Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een minidisc (zo ouderwets ben ik) en wil opnames overzetten op mijn pc. ik heb de programma 's audacity en easy cd creator, en toch lukt het me niet. wie kan me helpen?
 
Ja ja, die ken ik. Gebruik ik elke maand wel een keer.

Sluit de player aan op de line input van de geluidskaart en volg verder deze engelstalige manual: Tutorial - Your First Recording - Audacity Manual

Het stukje record device is belangrijk, omdat je hier de keuze maakt van waaruit de audio komt. De keuze zal per geluidskaart verschillend zijn. Meestal staat er zoiets als High Definition Audio Device
En uiteraard ook de juiste sample rate. ( 44100 is standaard )

De instellingen zijn te vinden onder Bewerken en dan Voorkeuren als je een Nederlandse versie Audacity hebt.
 
@Lana,

Het is volgens mij zonde om eerst digitaal om te zetten naar analoog en dan weer van analoog naar digitaal.

Klopt, maar dat was de vraag niet.
Uiteraard is een professionele MD player met digitale optische uitgang en een geluidkaart met digitale optische ingang een pré, maar hiervoor zal je behoorlijk in de buidel moeten tasten. ( zeker wat de player betreft )

Beschreven MD schijfjes zijn volgens mij nooit te koop geweest, dus wat er op de schijfjes staat is meestal zelf opgenomen muziek of andere gekopieerde audio.
Dan is de vraag natuurlijk wat ooit de bron was van de opgenomen audio. Heb je vanaf cassettebandjes opgenomen met de MD player/recorder dan hebben we het hier natuurlijk niet over kwaliteit.
 
besten, sorry voor mijn late reactie maar ik ben door omstandigheden even niet thuis geweest. de opnames zijn opnames met een microfoon, ik speel de minidisc af met een minidisc-speler, ik sluit hem aan met een minijack-kabel in de line-input (denk ik toch) van mijn pc. als ik dat doe en ik speel een md af, geeft mijn pc geen teken van herkenning. als ik easy-cd-creator open en de optie 'audio vastleggen via geluidskaart' selecteer krijg ik dit beeld

2015-10-11_215318.jpg.

maar opnemen doet hij niet, en dan weet ik het niet meer.
 
Klopt, maar dat was de vraag niet.
Uiteraard is een professionele MD player met digitale optische uitgang en een geluidkaart met digitale optische ingang een pré, maar hiervoor zal je behoorlijk in de buidel moeten tasten. ( zeker wat de player betreft )

Beschreven MD schijfjes zijn volgens mij nooit te koop geweest, dus wat er op de schijfjes staat is meestal zelf opgenomen muziek of andere gekopieerde audio.
Dan is de vraag natuurlijk wat ooit de bron was van de opgenomen audio. Heb je vanaf cassettebandjes opgenomen met de MD player/recorder dan hebben we het hier natuurlijk niet over kwaliteit.

Beschreven MD schijfjes zijn wel uitgebracht hoor ... heb er hier een hele koffer vol. Indertijd werd alles van Sony uitgebracht op MD zoals bv Michael Jackson, maar het was geen succes ... een flop ...ik geraakte die aan de straatstenen niet kwijt ... was vroeger mijn job :) (18 jaar in de muziekindustrie gewerkt)
 
de Roxio Creator zou standaard zelf de juiste instellingen configureren ...
ik heb hier zojuist de Roxio creator NXT2 geinstalleerd en deze werkt dus gewoon ...
ik kon opnemen vanaf een usb platenspeler maar ook vanaf een usb cassette speler ..
je heb mogelijkheden genoeg zag ik ...echter het plaatje dat jij laat zien verwijst dus naar de optie " audio vastleggen van af de geluidskaart "
ik heb de 3 opties hier geprobeerd en ze werkten alle 3
de 3 opties zijn ..
-LP's en Banden Digitaliseren
-Audio Vastleggen via geluidskaart
-LP's en Banden digitaliseren en Analoge audio naar een Digitale Indeling Converteren

de cassette speler heb ik via een usb voorzien van stroom en gebruik een zelf gemaakte audio kabel die voorzien is van 2x dezelfde stekker ..zoals op dit plaatje .
b8f6cb026f-Ashampoo_Snap_2015.10.12_12h40m33s_007_.png


hier onder een paar plaatjes waar ik dus laat zien dat hij ook daadwerkelijk aan het opnemen is ...
b90267dd46-Ashampoo_Snap_2015.10.12_12h10m52s_001_.png


b904e16933-Ashampoo_Snap_2015.10.12_12h20m42s_006_.png
 
selecteer een andere ingang bijvoorbeeld de de lijningang (via HD Audio)
hier kan ik via verschillende ingangen opnemen ( dit is natuurlijk afhankelijk van je audiokaart ).
noteer wel dat je de muziek niet te horen krijgt tijdens het opnemen met deze roxio...
jij wilt mini disc's opslaan op je computer en volgens mij dien je deze dan eerst te rippen om ze daarna te bewerken ...


ik gebruik liever de Polderplus audio recorder/bewerker omdat er bij deze recorder een vinkje kan geplaatst worden om mee te luisteren tijdens het opnemen en het bewerken .
 
Wel goede ingang kiezen

Wel goede ingang kiezen

Je zegt dat je een mini-jack gebruikt die je in Line-in stopt.
Maar als je dan gaat luisteren naar microfoon hoor je niets hoor.
Klik op het pijltje en kies Line-in (VIA HD Audio)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan