter muisknop naar een knop toe. Ook is het mogelijk om meerdere vensters te openen op één beeldscherm, ook kan het formaat van deze venster verticaal naar wens worden ingedeeld, in Windows 8 was dit beperkt tot maximaal twee applicaties en kon je deze verdelen op 75/25 procent of 25/75 procent. Nu kunnen het meer dan twee applicaties zijn en op hoeveel procent je ze wil splitsen bepaal je helemaal zelf.

Het handmatig updaten van applicaties uit de Windows Store is ook verleden tijd, Microsoft update de applicaties voortaan automatisch, hier komt geen handeling van de gebruiker meer aan te pas. Voor ontwikkelaars is dat ook bijzonder handig omdat hun gebruikers dan altijd over de laatste versie beschikken.

Qua hardware-ondersteuning zijn er ook stappen voorwaarts gemaakt. Zo ondersteunt Windows 8 nu nog hogere schermresolutie, werkt Windows 8 ook op tablets van 7 inch, en is de ondersteuning voor het werken met meerdere schermen flink verbeterd. Als je nu een venster van het ene naar het andere beeldscherm sleept en de schermresoluties veranderen dan zal het venster ook qua grootte worden aangepast. Hierdoor kom je niet in de problemen als je een gigantisch venster naar een kleiner scherm toe sleept.

Dit zijn in het korte de belangrijkste aanpassingen die Microsoft aan Windows 8.1 heeft gedaan. Het is geen compleet nieuw besturingssysteem, het is een update die een jaar na de introductie van Windows 8 zijn intrede doet en gratis zal worden verspreidt onder Windows 8 gebruikers. Veel Windows 7-gebruikers die kritiek hadden op Windows 8 zullen waarschijnlijk veel positieve veranderingen zien en mogelijk ook voldoende om ook over te stappen op Windows 8.1. Het is in elk geval duidelijk dat dat het doel van Microsoft is geweest. Luisteren naar de kritiek en ernaar handelen.


bron: Techzine
 
Veel Windows 7-gebruikers die kritiek hadden op Windows 8 zullen waarschijnlijk veel positieve veranderingen zien en mogelijk ook voldoende om ook over te stappen op Windows 8.1.

Ik begrijp niet goed waarom Microsoft zich tot Windows7 gebruikers doelt, een besturingssysteem dat toch nog maar een paar jaar op de markt is.
Ik denk eerder dat Microsoft zich tot XP gebruikers moet richten, daar voor dit OS in april 2014 geen ondersteuning meer zal geboden worden.
 
Ik heb nog geen seconde spijt gekregen van mijn overstap naar windows 8.
Alle programma's die op windows 7 aanwezig waren werken prima.
De pc start op in een paar seconden. Switchen naar bureaublad houd niks in.
En als we op het einde van het jaar de upgrade naar 8.1 krijgen zal het gratis zijn.
Nu met de 59,99 euro die ik betaald heb is het zeker de moeite.
Staat bij krefel.be nog altijd aan die prijs.
En wie weet of de prijzen nog hetzelfde gaan zijn als je wacht tot windows 8.1 beschikbaar is.
Dit zijn al mijn updates sinds ik windows 8 op 12 juni geinstalleerd heb.
https://www.dropbox.com/sh/0n1llmusd51cumf/1I58WyIu00
 
dan is de software die op je win7 stond en nu op je win8 al aangepast (geupdate) anders was dit niet mogelijk
nochtans er is nog altijd software die niet compitabel is met windows8
 
@ Bonaza

je vergis je , het is inderdaad zoals Lucdebruycker beweerd ...
ook ik heb een upgrade gedaan vanuit de win7 en al de geinstalleerde software onder de win7 werken nu feilloos onder de windows8
zonder dat deze geupdate werden ...
een voorbeeld : onder de win7 gebruikte ik ConvertXToDVD4 en ik werk nog steeds met deze versie onder de win8 terwijl ConvertXToDVD5 uit werd gebracht .
een ander voorbeeld : de Acronis True Image 2011 werkte wel onder de win7 maar tijdens de upgrade procedure werd aangegeven dat deze software niet zouw werken onder de windows8
en dat klopte dus ook , ik heb de Acronis True Image 2013 dienen aan te schaffen om deze onder de windows8 te kunnen gebruiken...

**wat ik wil duidelijk maken is dat er tijdens de upgrade van de win7 naar de win8 gecontrolleerd word welke software geschikt is om mee te nemen en welke dus niet ...
de software die de controlle niet passeert dient men eerst te verwijderen voor al leer men de upgrade uitvoert.
 
Laatst bewerkt:
@ Bonaza Windows 8 pro.jpg Kijk eens naar #3 dropbox daar staan mijn programma's die ik ook gewoon overgenomen heb van Windows 7.
op 2 nieuwe na. De screenshot van Start Menu X pro is ook van nu. Start Menu X stond trouwens ook al op mijn 7
en was een Giveawayoftheday.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan