Status
Niet open voor verdere reacties.
eindelijk kan je met Microsoft Camera Codec Pack foto's gemaakt in RAW door een Canon 60D zien in verkenner zonder eerst PS6 te moeten opstarten. Maar als ik dit wil installeren krijg ik dit:

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel \SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\FileExts\.arw\UserChoice controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

hoe kan ik dit oplossen, of liever hoe lossen jullie dit op :)
 
het heeft blijkbaar iets met rechten te maken ...
daarom mijn vraag heb jij de setup van dat programma aangeklikt met rechts en uitvoeren als admin gekozen ?

dit dien je tevens altijd te doen als het om verouderde software gaat ....
tevens dien je soms ook de compabiliteitsmodus aan te passen om het progje bijv: in de compabiliteitsmodus van xp sp3 op te starten !
 
ok het is recente software ..
maar gezien dat ik dit codec pack niet nodig heb en gezien ik niet over de camera bezit kan ik moeilijk zeggen waar het bij u mis gaat ...
en dien ik op mijn gevoel te gaan !
dus in de hoop dat er iemand is met het zelfde probleem is het , nu aan de orde om zoveel mogelijk te achter halen en uit te sluiten .
 
we komen er hier wel achter, zoals steeds, en we hebben nog wel wat geduld....Het is trouwens het installeren wat niet gaat. Dan krijg ik het eerder vermeld bericht.Als het eenmaal op de computer staat werkt dat perfect en zie ik de thumbnails van de raw foto's. Ik heb een vorige versie op de pc gehad en dat werkte perfect met mijn Canon 350D
 
inderdaad, het heeft wel een eeuwigheid geduurd eer het toestel ondersteund werd maar nu eindelijk wel. Maar dat heeft er nu totaal niets mee te maken, het programma moet je toch kunnen installeren, hé, of ik nu een camera heb of niet.
 
Je zou zeggen van wel, maar ik snap ook nog niet precies wat die Nikon knaap nu gedaan heeft.

In de topic start vermeld hij dit : NEF bestanden van Nikon cameras.

En in z''n oplossing dit: Heb een alternatief gevonden...de Nikon NEF codec...dit werkt wel.
 
Je zou zeggen van wel, maar ik snap ook nog niet precies wat die Nikon knaap nu gedaan heeft.

In de topic start vermeld hij dit : NEF bestanden van Nikon cameras.

En in z''n oplossing dit: Heb een alternatief gevonden...de Nikon NEF codec...dit werkt wel.

ik weet het wel NEF bestanden zijnvan Nikon en zijn de RAW bestanden bij Canon. Eigenlijk hetzelfde maar onder een andere naam en software.Ik vermoed dat hij de software van Nikon zelf gebruikt heeft om aan een Codec te geraken.
 
inderdaad, het heeft wel een eeuwigheid geduurd eer het toestel ondersteund werd maar nu eindelijk wel. Maar dat heeft er nu totaal niets mee te maken, het programma moet je toch kunnen installeren, hé, of ik nu een camera heb of niet.

ik heb juist de x64 bit versie er van geinstalleerd zonder dat ik in feite een camera ingebruik heb....
in het configuratie scherm bij programma's en onderdelen zie ik dat deze ook effectief aanwezig is ...
Bekijk bijlage 9381


maar als ik bij start ga kijken zie ik deze nergens vermeld staan ...
ook op de C: zie ik nergens iets vermeld staan , tenzij ik de map NVIDIA opent .
dan zie ik daar het volgende staan ....Bekijk bijlage 9382
deze regel werd in de tijdspanne verranderdt dat ik het M.S.Codec pack installeerde !

maar nergens zie ik de mogelijkheid om het codec pack te selecteren ....
deze zal waarschijnlijk geintregreerd worden , gezien dit een .msi bestand betrof .
 
je moet dat codec pack nergens zien, qtex, als je een geheugenkaartje met je RAW bestanden insteekt zie je de foto's net alsof het jpeg's zijn en dat is de bedoeling. Normaal kan je in verkenner geen RAW of NEF bestanden openen of bekijken, dan moet je telkens Photoshop openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan