Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een probleem waar ik zelf momenteel niet uitkom en dat is hetvolgende:
Ik heb in mijn computer een nieuw moederbord geplaatst,de "Asrock Z97 Extreme 6",sinds ik dit moederbord heb geplaatst wil de computer niet meer booten,dus kan ik Windows niet installeren,ik heb geprobeerd met een USB Stick en een DVD maar het helpt niet,ik krijg iedere keer een blauw scherm met de volgende tekst:"your pc ran into a problem and needs to restart,We're just collecting some error info,and then we'll restart for you.
If you'd like to know more,you can search online later for this error:"Machine Check Exception".Ik ben daar naar aan het zoeken geweest op Google maar van alles wat ik kan vinden daarover, is niet van toepassing op mijn PC,althans dat denk ik,want geheugen is goed,staat ook op de lijst van compatible bij het moederbord.Er zit op het moederbord een Power en Reset Switch en die branden rood als ik de computer aanzet,maar als ik dan de boot aangeef en druk op Enter dan gaan die lichtjes uit,en dat vind ik heel raar.Ook zit er nog een licht gevende Led op met cijfers van 0 tot 99,en ook die gaat uit als ik de boot ingeef,de computer gaat dan nog even door tot ik de mededeling krijg dat ik bij het volgende scherm moet ingeven waar ik Windows wil installeren,maar zover kom ik niet want dan krijg ik dat blauwe scherm met de tekst die ik hierboven heb geplaatst.Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?Bij voorbaat heel hartelijk dank.

Specificaties:
Windows 8.1 Pro
Intel Core I5 4670(4e gen)processor
16 gb geheugen Kingston.
Nvidia Geforce 610 Videokaart 2 gb
 
Om te beginnen, is het moederbord goed geplaatst ?
Goed geplaatst op de afstandbusjes dus.
Heb je gecontroleerd of er misschien nog een afstandbusje van het oude moederbord nu ergens sluiting maakt met het nieuwe moederbord.
Niet bij elk moederbord zitten de gaten op dezelfde plaats.
 
Gebruik je een Sata schijf voor de installatie van Windows ?
Zo ja, hoe staan de Sata settings in het BIOS ? Zet deze op AHCI ook als je een SSD schijf gebruikt.
 
Een bluescreen of dead is een hardware probleem, maar kan ook een kabelprobleem zijn zodat de hardware niet goed werkt.
Check eens of alle hardware goed in de slots zitten gedrukt en controleer ook of alle kabels goed vast zitten.
Verwissel het Sata kabeltje eens van de harddisk met een andere of nog beter een nieuwe. Hiervan zijn vele slechte ( goedkope ) exemplaren in omloop.
 
Heren,volgens mij zit de fout bij het opstarten van de PC,als die opgestart word dan gaan die 3 lichtjes branden(rood),maar als de computer verder gaat om op te starten dan gaan ze uit,en dat is niet goed,die lampjes moeten blijven branden volgens mij,was bij mijn andere computers ook zo,dus ik denk dat het een BIOS probleem is,maar welke?????????????
 
Hallo cjavham,het is een UEFI Bios,dus neem ik aan dat dat allemaal goed staat

welke versie van windows probeer je er op te zetten wandt windows 7 gaat niet lukken wel windows 8 of 8.1 met het programma rufus en een iso van windows een opstartbare usb stick maken usb stick fat 32 formateren en en in rufus als GPT bestand weg laten schrijven en dan heb je geen probleem en werkt jou pc als een trein

PS rufus is een gratis program

als het goed is worden 4 partities aangemaakt een recover een C 1 voor je drivers en 1 om je schijf te starten als je een 250 ssd schijf hebt hou je ongeveer 232 gig over op C als windows 8.1 er op staat

hoop je hier mee geholpen heb gr cor
 
Hallo Heren,sorry dat ik zo laat reageer,maar ik was en kon niet eerder aan de computer.
Ik heb jullie berichten gelezen en hetgeen Tuts dacht is het niet,ten eerste staat het geheugen in de compatible lijst van het moederbord en ik heb het getest met memtest en er waren geen problemen.
De andere 2 moet ik nog uit proberen,maar dat laat ik zo snel mogelijk weten.
 
Machine Check Exception is een fout die door de processor word gedecteerd , maar er kan ook iets fouts zijn met de processor zelf. Uw processor word toch gekoeld ? Iedereen kan al iets vergeten. Toch soms niet vergeten het voedingsblokje van de koeler vast te pinnen op het moederbord waardoor die overhit geraakt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan