Status
Niet open voor verdere reacties.
Motorola Moto E 3

Inleiding:
Motorola dat al enkele keren overgenomen is geweest door onderandere Google, brengt nu zijn derde generatie uit van zijn E reeks. Dat is hun budget smartphone van Motorola. Nu ja hij is wederom gegroeid, de eerste had een scherm van 4,3", de tweede die ikzelf ook heb heeft een scherm van 4,5" en de derde doet er een flinke schep bovenop en komt met een 5" scherm. Wat er nog allemaal veranderd is, gaan we gaande weg nog wel ontdekken.

Scherm:
De Moto E3 krijgt dus een 5" IPS LCD scherm met een resolutie van 1280x720 pixels en eindigt daarmee op een verdienstelijke 294PPI. Niet overdreven veel, maar voor dagelijks gebruik in een budgetreeks is dit heel aannemelijk. Om dit toch wel mooie grote scherm te beschermen is het voorzien van een Corning Gorilla Glass 3 met een oleophobic coting. Dit is hoger als van de tweede generatie.

Camera’s:
Op camera gebied is de Moto E3 ook gegroeid, achteraan prijkt er nu een 8MP camera met ondermeer geotagging, panorama en HDR, of er een flits op steekt of niet is niet erg duidelijk. Op de foto lijkt het zo te zijn, maar staat nergens in de omschrijving. Zou een welgekomen verbetering zijn, want dit is een grote misser op de moto E2 die ik heb.
De froncamera is van een VGA cameraatje naar een volwaardige 5MP camera gegaan. Daar kan nu wel mee voor de dag komen om een selfie mee te maken of om mee te videobellen.

Chipset:
De moto E3 komt niet meer met een Qualcomm Snapdragon processor, maar met een 1GHz in quad core geconfigureerde processor van Mediatek. Verder krijgt hij 1GB RAM en 8GB intern geheugen dat uitbreidbaar is door middel van een micro SD kaartje. Daar gaat hij dan wel op achteruit in vergelijking met de Moto E2, die had een Qualcomm Snapdragon geklokt op 1,2GHz en die processor staat kwalitatief toch hoger in het vaandel als Mediatek ook.

Batterij:
Op batterij gebied gaat de Moto E3 er dan ook weer op vooruit. die krijgt een 2800mAh sterke batterij aan boord. In vergelijking met de tweede generatie is dat 2390mAh en als je weet dat ik gemiddeld 2 dagen volhou met een lading, ga ik er prat op dat het ook moet lukken met de derde generatie.

Specificaties:
Motorola Moto E (3rd gen) - Full phone specifications
 
Motorola heeft ook zijn lijst vrij gegeven van de toestellen dat ze gaan updaten naar android 7 en helaas krijgt de nieuwe E geen enkele update, dat is jammer. Mijn E2 heeft wel een update gekregen naar Android 6 na heel veel strubbelingen van ontevreden gebruikers. Misschien is er dus toch nog een waterkansje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan