na herinstallatie géén internet verbinding .

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb zopas een herinstallatie gedaan van Windows XP Home.
Alles is goed verlopen, doch ik kan onmogelijk verbinding met internet maken.
Bedankt op voorhand.
 
wat dragon bedoeld is heb je de chipsetdriver geinstalleerd ...
meestal is de chipsetdriver voorzien van al de nodige drivers ..

betreft het een HP computer dan zie je onderkant de laptop meestal een sticker vermeld staan ..
op deze sticker staan de nodige gegevens om de juiste drivers op te halen vanaf de HP Support site

betreft het een ander merk , bijv: Acer dien je naar de Acer Support site te gaan
 
wat dragon bedoeld is heb je de chipsetdriver geinstalleerd ...
meestal is de chipsetdriver voorzien van al de nodige drivers ..

betreft het een HP computer dan zie je onderkant de laptop meestal een sticker vermeld staan ..
op deze sticker staan de nodige gegevens om de juiste drivers op te halen vanaf de HP Support site

betreft het een ander merk , bijv: Acer dien je naar de Acer Support site te gaan
Het is een desktop HP.
Ik ben naar de "Boot" geweest om daar het modelnummer te zoeken om dan in te geven in die site, maar veel van die "Boot" zag ik niet. Wat is zag was enkel dit;
please select boot derice

1° floppy drive
PM-WDC WD 400 JB-OOENAO
SM-_NEC DV-5800C
 
het modelnummer staat ook in het bios scherm bij het aanzetten van de computer...
ook word dit zelf op het moederbord vermeld...

opmerking :
ben jij toevallig ook jandezwijger ?
 
het modelnummer staat ook in het bios scherm bij het aanzetten van de computer...
ook word dit zelf op het moederbord vermeld...
Sorry Qtex, ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Bij het opstarten van de pc heb ik F10 ingedrukt om naar de "bios" te gaan en het was maar dit wat ik te zien had. Om naar de bios te gaan moet men misschien een andere toets indrukken?
 
je hoeft nergens op te drukken ..
telkens bij het opstarten verschijnt er het logo scherm van je moederbord ....daar word dan ook vermeld welke deze is ...
en daarbij je zit nu op een pc met internet verbinding ...
haal speccy op
download het en plaats het met behulp van een stick op de hp pc
deze geeft alles weer wat voorhanden is ...noteer de gegevens van je moederbord hier
 
@ Bernard
indien jij ook jandezwijger bent op het ncf forum
wat wil jij dan behalen ...
wil jij een internet verbinding behalen of wil jij een fabrieksinstelling gaan gebruiken zoals word voor gesteld op het NCF

het vermoeden dat dit om één en dezelfde persoon gaat is bevestigd omdat ...
steeds het zelfde bericht als hier ook in dat forum verschijnt ....

meerdere forums raadplegen mag , maar dit brengt verwarring met zich mee omdat we niet dezelfde piste volgen !
 
@ Bernard
indien jij ook jandezwijger bent op het ncf forum
wat wil jij dan behalen ...
wil jij een internet verbinding behalen of wil jij een fabrieksinstelling gaan gebruiken zoals word voor gesteld op het NCF

het vermoeden dat dit om één en dezelfde persoon gaat is bevestigd omdat ...
steeds het zelfde bericht als hier ook in dat forum verschijnt ....

meerdere forums raadplegen mag , maar dit brengt verwarring met zich mee omdat we niet dezelfde piste volgen !
Ik hoop dat ik niets verkeerds doe met mijn probleem om verrschillende forums te plaatsen -m-?
Ja, ik ben ook jandezwijger en is ook wel degelijk mijn bericht.
Ik ontbreek internet en ook nog andere drivers.
Als het niet mag mijn probleem aan meer dan 1 forum te stellen, dan doe ik dit niet meer hoor.
 
ik zei niet dat je dit niet mag doen ...
ik vermelde indien we 2 pistes gaan bevaren dat dit voor problemen kan zorgen ...
dan word het erger in plaats van beter ..
aan u om te zeggen op welk forum je wenst verder te gaan !
 
ik zei niet dat je dit niet mag doen ...
ik vermelde indien we 2 pistes gaan bevaren dat dit voor problemen kan zorgen ...
dan word het erger in plaats van beter ..
aan u om te zeggen op welk forum je wenst verder te gaan !
Dan blijf ik gegarandeerd bij jullie hoor!! Ik heb al veel hulp bij jullie bekomen.
Alvast een proficiat aan alle mensen.
 
wat dragon bedoeld is heb je de chipsetdriver geinstalleerd ...
meestal is de chipsetdriver voorzien van al de nodige drivers ..

betreft het een HP computer dan zie je onderkant de laptop meestal een sticker vermeld staan ..
op deze sticker staan de nodige gegevens om de juiste drivers op te halen vanaf de HP Support site

betreft het een ander merk , bijv: Acer dien je naar de Acer Support site te gaan

Netwerkdrivers zitten niet in de chipset drivers.

ALs je het model nummer van die HP wilt, moet je gewoon even op die casing kijken aan de buitenkant. Die staat daar zeker vermeld.
Dan gewoon even naar de site van HP - Drivers en Support en dan dit model nummer ingeven. OS selecteren en je bent vertrokken.

Kijk gewoon even naar je computer behuizing en zoek die model nummer. Dan zullen wij je naar de juiste drivers verwijzen.
 
ik spreek nu enkel over mijn zelf samen gestelde desktop pc met een Asus M2N_CM_DVI moederbord ...
telkens ik een nieuwe instal doe ...
dien ik enkel de chipsetdriver te installeren ....
door deze te installeren ...verkrijg ik verbinding .
 
Normaal gesproken heeft nagenioeg elke hardware z'n eigen drivers nodig en dienen geinstalleerd te worden. Bij sommige hardware zitten de drivers bij de besturing, maar dit zijn dan meestal de standaard drivers. Door naar de website van een fabrikant te gaan, kunnen de originele drivers gedownload en geinstalleerd worden.
Vaak krijg je dan tevens meer functionaliteit zoals bijvoorbeeld met een grafische kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan