Microsoft roept Windows 7-patch terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Microsoft heeft een Windows 7-patch teruggetrokken die het vorige week uitbracht. De patch kan storingen veroorzaken in een systeem waardoor het niet meer te booten is.
Het gaat om Update 2823324 die in één van de security bulletins van vorige week dinsdag was opgenomen. De patch dicht een lek van een ‘gemiddeld niveau’. Om dit lek te misbruiken moet een hacker fysiek toegang hebben tot het systeem dat hij wil overnemen.
De update werkt echter niet goed samen met bepaalde applicaties. Het zou dan vooral gaan om antivirussoftware van Kaspersky: AV for Windows Workstations en AV for Windows Servers. Vooral Braziliaanse gebruikers zouden er last van hebben in combinatie met bepaalde lokale bankapplicaties.

Bron: Automatiseringsgids
 
Er zijn nog andere symptomen die deze update teweeg gebracht hebben. Bij het aanzetten van de computer word er altijd eerst schijfcontrole uitgevoerd voor Windows opstart. Is de uitleg van Microsoft i.v.m. Kaspersky een fabeltje of niet?
De ene Kaspersky gebruiker had problemen na de update, de andere niet.
Moeten wij ons nog zorgen maken als er updates verschijnen, want het is al de tweede maal dit jaar dat windows updates systemen laten crashen.
Ik neem tenminste mijn voorzorgen, en heb mijn updates ingesteld dat deze niet meer automatisch mogen geïnstalleerd worden, maar ingesteld op updates downloaden en zelf bepalen wanneer ik ze installeer.
 
Ik heb hier ook alles op handmatig installeren ingesteld. Zodra er updates zijn, worden ze wel gedownload, maar ik bepaal zelf welke ik installeer en wanneer.
Zodra er nieuwe updates zijn, installeer ik deze één voor één en boot telkens opnieuw en werk een tijdje met de pc en kijk dan of alles stabiel blijft.
Zo werk ik eigenlijk al jaren.
 
Ik kreeg BSOD's en mijn rapport van "whocrashed?" las de naam van Kaspersky regelmatig. De informatie om de 2823324 te verwijderen heeft de rust in mijn pc teruggebracht. Dat wist Kaspersky toen (nog) niet!
Mvg | WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan