(Mobiel) blackberry laad niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn bb (blackberry) laad niet meer op, sinds de acu leeg is.
ik kan helaas niet opladen via de computer omdat ik daar geen snoertje voor heb.
Ik ben er voor naar de winkel geweest, en helaas via een anderen oplader reageerd ie ook niet.
Wat kan het probleem zijn??
 
Update: ik kijk eens goed, en ik zie dat die poort er gewoon uit is.
er zit nu een gat in me mobiel:p

Ik ben vandaag ermee naar de winkel gegaan, en daar werd gezegd dat, het maken het niet waard is, omdat na 3x gebruik het poortje er weer af zou gaan.

Wat denken jullie??
 
Zo'n connectortje zit meestal op een printplaatje gesoldeerd. Waarschijnlijk is er dus een stukje van de printplaat gebroken inclusief de connector.
Het is in principe al een fragile constructie en na een eventuele reparatie zal dit een gammele constructie blijven, tenzij de gehele printplaat vervangen wordt en alles weer naar nieuw wordt herstelt.
Maar meestal is dit duurder dan een nieuw toestel.
 
En als het printplaatje nog heel is.
Hoeveel kost het dan ongeveer??, Die poortjes zelf kan je los kopen voor 11 euro, maar hoeveel kost het ongeveer als je het in de winkel laat doen???
 
Wat bedoel je met het poortje ?

[edit]
54581.jpg
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Links en rechts zie je een vleugeltje met een rond gaatje. Hiermee hoort hij vastgeschroefd te zitten. Deze zijn waarschijnlijk losgetrilt.
Aan de achterkant zit hij als ik me niet vergis op een printplaatje van het moederbord van de BlackBerry gesoldeerd. Het kan ook zijn dat de contacten aangedrukt zitten op het moederbord.
 
In elk geval, als je geen geroutineerd soldeerder bent van electronica, NIET zelf doen.
Je houd er voor 99% zeker een compleet defect toestel aan over. De electronica op vandaag heeft zulk danige kleine soldeerpunten dat het bijna niet te doen is.
Komt nog bij dat op vandaag het meeste soldeersel niet meer het gewoon is (denk meer lood) omdat het een hogere temperatuur nodig heeft om te smelten. Dus opgepast wat je doet. Ik heb al veel gesoldeerd en zou van zo een apparaat niet raken tenzij het van mezelf is en dat ik maar 2 mogelijkheden heb, ofwel wegdoen ofwel proberen zelf te herstellen.
 
Ik ga er ook niet aan prutsen.
Ik wil dat dit word gemaakt in een winkel;)

Ik heb vandaag naar een mobiel winkel gemaild.
Maar ik ben wel benieuwd wat het vervangen van een poort gaat kosten.
Iemand een idee wat dit kost???
 
Het hangt er van af wat HUN verdict is. Meestal lappen ze er nog iets bij. Het is zelden "alleen maar...."
Ook werken ze er meestal niet zelf aan. Moet meestal opgestuurd worden. Dus gissen?????? Maar vraag prijs voor de herstelling.
 
Ik heb ook geen idee wat men daarvoor rekent, zoiets probeer ik meestal zelf te repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan