Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een Medion PC van 3 jaar oud.
Sinds kort werkt mijn muis en toetsenbord niet meer.
Heb al een ander muis en toetsenbord aangesloten maar zonder succes.
Heb ze ook al op andere USB-poorten aangesloten maar ook zonder succes.
Is mijn moederbord kapot en hoe weet ik dit aub?
 
Dit hoeft niet het geval te zijn.

De oorzaak kan bij de drivers van de USB-Hub liggen.
Kijk eerst eens bij apparaat beheer, of daar gele vraagtekens staan.

Er kan een USB poort opgeblazen zijn, probeer daarom als hij aanwezig is een USB poort aan de voorkant van de PC.
Als er verder geen werkende USB poorten aanwezig zijn is dit op te lossen door een USB kaartje bij te plaatsen op het moederbord. ( Hier moet dan wel ruimte voor zijn )
 
maar er kan ook nog andere zaken mis zijn dan drivers of usb hardware. niet zomaar denken dat de hele pc naar de kleurpotloden is hoor :p zoals pluis zegt: even wat zoeken en door eliminatie tot het juiste komen
 
Als alleen de muis en het keyboard niet meer werkt, is dit meestal toch een kleinigheid.
Als de PC verder normaal opstart, maar je kunt verder niets doen, zou je ook nog eens de PS2 poortjes kunnen proberen met een PS2 muis en keyboard.
 
Merci voor de reacties.
Ik heb zowel de voorkant als de achterkant aansluitingen geprobeerd.
Ook de ps2.
Apparaatbeheer kan ik niet openen zonder muis en toetsenbord.
Heb ook al eens een usbstick geprobeerd en een geheugenkaart in de kaartlezer gestoken maar allemaal zonder succes.
Heb de stekkers binnenin ook al eens los gemaakt en terug ingestoken maar niks lijkt te helpen.
afb0138.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. Usb en PS2 defect.
Kijk voor de zekerheid eens in het BIOS als je daar tenminste in komt en kijk dan of daar usb is ingeschakeld.

Zitten er nog andere USB apparaten aan de PC vast ? Verwijder deze dan.

Anders zou ik het niet weten. Denk dan toch dat het MB dood is.
 
Voor je de pc naar de eeuwige jachtvelden stuurt, eerst eens een bios reset doen. Als je het niet weet hoe het moet, haal dan het batterijtje enkele minuten van het moederbord en probeer nog eens op te starten na het opnieuw insteken van de batterij.
 
Heb de power cord een tijdje uitgetrokken.
Heb de batterij van het moederbord een tijdje eruit gelaten.
Hij geeft geen error, hij start zonder problemen.
Niks lijkt te helpen.
Ga hier een nieuwe kiezen denk.
De XPS8300 lijkt me wel iets goed.
Desktopcomputers voor thuis | Dell België

persoonlijk zou ik niet voor dell gaan goedkoop ja maar. Voor de prijs kan je zelf een pc samen stellen dat veel beter is.
 
Heb de power cord een tijdje uitgetrokken.
Heb de batterij van het moederbord een tijdje eruit gelaten.
Hij geeft geen error, hij start zonder problemen.
Niks lijkt te helpen.
Ga hier een nieuwe kiezen denk.
De XPS8300 lijkt me wel iets goed.
Desktopcomputers voor thuis | Dell België

als je dan toch overweegd om een nieuwe te kopen kun je misschien eens iets proberen waarvan je zal denken "die is zot":p
het kan zijn dat door de temperatuur soldeer is losgekomen van je mobo,:zweet:haal daarom eens je mobo uit de kast.
kijk wel eerst goed na waar alles is op aangesloten,ik denk dan aan de draadjes van de startknop en de ledjes,........
verwijder de cpu en koeler.(zorg wel dat je koelpasta in huis hebt om er daarna nieuwe op te doen).

stop nu het mobo eens in de oven voor een minuut of twee op 200°:p

laat ff afkoelen en monteer de cpu met nieuwe koelpasta en de koeler er terug op,steek het mobo terug in de kast en sluit alles terug aan.

misschien dat je probleem dan opgelost is.

ik heb al eens zo een graka hersteld en die werkt nog altijd!

suc6:duimop:
 
Heb de XPS8300 besteld.
De medion ga ik houden om van te leren hoe je een PC uit en in elkaar zet.
Met wat moet ik rekening houden als ik een nieuw moederbord koop voor de medion aub?
En zijn er nog dingen waar ik mee rekening moet houden?
 
Er zijn nogal wat dingen waar je op moet letten.
Ten eerste : Is het nieuwe moederbord geschikt voor jouw processor en past de koelfan nog op het nieuwe moederbord.
Ook moet je letten op het geheugen wat je nu hebt. Waarschijnlijk DDR2. Niewe moederborden ondersteunen dit vaak niet meer en zal je ook nieuw DDR3 geheugen moeten aanschaffen.
Ook moet je letten op het aantal aansluitingen op het nieuwe moederbord als de Medion PC bijvoorbeeld aansluitingen aan de voorkant heeft zoals voor het geluid / extra USB / geheugenkaart of misschien een Firewire aansluiting.
Zorg ook dat je koelpasta hebt om de koelfan te monteren.
Vaak past een moederbord niet helemaal goed op de afstandbusjes en zal je deze moeten verplaatsen of nieuwe aanbrengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan