Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele weken kan ik MSN weer en MSN nieuws niet meer openen in W10. Op de live tegels is wel alles te zien, maar als je tegel opent dan komt de melding:
Service is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw en een button met: Deze pagina vernieuwen.
Heb alles nog eens opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft. Instellingsfout binnen W10???
Wie weet een oplossing.
Mvg
Theij
 
Is dat alleen met het weer en het nieuws of doet MSN helemaal niets ?

Als MSN niets doet, zet dan even tijdelijk de firewall uit en probeer het dan nog eens. Als MSN het daarna wel doet zal het geblokkeerd worden door de Firewall. Je zal dan een regel moeten aanpassen in de firewall
 
@Patje001: Probleemoplosser werkt niet voor W10
@Lana: MSN geldzaken, Nieuws, sport en weer staat aangevinkt dat ze via firewall mogen communiceren.
Het rare is dat alles gewerkt heeft na de update naar W10 en nu sinds een paar weken ermee gestopt is??
 
De Belgische sites zijn wel te benaderen en de Nederlandse MSN sites ook, maar dat gaat via internet. De apps werken niet meer.
@Patje0001 probleemoplosser heeft iets gewijzigd, geen effect helaas.
 
als ik het goed begrijp dan is het via de app "nieuws" en "weer" van uit Windows dat het niet lukt , het lukt wel van uit een browser ?
als het zo is dan heb ik misschien een tip :

bij een gebuur van mij zet ik zijn computer bij mij thuis om naar Windows10 , maak een Microsoft account aan , daarna test ik alle apps en deze werken allemaal...

de volgende dag ga ik de computer bij hem plaatsen , installeer zijn printer en ik leg alles eens uit over W10 waarbij mijn gebuur opmerkt dat hij b.v. de "store" en zo allemaal niet nodig heeft , hij wil alleen zijn mail en Facebook...
ik schakel zijn computer dan maar om naar een "locale" account en raar : de apps "nieuws" en "weer" en ook "sport" werkten NIET meer....
toen ik de computer wilde terug omschakelen naar zijn Microsoft account wilde dit niet meer lukken hij bleef hangen bij de instellingen daarvoor...
ben dan online gaan inloggen op zijn MS account en daar bleek dat ik zijn account moest valideren of bevestigen , bij hem dus via een code via zijn gsm...
daarna terug naar instellingen , omgeschakeld naar zijn MS account en voila : alle apps werkten weer zoals het moet...

ik weet het , is een lang verhaal maar je kan het altijd eens proberen.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan