Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Lap het is reeds zover : alles geblokkeerd.

Vooraleer ik W10 zal installeeren op mijn desktop ben ik alle programma's aan het uitproberen op mijn laptop waar W10 opstaat.
Tot nu toe heb ik 90 % van mijn programma's die ik gebruik op W7 kunnen installeren en gebruiken op mijn W10.

Nu wil ik mijn Mozilla's installeren - Firefox en Thunderbird.
Ik download de laatste versie van Firefox van hun website - installeer die als "administrator" vanuit hun [.exe].
Plots slaat mijn scherm volledig blauw !!!!!!!!!!!!!

Ik heb dan mijn laptop volledig afgesloten en heropgestart.
Mijn wachtwoord ingesteld - het zandlopertje laten draaien, en............... ik verkrijg een volledig zwart scherm.
NIETS verschijnt en NIETS is te openen
.

Geen icoontjes - geen mappen - NIETS.

Graag en tip

Flamingo -m-
 
doe eens een hard reset ..
d.w.z. battery er uit en de adapter er aan .. opstarten en je trekt tijdens deze opstart de adapter los
*doe dat tot 3xtoe en Windows zal zichzelf herstellen ....
daarna kun je deze weer gewoon gebruiken ...met de battery
 
Beste Qtex

NJET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* Mijn laptop opent met zijn W10 openingsscherm.
* Ik kan mijn wachtwoord invoeren waarna de bolletjes draaien.
* ............ Zwart scherm en NIETS meer te doen.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik heb nu 10-tallen programma's geïnstalleerd die afkomstig zijn of wel van een DVD ofwel van een website.
Ik had de gewoonte van alle Mozilla's te herinstalleren vanuit de officiele website wanneer ik mijn PC diende te herinstalleren - zoals mijn W7 desktop.
Ik deed dit nu ook van de officiële website en............................ BLOKKAGE Algemeen !!!!!!!!!!!!!

Dat ik nu er nog kon binnen geraken om eventueel via Edge naar de officiele website van Mozilla
 
Beste Qtex

Brrrrrrrr weeral hetzelfde - verkeerde knop en alles is verzonden. SORRY !!!!!!!!!!!!!

NJET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* Mijn laptop opent met zijn W10 openingsscherm.
* Ik kan mijn wachtwoord invoeren waarna de bolletjes draaien.
* ............ Zwart scherm en NIETS meer te doen.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik heb nu 10-tallen programma's geïnstalleerd die afkomstig zijn of wel van een DVD ofwel van een website.
Ik had de gewoonte van alle Mozilla's te herinstalleren vanuit de officiele website wanneer ik mijn PC diende te herinstalleren - zoals mijn W7 desktop.
Ik deed dit nu ook van de officiële website en............................ BLOKKAGE Algemeen !!!!!!!!!!!!!

Dat ik nu er nog kon binnen geraken om eventueel via Edge naar de officiële website van Mozilla te bereiken maar hoe ?

Flamingo
 
Besten,

Zie hieronder mijn relaas van euvel en oplossing :


Het verloop van het euvel was als volgt :

* Ik open mijn Notebook.
* Het blauwe scherm met afbeelding uit W10 verschijnt met datum en uur - laadblokje van de batterij en icoontje van niet/verbinding met WiFi.
* Dan tik ik op gelijk welke toets en/of Enter en het blauwe scherm van W10 verschijnt met venster met licht uitstraling en de plaats waar men zijn wachtwoord moet invullen.
* Na invulling ervan verschijnt "Welkom" en het draaiend wieltje.
* En dan...... wordt het scherm zwart en kan er niets meer gebeuren.
* Geen enkele toets reageert nog.
* Wanneer ik dan de Notebook afsluit dan verschijnt terug het blauwe scherm zonder afbeeldingen - het woordje "afsluiten" en het draaiend wieltje.

Dus aangezien bij de start mijn scherm de afbeeldingen uit W10 vertonen en bij het afsluiten een vlak blauw scherm, is er met dit niets aan de hand.

Het is dus enkel na het inloggen dat er iets is dat niet reageert en de inhoud niet weergeeft waardoor ik nergens aan kan.

OPLOSSING 1 :
Op de Microsoft website kan men diverse oplossingen nazien :
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-10/troubleshoot-black-screen-problems

OPLOSSING 2 :
Maar ik heb gekozen om een systeemherstelpunt terug te zetten van een datum van vóór dat het probleem is begonnen.
Maar men moet vooreerst binnen zijn PC kunnen komen om iets uit te voeren.

Naar systeemherstel gaan in dit geval van zwart scherm kan men dan doen als volgt :



  • Start de PC opnieuw op.
  • Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, het wachtwoord niet invoeren, maar de Shift-toets indrukken en het afsluit icoontje selecteren dat staat in het inlogscherm uiterst rechts in de rechter benedenhoek. Daar heeft men dan de keuzes: Slaapstand / Afsluiten / Opnieuw opstarten.
  • Kies voor “opnieuw opstarten”.
  • Nadat uw PC opnieuw is opgestart en het scherm "Kies een optie" wordt weergegeven, selecteert u Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Systeemherstel
  • Daarna kiest U een herstelpunt van voor dat het euvel van het zwarte scherm zich voordeed.


Ik hoop dat - door de volledige uitleg te geven - en 2 oplossingen aan te reiken, ik een bijdrage heb geleverd voor diegene die dit ook zouden voorhebben.

Flamingo
 
dus in het kort dient men de shift toets in te drukken bij het opstartscherm om vervolgens dan via de afsluitoptie rechts onder de optie te nemen om opnieuw op te startten ...
daarna kiest men voor de probleemoplosser > geavanceerde opties > systeemherstel > deze pc opnieuw instellen of men selecteert een herstelpunt .

het scherm dat met te zien krijgt nadat men de shift toets heeft ingedrukt zou deze moeten zijn..
Ashampoo_Snap_2016.06.25_19h38m49s_002_.jpg
 
Alles werkt nu weer zoals tevoren,maar......... zeer traag.
simpele vraag : heb je een "AMD Radeon" videokaart zitten ? dan heb je zoals heel veel anderen een groot probleem met het zeer traag opstarten van je Windows 10 .
dit is genoeg gekend , zoek maar eens op het web over dit probleem en heel moeilijk op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan