Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Mijn eega heeft deze namiddag haar Mio Cyclo (gps en hartslagmeter etc) geïnstalleerd op de laptop.
Nu start dit programma telkens mee op als ik de laptop opstart.
Ik heb in ms config gekeken naar onderdeel opstarten maar daar vind ik de cyclo agent niet terug.
Hoe kan ik die niet laten mee opstarten?
Cyclo Agent staat wel tussen de processen

greets

ed
 
Dat zal niet gaan lukken via Ctrl-Alt-Delete - Taakbeheer

Kijk eens in het register wat er opgestart wordt tijdens het booten.
Start de registereditor met de Windows toets en de R toets en geef dan de opdracht regedit
Navigeer dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE - Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion - Run
Hier zou ergens de sleutel moeten staan naar Mio Cyclo

Als hij daar niet staat kun je ook hier eens kijken HKEY_CURRENT_USER - Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion - Run

Eventueel de sleutels verwijderen naar Mio Cyclo.

Kijk wel uit met het register , een verkeerde handeling en er kunnen gekke dingen gebeuren. Maak daarom altijd eerst een backup van het register.

Er is ook een handig klein tooltje van Sysinternals om alle autoruns die in het register staan te bekijken en eventueel uit te schakelen.

Ik zal het tooltje hier als bijlage plaatsen. Wel eerst even uitpakken en na uitpakken op Autoruns klikken.
Ga naar het Tabblad Everything
Als je daar ergens Mio Cyclo zie staan. Met rechtermuisklik er op gaan staan en kies dan voor Delete. Of beter nog, het vinkje helemaal links uitvinken zodat je het later eventueel weer aan kunt zetten. Start nu opnieuw op.

Nog even een waarschuwing, schakel alleen het nodige uit. Als je niet weet wat je doet blijf er dan af.
 

Bijlagen

  • Autoruns.zip
    601.1 KB · Weergaven: 166
msconfig opstarten , dan de tab "opstarten" en dan taakbeheer...
de 2 services van mio uitschakelen...
ik heb het zo gedaan om "Garmin Express" niet telkens te laten mee opstarten...
 
msconfig opstarten , dan de tab "opstarten" en dan taakbeheer...
de 2 services van mio uitschakelen...
ik heb het zo gedaan om "Garmin Express" niet telkens te laten mee opstarten...

Topicstarter zegt in msconfig gekeken te hebben, maar vind daar cyclo agent niet terug.
Soms nestelt een programma zich wat dieper en is alleen uit te schakelen via het register.

Daarom toch het register induiken of Autoruns van Sysinternals gebruiken.
 
@Lana
wat vermeld word door Cottenier-Arnold klopt dus wel ..

zie afbeelding msconfig Windows 10

Ashampoo_Snap_2016.05.02_12h49m59s_001_.png
 
Jawel, maar ik ga van deze zin uit: Topicstarter zegt in msconfig gekeken te hebben, maar vind daar cyclo agent niet terug.

En dan zal je in het register moeten duiken, of Sysinternals gebruiken.
 
je hebt gelijk Lana , maar de topicstarter schrijft ook dat de "cyclo agent" tussen de processen staat , dus die moet volgens mij in het taakbeheer kunnen uitgeschakeld worden ?
 
We zullen zien wat de mogelijkheden zijn in taakbeheer als mdc1756 weer Online is.

Als je dingen uitschakelt in taakbeheer zal het met een reboot weer opgestart worden. Tenzij dat anders is in Windows 10.
 
Als je dingen uitschakelt in taakbeheer zal het met een reboot weer opgestart worden. Tenzij dat anders is in Windows 10.

ik weet niet of het Windows versie afhankelijk is maar zie hieronder hoe ik "Garmin Express Tray" heb uitgeschakeld ( deze service zorgde ervoor dat als ik mijn Garmin aan de laptop legde "Garmin Express" opstartte voor eventuele updates.
maar voor die 4 keer in een jaar dat ik de gps aan mijn laptop legde moet die service niet iedere keer opstarten.
daarom heb ik deze uitgeschakeld en ie start nooit meer op...

services.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan