Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn monitor is defect. Bij het opstarten van mijn pc krijg ik een overbelicht en wazig beeld. Op de achtergrond kan ik het opstartscherm gedeeltelijk nog zien. Na een paar maal opnieuw opstarten gaat het weg. Dit krijg ik zowel met het analoog als met het digitaal signaal.
Heb een andere monitor aangesloten en deze werkte perfect.
Wat zou er defect kunnen zijn? Heeft er iemand schema's van dit toestel?
 
Pluis, zojuist mail gecheckt. Reactie pas gezien. Inderdaad, het wordt condensators vervangen. Ik wacht tot na weekend. Dan laat ik weten hoe het afgelopen is. Bedankt voor info.
 
Pluis, zojuist mail gecheckt. Reactie pas gezien. Inderdaad, het wordt condensators vervangen. Ik wacht tot na weekend. Dan laat ik weten hoe het afgelopen is. Bedankt voor info.

Nog vlug eventjes de monitor opengemaakt. Valt tegen : de aansluitingen van het scherm zitten vastgegoten met warme lijm. Alle draden zijn afgeschermd met aluminiumfolie. De printen zitten dan in een metalen kast. Doordat het scherm niet los kan gemaakt worden, kan ik niet bij de voeding. Werkelijk alles zal moeten losgemaakt en losgevezen worden. Denk niet dat dit nog voor mij is.
Dit is niet zomaar eventjes enkele condensatoren vervangen. Eerst alles proberen te demonteren en daarna zien welke er vervangen moeten worden. Heb reeds diverse herstellingen gedaan maar dat is toch iets te veel. Vooral de bereikbaarheid van de componenten speelt me parten. Zal zelfs vermoedelijk ook nog smd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan