Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo!
Mijn computer gaf reeds de fout van: Kan entrypoint niet vinden... ... (iets met het bestand msvcrt.dll). Zo heb ik zitten zoeken en had ik gevonden dat ik moest opstarten vanaf mijn windows cd. Dat probeerde ik, maar dat lukte niet, eens in het boot-menu kon ik de pijltjes niet gebruiken en dus ook niet opstarten via de cd.
Zo heb ik via deze computer het bestand gezocht en zo msvcrt.dll (van mijn computer onder system32) vervangen door msvcrt.oud en het bestand van de cd daarin geplakt.

Nu: als ik mijn computer opnieuw opstart, start hij de hele tijd opnieuw op. Ook formatteren lukt niet ofzo want ik kan niet opstarten via de cd.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bedankt alleszins !

Gegroet, Neal
 
je zegt dat je niet kunt opstarten vanaf de xp cd ....en dit omdat je de bios instellingen niet kunt verranderen ....
je kunt de cd-rom niet als eerste boot optie instellen ...zei je ..
heb je de F8 toets al eens gebruikt tydens het opstarten van de pc ...
 
Dit kan met een USB probleempje te maken hebben in het BIOS.

Gebruik je een USB keyboard ? Zo ja dan zal je er een PS2 keyboard op aan moeten sluiten. Maar dit moet je natuurlijk wel hebben.

Of een verloopje gebruiken

PS2 is met zo'n stekker.

GC46FMKEY_500x500.jpg
 
Dit is in iedergeval iets wat het weer doet.
Ik moet weer aan het werk, misschien dat er een andere helper snel online is ? Heb anders even geduld a.u.b.
 
je kan nu best voor een reparatie gaan ..
het nadeel van deze windows installatie herstellen is dat je nadien al de updates en service pack's opnieuw dient te installeren.
ook geraak je hier door al de geinstalleerde programma's en bestanden kwijt ..
m.a.w. het zouw beter zijn indien je een herstelpunt kon terug zetten ..

een andere optie is om de herstel console ( herstelpunt) te gebruiken

het opstarten van de herstel console..
belangrijk zorg er voor dat je tevens jezelf aanmeld als de beheerder met alle rechten .
1..plaats de xp cd in de cd-rom drive
2..reset de computer ..start deze dus weer op !
3..druk op een toets als de vermelding komt te staan " druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wilt opstarten "
4..in het blauwe scherm bij setup drukt u op de toets ( R) om de herstel console te starten .
5..in het zwarte scherm van deze herstel console moet u aangeven bij welke windows installatie u zich wilt aanmelden ...
u dient hier de 1ste optiete nemen en klikt dan verder op "Enter "
6..indien er een wachtwoord werd ingesteld dien je deze in te geven , WERD er géén wachtwoord ingesteld klik je verder op " Enter "
7..de herstel console zal nu opstarten ...type in het zwarte dos venster de volgende regel in ....
C:\windows\system32\restore\rstrui.exe en klik op " enter"
 
Laatst bewerkt:
een andere optie om te overwegen is een systeem herstel te starten van uit de veilige modus ...

normaal gezien ziet u het opstartscherm tijdens het opstarten van je systeem..
Bekijk bijlage 9322
onder in het scherm telt een timer af ..daarna word getracht windows normaal te starten ...
maar wat als dit niet lukt !!

*** we gaan dan verder met een configuratie terug te zetten ..naar de laatst goede werkende configuratie !
1..gebruik de pijltjes toets omhoog of omlaag om naar de juiste optie te gaan .
2..druk op " enter " .
3..indien er meerdere besturingssystemen aanwezig zijn , verschijnter een tweede menu
selecteer dan het menu dat je wilt starten ..
Bekijk bijlage 9323
en selecteer de xp en druk op " enter"
als het menu niet automatisch verschijnt kun je deze ook zelf oproepen ..
door herhaaldelijk op F8 te drukken tijdens het opstarten ...de juiste timing is hier belangrijk .
roept u het menu zelf op dan verschijnen er meerdere opties ...
Bekijk bijlage 9324
 
Vanuit veilige modus wil de computer ook niet opstarten. Als ik de optie "Laatste bekende juiste configuratie" gebruik start de computer terug steeds opnieuw op...
Met behulp van restore zoals je daarnet zei lukt het ook niet; hij zegt dan dat die .exe geen map is...
 
neem eerst de optie die pluis u aanbied in overweegging vooralleer je tot een verse instal over gaat ..!!!!

indien er niets waarde vols aanwezig is zou ik je een verse installatie aanbevelen ...
het nadeel ervan is dat je al de update's , service pack's , net frame work's opnieuw dient te installeren ...
tenzij je iemand kent die een up to date xp iso bezit ....deze kun je dan gebruiken vermits je je eigen code in geeft ...
 
Dus het gaat dus om deze regels.
Telkens een regel invoeren en dan Enter:
Op regel 3 heb ik D: gezet, omdat ik ervan uitga dat de CD rom drive schijf D is. Is dat anders, dan moet je dit even veranderen naar een andere stationsletter.

cd system32
ren msvcrt.dll msvcrt.oud
D:
cd \i386
expand msvcrt.dl_ opstartstation:\windows\system32
exit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan