Nadere verklaring van herstelling Dell laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Mijn zus haar laptop is binnen geweest voor herstelling onder garantie. De DVD brander deed het niet meer en verwijderde ook geen DVD (S) meer.

Hij is nu weer terug uit herstelling na 5 dagen en werkt weer perfect. Er zat een papier bij met uitgevoerde werken. Kan hier iemand op zien in de bijlage wat deze herstelling inhoud.
Dell.jpg
 
in mijn inzicht hebben ze er niets aan gedaan want op de laatste regel van onderen staat vermeld "" sys(system) is working fine
vertaald betekent dit dat je systeem door hen is opgestart en dat hier niets abnormaals werd vast gesteld ....bijgevolg hebben ze er ook niets aangedaan !

wat hebben ze wel gedaan ...
dit is een opstart gedaan vanaf de battery ...en een opstart vanaf de battery lader ...beiden zijn ..ok
opgestart zonder een fout melding ..ok
een controle gedaan of de battery werd opgeladen ...ok
apparaat beheer nagekeken op fouten...ok
een untility gebruikt om je systeem te checken op fouten ..ok
je interne geheugen Werd niet getest ...!!!!!
je harde schijf gecontrolleerd ...ok
 
Laatst bewerkt:
Er staat wel op regel1: Optical failed

Dit betekend heel vrij vertaald dat er iets optisch faalde.
Wat beter vertaald is dat het optische station die het niet deed. Het optische station is een cd of dvd lezer of schrijver.

Deze zal waarschijnlijk vervangen zijn, want als deze defect is, is het goedkoper om er een nieuwe in te zetten.
Misschien staat dit ook ergens op de reparatiebon
 
@pluis : ik denk eerder dat dit de vermelding is betreffende het probleem waar voor de pc binnen is gebracht zodat de technieker van dienst weet wat er eigenlijk mis mee is !!
althans is dit mijn inzicht , anders stond er ook bij vermeld dat deze vervangen werdt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan