Status
Niet open voor verdere reacties.
HP probook 6560b gecrashd
Nieuwe schijf er in,wordt niet herkend door de software van HP
Gparted herkend wel de HDD
Linux(ubuntu)op geïnstalleerd,alles in orde volgens linux,terug opstarten van probook:zegt geen O.S te vinden.
Gparted opgestart en die vind degelijk de 2 partities;de gewone en de smart.
HDD uit probook gehaald en mijn huidige Acer HDD die goed werkt er in gestoken.Probook zegt:geen Harde schijf.
Acer schijf terug in Acer en werkt perfect.
Dus aan de harde schijf kan het niet liggen,zou het dan aan het moederbord kunnen zijn?
Ik heb de voorstellen van HP allemaal uitgevoerd zoals:ga naar bios,zet uefi uit,zodat je in de legacy modus komt enz..
Zouden jullie het weten?
 
Maar je zegt: "Linux(ubuntu)op geïnstalleerd,alles in orde volgens Linux".

Als er een probleem zou zijn met het moederbord zou je ook geen ubuntu kunnen installeren.

Hoe probeer je een besturing er op te krijgen ? Is dit een via recovery van HP ? Of heb je een legale Windows besturing ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het heeft met Windows niets te maken.Ik heb Ubuntu geînstalleerd.
Stap 1 Gparted schijf geformateerd voor linux
Stap 2 Ubuntu uitgeprobeerd en geïnstalleerd
stap 3 probook terug op gestart melding geen OS
Stap 4 Gparted laat degelijk de 2 partities zien,maar Probook ziet ze niet;dus volgens probook is er niets geïnstalleerd
 
het heeft met Windows niets te maken.Ik heb Ubuntu geînstalleerd.
Stap 1 Gparted schijf geformateerd voor linux
Stap 2 Ubuntu uitgeprobeerd en geïnstalleerd
stap 3 probook terug op gestart melding geen OS
Stap 4 Gparted laat degelijk de 2 partities zien,maar Probook ziet ze niet;dus volgens probook is er niets geïnstalleerd

Aha, dan begreep ik je verkeerd.

Als je Linux hebt geinstalleerd boot hij dus niet.
Heb je daarna al geprobeerd om met de Linux Live CD op te starten en naar de C schijf te gaan en kijken of daar uberhaubt wel iets geinstalleerd is ? Dus dat daar mappen en bestanden staan van de Linux installatie.
 
Ik heb nog een vraagje, heb je Linux vanaf een CD rom of een USB geinstalleerd ?

Soms komt het voor dat als je via een USB stick installeerd ( bijvoorbeeld station D ) en je hebt de USB stick verwijderd, de grub dit station niet meer kan vinden en er dus geen OS aanwezig is.
 
Ik kan niet naar de c schijf want probook vind geen O.S.

Natuurlijk kun je naar de C schijf als je opstart met een Ubuntu Live CD. Kies daarna voor probeer Ubuntu en kijk dan of daar een installatie van Ubuntu aanwezig is.

02_1.jpg
 
Dan lijkt het er op dat er niets geinstalleerd is. Dus logisch dat er dan geen OS aanwezig is.

Heb je wel een goede installatie disk ?

Kun je er eventueel eens een foto van maken en hier plaatsen ?
 
Maar je zegt ook Stap1 Gparted schijf geformateerd voor Linux

Verwijder eens alle partities en laat Ubuntu zelf bepalen waar het de installatie uitvoerd. Het kan ook zo zijn dat de installatie nu op een verkeerde partitie staat.
Gebruik Gparted dus niet.
 
Zie je de schijf wel in het BIOS staan ?

Zo niet dan zijn er twee opties.

1 het moederbord is inderdaad naar de eeuwige jachtvelden
2 de harddisk is niet compatible met het moederbord. Soms wil een BIOS update wel eens helpen, maar dat kan een lastige klus worden als er geen besturing aanwezig is.

En nog een hele kleine optie, maar dat is bijna onmogelijk met een laptop. Zit de schijf wel goed in de connector / slot gedrukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan